Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset

Specificaties Geschikt voor PC - Bekijk alle specificaties

Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset Review

Garlic 16 november 2017, laatste update op 16 november 2017, 694 views Product gekocht

Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset

De Medion Erazer X1000 is de Lenovo Explorer maar dan met een blauwe rand op de bril in plaats van een grijze. Ik denk dat dit een goede instap in VR is. Een stuk beter dan zo'n ramp waar je je telefoon in duwt.

Pluspunten

• Gewicht
  • Tracking werkt uitstekend
  • Resolutie

Minpunten

• Je staat als een debiel door de kamer te springen

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Comfort
De bril zit comfortabel en is zeker niet zwaar. De kabel is lang genoeg als je hem niet eerst achter je bureau langs leidt. Mocht je toch tegen de limiet aanlopen, dan trekt de kabel strak en kan de bril niet meer omhoog geklapt worden. Dit verhelp je door de kabel een paar centimeter door de geleider terug te duwen. Niet echt een probleem.
De installatie
In tegenstelling tot MarkW2 heb ik geen enkel probleem gehad met het installeren van het apparaat. Ook na het verplaatsen van de setup was ik na het opnieuw instellen van de boundary, de regio in de kamer waarin je speelt, klaar.
Boundary
Wel is het zo dat de boundary zo nu en dan, na het neerleggen van de headset, “kwijt” is en de setup-dialoog te voorschijn komt. Het is meestal niet nodig om daadwerkelijk op die dialoog in te gaan. Door het opzetten van de headset en vervolgens rustig binnen je ingestelde boundary rond te kijken wordt hij meestal snel teruggevonden en verdwijnt de dialoog.
Bouwkwaliteit
Het lichte gewicht van het apparaat zorgt ervoor dat de bouwkwaliteit wat aan de magere kant is. Niet problematisch, maar je moet er niet per ongeluk op gaan zitten. Van de schuimrubber padding tussen de bril en mijn zwetend gezicht had ik verwacht dat ik die na een week wel zou moeten vervangen. Dit is niet het geval. Het ziet er nog uit als nieuw.

Heb jij ook een Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite