Tweakers zegt: 8,5

LG OLED65E7V Zwart - Reviews

Specificaties 65" • Ultra HD • OLED • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED65E7V Zwart Review

Suicyder 16 november 2017, 560 views Hands-on

LG OLED65E7V Zwart

Hele mooie TV, prachtige kleurweergave en prima geluid. Wel denk ik dat de TV door het hoge prijskaartje alleen weg gelegd is voor enthousiastelingen, want meeste mensen kunnen prima uit de voeten met een LED TV welke een stuk goedkoper zijn.

Pluspunten

• Contrast & Kleurweergave
  • HDR
  • Design
  • Geluid soundbar prima te noemen
  • Motion control

Minpunten

• Spiegelend scherm
Tijdens het oktober testfest bij het Tweakers HQ heb ik de mogelijkheid gekregen een kijkje te nemen naar de LG OLED65E7V.
De sessie was redelijk kort, later gelukkig nog even gekeken om toch extra indruk van de TV te krijgen.

[anchor=1eindruk][/anchor]https://tweakers.net/ext/f/sMEaTPrDANVrW4oTOSBNpPvn/full.jpg
Aan het uiterlijk van de TV zal het niet liggen, mooie strakke TV met een ditto voet. De TV is op een glasplaat bevestigd, deze steekt buiten het scherm nog een klein stukje uit.
De TV is ook nog eens mooi dun.

Als de TV aan staat is de eerste indruk, wauw wat een kleuren, dit idee bleef naarmate we verschillende video's en demo's op de TV afspeelden.

Ja dit is een foto van de TV (je ziet de TV amper door de donkere ruimte)

Ik heb het al gezegd, de kleuren zijn werkelijk uitmuntend, zwart is echt zwart, goed contrast en geen verkleuringen waar dan ook.
Het UHD beeld komt echt tot zijn recht, het is wel even spelen met de instellingen, want de kleuren op winkelmodus zijn geen realistische kleuren en de vele motion en sharpening edges wil je ook wel even weg werken.
De helderheid is prima. Volgens mij hebben we de TV niet eens op maximale helderheid gehad, echter was dit ook niet nodig in de relatief donkere testruimte waar wij de TV mochten bekijken.
Al met al komen de beelde tot leven en lijkt het beeld meer diepte te hebben dan een oudere LCD TV.

Het enige nadeel bij het beeld is dat de TV toch wel een flinke reflectie heeft, wel iets om bij plaatsing op te letten.

Ja het geluid het geluid, mij verwachting was niet erg hoog, maar de soundbar van de E7 mag ik tochbehoorlijk indrukwekkend noemen. Het mist de diepere lage tonen (niet zo raar zonder sub), maar muziek klonk alleraardigst met deze soundbar.

Veel mensen zullen in deze prijsklasse echter voor de C7 gaan met een mooi 5.x of 7.x setje er bij. Om de ervaring toch nog net iets completer te maken.

De bediening gebeurd aan de hand van de LG Magic Remote, het is even wennen aan de point & click, beetje het gevoel net als bij de Wii bedienen. Maar na een korte tijd wen je er snel aan, het scrollwieltje op de afstandbediening is ook fijn, denk bijvoorbeeld aan het scrollen op webpagina's.
Nadeel is dat de cursor lang aanwezig blijft op beeld en in sommige apps video doorspoelen werkt niet prettig (YouTube tijdens de test).
Instellingen vinden gaat vrijwel hetzelfde als op de Philips android TV die ik thuis heb staan, scheelde mij weer zoeken.

De Magic Remote

Premium Magic Remote (deze komt bij dit model, maar hebben wij niet kunnen testen)

Gathering of Tweakers op TV!

Ondanks dat LG het zelf WebOS noemt lijkt het een skin te zijn voor Android TV met wat aanpassingen/toevoegingen. De navigatie is vrij soepel, wel kan de resolutie van de menu's beter ook UHD zijn.
Ik heb geen idee van het updatebeleid van LG met betrekking tot hun TV's en of ze snel met fixes komen etc., daar moet ik dus helaas een antwoord schuldig blijven.

Hele mooie TV, prachtige kleurweergave en prima geluid.
De concurrentie zit ook niet stil, de TV's van Philips en Sony met OLED hebben waarschijnlijk dezelfde panelen alleen met een kale android een prettigere workflow vind ik.

Heb jij ook een LG OLED65E7V Zwart?

'Ondanks dat LG het zelf WebOS noemt lijkt het een skin te zijn voor Android TV met wat aanpassingen/toevoegingen.'

WebOS is wel degelijk een ander systeem dan Android TV. Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/WebOS voor de historie.
Ik zei ook niet dat het per definitie zo was, maar zo aanvoelt. Toch bedankt voor de extra info!

Echter is de basisstructuur van de menu's en de manier waarop deze reageert vrijwel identiek aan die van mijn Philips android TV thuis.
Settings is eerst een beperkt menu rechts, na alle instellingen kiezen links met alle opties en de basis van de connectiviteit is ook hetzelfde, hoe je de USB/netwerkaansluiting kiest, hoe ze reageren.

Dus er is een flinke gelijkenis tussen de 2 systemen.

[Reactie gewijzigd door Suicyder op 16 november 2017 12:59]

Ik gok dat de meeste leveranciers bij elkaar shoppen over wat werkt. Dat is niet heel veel anders dan bij Smartphones.