Specificaties 80GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD800JB, 80GB Review

Widow 5 december 2005, 567 views

WD Blue WD800JB, 80GB

Pluspunten

• Betrouwbaarheid.

Minpunten

• Geluidsproductie word na enkele jaren hoger.

Deze hardeschijf zit sinds november 2002 in mijn PC en dit is de beste HDD die ik ooit heb gehad. Ik heb met mijn computerkast gegooit, hij is gevallen, er is een watercooling lekkage overheen gekomen, en hij heeft het allemaal overleeft. Wat betrouwbaarheid betreft, overtreft deze schijf elke WD160, WD200 of WD250GB JB HDD.

Wat prestaties betreft is het geen topper, maar het kan ermee door. Geluidsproductie gaat na een tijdje achteruit, je merkt wel dat hij begint te brommen na een paar jaar hard werken.

Echte ondersteuning van WD heb ik nog niet nodig gehad, maar de software die ze maken om deze schijven te controleren werkt iig erg goed.

Warmteproductie valt mee, hij word niet echt warm, maar ik koel hem wel.

Heb jij ook een WD Blue WD800JB, 80GB?

Deze schijf heb ik ook en wat je zegt klopt helemaal. Hij is wel wat klein aan het worden maar betrouwbaar is ie zeker. Net als jij koel ik hem wel want in de zomer vooral wordt ie best warm.
Ik heb deze schijf ook in mijn systeem, samen met 2 grotere SATA daimond max 9 schijven. Ik heb goede ervaringen met deze schijf, vooral omdat hij zo stil is tegenover de Maxtors. Veel gebruikte programma's/bestanden staan dan ook op deze schijf. Bij het benchmarken is hij iets langzamer dan de Maxtors maar de accestijd is sneller waardoor ik het gebruik fijner vind dan die van de Maxtors.

Toevallig heb ik een keer met dezelfde schijf alleen dan met 2MB cache gegooid. Ik had hem in mijn server zitten waar ik hem niet meer uit kreeg. Volle kracht trekken en oeps hij vloog uit mijn handen tegen de muur aan de andere kant van de kamer. Nou werkt ie niet meer op slave maar verder nog wel, ik vertrouw hem alleen niet echt daarom zet ik er geen belangrijke bestanden op.
Pas maar op dat jullie niet aangeklaagd worden voor harddiskmishandeling :+.

Ik heb nog nooit moeten trekken aan een hdd of komt dat omdat jullie van die koelers gebruiken?