Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama E2407HDS-W1 Wit Review

Afvalzak 3 februari 2010, laatste update op 3 februari 2010, 582 views

Iiyama E2407HDS-W1 Wit

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel aansluitingen
  • Kleuren zijn goed

Minpunten

• Geen HDMI/DVI kabels mee geleverd
  • OSD besturing onhandig
  • Slecht geluid

Waarom wilde ik deze monitor?

Al een aantal jaar maak ik tevreden gebruik van een 22'' monitor van Iiyama, echter wilde ik er nog een
scherm bij. Na wat zoeken in de pricewatch kwam ik deze monitor tegen welke goed geprijsd is en precies de eisen die ik stelde had.
Dit waren de volgende:

Aansluitingen:
Omdat op mijn huidige monitor alleen een VGA input zit wilde ik dit keer in ieder geval een DVI en (eventueel) een HDMI aansluiting.
Op deze monitor zijn VGA, DVI en HDMI alle drie te vinden en dit maakt het dus mogelijk om mijn laptop en pc tegelijk aan te sluiten, zodat ik makkelijk kan switchen tussen deze twee schermen.

Design
Natuurlijk vind ik design ook belangrijk deze monitor is in zowel wit als zwart vergelijkbaar, echter is de buitenkant gemaakt van glanzend plastic, wat er voor zorgt dat op zwarte oppervlaktes veel vingerafdrukken te zien zijn.
Dit leek mij, naast het 'feit' dat wit weer eens wat anders is een goede keuze.
Zelf heb ik natuurlijk niet kunnen testen of de zwarte versie ook gevoelig is voor vingerafdrukken, maar aan de hand van andere producten met dit materiaal dacht ik dat het hier ook zo mee zou zijn.

Na aanschaf
Beeld
Tijdens het gebruik heb ik opgemerkt dat de monitor een goede kleurweergave heeft. Dit heb ik vooral vergeleken met mijn oude monitor waar ook de contrasten niet altijd even goed waren.
Ik ben zelf geen expert op dit gebied dus ik kan hier ook niet te lang over doorgaan, maar voor mij (en dus waarschijnlijk de gemiddelde gebruiker) is de monitor perfect.
De monitor heeft een resolutie van 1920*1080.

Featureset
Een nadeel van deze monitor is de featureset.
Naast wat boekjes, een VGA kabel, stroomkabel en een geluidskabel was er niets te vinden, op zich kon ik hier al mee aan de slag(m.b.v. een adapter), maar mocht er geen VGA poort op de computer zitten of geen adapter aanwezig zijn is het raadzaam om een DVI of HDMI kabel mee te bestellen.

Geluid

Het geluid is, zoals bij vrij veel monitoren, niet geweldig. Dat had ik al verwacht en heb ik zelf geen problemen mee.
Bij mijn 22" monitor was er echter nog een koptelefoon aansluiting te vinden op de monitor, waardoor ik gemakkelijk mijn oordopjes kon aansluiten mocht dat nodig zijn.
Dit is bij deze niet het geval.

Stand
De monitor staat zeer stabiel en heeft een goede voet. Het is alleen niet mogelijk om de voet te verstellen, waardoor ik genoodzaakt ben om een oud doosje(van een supersmoker 8)7 ) te gebruiken om de monitor op te plaatsen. Ik wil hier nog een houten plankje voor in de plaats zetten maar dat kan nog even duren.

OSD
Via het OSD(On-Screen Display) zijn de volgende zaken in te stellen:
  • Contract/Brightness
  • Input Select
  • Audio Adjust
  • Color Adjust
  • Information
  • Manual Image Adjust
  • Setup Menu
  • Memory Recall
Dit is dus vrij standaard. Het bedienen van het menu is wel even wennen.
De werking is op de een of andere manier niet helemaal logisch.

Het selecteren van de aansluiting die gebruikt moet worden kan via het OSD maar kan ook automatisch gebeuren.

Al met al hoop ik jullie goed ge´nformeerd te hebben over deze monitor.
Mochten er vragen zijn/opmerkingen 'hoor' ik het graag.

Heb jij ook een Iiyama E2407HDS-W1 Wit?