Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs - Reviews

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs Review

larsvdd 17 november 2017, 185 views Product gekocht

Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs

Ik ben erg tevreden over dit toestel. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding echt prima, heel goed. De achterkant zit met magneten vast, nooit problemen dat hij automatisch loskomt o.i.d. Wel maak ik hem zelf los om even stof weg te wrijven. Ik heb nog geen mods aangeschaft/uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Werkt snel en naar behoren
  • Zo goed als stock Android
  • Goede accuduur
  • Mods van je oude Moto te hergebruiken
  • USB-C

Minpunten

• Moeilijk een degelijke flipcover te vinden
  • Stof tussen achterklep en achterkant

Uiteraard wil je het liefst minder betalen voor een telefoon. Maar met 400 euro is de Moto Z2 een goed tussenmodel. Voorheen gebruikte ik 2 jaar lang de Nexus 6P, een klasse duurder en voor zijn tijd ook echt een van de beste toestellen.

Met de Nexus ben ik verknocht geraakt aan stock Android, maar ik had geen zin om de veel bekritiseerde Pixel 2 te kopen nu. in een dappere poging een goed budgettoestel te vinden heb ik nog een uitstapje gedaan naar de Nokia 6, maar misschien verwachtte ik te veel voor 250 euro, gelukkig was het een internet aankoop en had ik gewoon 14 dagen bedenktijd.

Nu ben ik dus tussen de toptoestellen (600,- plus) en de budgettoestellen (rond de 250,-) in gaan zitten. Ik vind de Moto Z2 (rond de 400,-) een prima prijs/kwaliteitverhouding.

De Android versie (7.1) voelt behoorlijk stock aan, maar ligt dus nog wel iets achter op de Google toestellen die al 8.0 draaien.
Ik moest erg wennen en de slide-up drawer, maar na een paar dagen gaat dat ook automatisch. En de Moto varianten van de standaard icoontjes (zoals contacten en bellen) vind ik, als designer, eerlijk gezegd gewoon lelijk, maar goed, daar valt mee te leven.

Hoewel ik voorheen voorstander was van de vingerafdrukscanner op de achterkant, merk ik nu dat het toch ook wel heel fijn is om deze op de voorkant te hebben. De telefoon ligt op mijn bureau en een tik op de scanner en hij is ontgrendeld.

De scanner is ook te gebruiken als vervanging van de 3 functieknoppen die standaard in beeld staan. An sich vind ik dit een hele goede functie, echter zou ik een keuze willen hebben om beiden te behouden, dus zowel navigeren met de vingerafdrukscanner als met de standaardpijltjes.
Een handige toevoeging zou ook zijn dat met een swipe naar onder op de vingerafdrukscanner de notificaties uitklappen.

Voor mij werd het tijd om van toestel te switchen omdat de batterij van mijn Nexus het nog geen 3 uur volhield met mijn gebruik. Deze telefoon houdt het makkelijk de hele dag uit.

Mods heb ik nog niet besteld. Ik ben wel van plan om de Gamepad te bestellen zodat ik back-in-time kan met emulators.

Heb jij ook een Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs?

Met Nova launcher kun je dingen als iconen natuurlijk gewoon aanpassen. En een gesture aanmaken zodat een swipe naar beneden ergens op het scherm ook de statusbalk opent.