Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Cosmos C700P Review

Cooler Master Cosmos C700P (Product volledig gesponsord)

Lang verhaal kort: Dit is een hele dikke case voor ‘ik doe nog eens 1x goed gek voordat ik verantwoordelijkheden in het leven aan ga’ builds. Het middenpunt van de aandacht. Wel uitstekend, zeker niet perfect, maar zeker waardige opvolger van een oude icoon.

Pluspunten

• Het middenpunt van de aandacht vanwege de combinatie afmetingen,bouwkwaliteit, gebogen tempered glass panelen. Objectief extreem indrukwekkend.
  • Mega ruimte om in te werken. Van gangbare ATX builds tot custom water.
  • Covers aan beide kanten om lelijke elementen te verbergen.
  • Interieur omkeerbaar (build en glas zichtbaar van rechts), ook onder->boven builds mogelijk.
  • Frontpaneel met USB Type-C, fan controller, LED controller (inclusief support voor moederbord headers)
  • Handvatten die werken (en hard nodig zijn om dat gewicht te verplaatsen)

Minpunten

• Interne flexibiliteit om de layout te draaien resulteert in wat meer benodigde tijd om kabels rondom je moederbord af te werken.
  • Heel groot, heel zwaar, praktisch geen eenvoudige om te plaatsen. Je kan je ook afvragen in hoeverre het nodig is.
  • Prijs, wel, da's een lastige. Het is een hoop geld, meer geld dan je rederlijkerwijs in een kast hoeft te stoppen. Maar zet dit voor je en je begrijpt ook dat het duur is te maken, lastig is om er veel van te verkopen, dus we moeten hem wel 'prijzig' noemen, maar hangen daar zeker niet het label 'onredelijk' aan.

Cooler Master Cosmos C700P review

- Inleiding
- De buitenkant
- De binnenkant
- Inbouwen
- LED FEST! :D
- Conclusie

De Cooler Master Cosmos II was –de- ‘hebben’ case uit de tijd dat wij onze eerste review opbouwden. Kolosaal in een tijdperk dat dat ook zo vreemd niet was, laten we niet vergeten dat compacte doch chique mid-towertjes in die tijd geen verzadigde markt was, maar bovenal een tank met de nodige luxe materialen dat als je de 300 euro ervoor over had dat je die kant vermoedelijk op zou willen gaan.

Sindsdoen heeft Cooler Master de nodige veranderingen doorgemaakt, en lange tijd leek de inmiddels wat verouderde Cosmos II een bijna vergeten legenda. Materiaalkwaliteit houdt weliswaar stand, maar de moderne snufjes waarmee we de laatste jaren verwend zijn geraakt ontbraken en dan zal je niet heel snel voor iets van de vorige generatie gaan, hoe uniek dan ook vormgegeven.

Toen Cooler Master onlangs de 25th anniversary edition van de Cosmos lanceerde, feitelijk een iets gepimpte versie van de Cosmos II met glas, maar niet structureel anders, hadden we ook enige twijfels of dat vandaag de dag stand ging houden. Kort op die aankondiging volgde echter nieuws waar we wel heel erg enthousiast van werden: een geheel nieuwe, compleet van de grond opnieuw ontworpen Cosmos, de wat onduidelijk genaamde Cosmos C700P.

De 299 euro kostende Cosmos C700P, overigens inmiddels hier en daar te koop voor 269 euro, zou de absolute top van Cooler Master moeten zijn.

De buitenkant

Grote kans dat wanneer je zo ver bent gekomen dat de doos op tafel staat je al aan een pauze toe bent. Met dik 26 kilo in de doos en geen geringe breedte is het een aardig ding om te slepen… Aan bescherming in elk geval geen gebrek. Accessoires zitten netjes in een doosje, al hadden ze de schroefjes wel vooraf kunnen sorteren. We krijgen verder wat tie-wraps, een doekje om te poetsen, en brackets voor een extra HDD.

Hoewel de Cosmos C700P ietjes kleiner is geworden is het nog altijd een gigantische bak, en vooral één die enorm indruk maakt met de materialen. Het gewicht is daar onderdeel van, maar het gebogen glas is ook top, de handvatten zijn ultiem stevig, en smaken verschillen maar over de afwerking geen kwaad woord. In hoeverre zo’n gigantische toren nog nodig is, de vraag of het praktisch is, en ‘is het niet wat extreem?’ zijn prima relevant, maar daarvoor overweeg je deze niet.

Groot rooster bovenop, handvatten zoals genoemd prima stevig en een volledige build eraan slepen is geen punt, en ook het I/O paneel is zowel compleet als modern. Vier USB 3.0 headers, een type-C USB 3.1 header, een grote powerknop, een resetknop voor de mensen die daar om geven, en een recht-toe-recht-aan voltage gebaseerde fancontroller; die had wellicht wat meer opties kunnen bieden. LED knopje is ook van de partij, met duidelijke indicatie wat hij aan het doen is. Uitschakelen kan ook, aansluiten op je moederbord lijkt ideaal.

De andere kant is gesloten, al is daar ook een tempered glass paneel voor bij te bestellen. Onderop een groot stoffilter, achterop geen extreem opvallende layout al zien we daar wel weer een extra cover zitten om de vormgeving van het geheel beter in lijn te houden. En waar de MasterCase Pro 6 daar punten liet liggen op de afwerking is het hier keurig in orde.

De binnenkant

De deuren openen vereist wel een stevig zetje, maar dat is niet vreemd zodra je een paneel in je handen hebt en realiseert hoe zwaar die dingen zijn. Gooi je beide vleugels even open dan heb je wel een flinke tafel nodig overigens.

De voorkant kan je optioneel verwijderen voor een complete mesh look. Het ziet er niet onvolledig uit, maar neig zelf meer richting het gesloten paneel. Achter het mesh twee 140mm ventilatoren, met ruimte voor een derde, en een derde voor geïnstalleerde zien we duidelijk achterin. Tip: gezien je ze toch niet ziet, verplaats die van achter naar voren, en pak wat mooiers achterin.

Bovenin eveneens ruimte voor maximaal 420mm radiatoren of ventilatoren.

In het hoofdcompartiment zien we de nodige gaatjes, dit komt omdat Cooler Master je de optie geeft om je case met het venster naar de rechter kant om te zetten, of een down->up airflow build te maken met een 90 graden rotatie van je moederbord. Dat vereist wat schroeven, maar als je dat graag wilt is het redelijk vlot te doen. De dubbele-cover constructie voorkomt dat je in menig gangbare build een enorme leegte voorin ziet, maar heeft als keerzijde dat wanneer je enkel het voorstuk verwijderd je onderin een soort half-af PSU cover hebt. Ik zou denken dat een strakkere optie zou zijn om de onderste cover over de hele breedte te laten gaan, zodat je alsnog je mooie reservoir kan tonen zonder dat het onderste stuk ‘net effe niet’ is. Het lijkt mij dat een setup waarbij je beide covers in tact laat voor de hand ligt, al is het venster getint genoeg dat je met een beetje handigheid er ook in een geheel open constructie wat van kan maken.

Interne bouw en afwerking zijn overigens echt top, wederom geen kwaad woord daarover. Wel vinden we het aantal HDD brackets wat karig. Ik realiseer mij volledig dat twee voor de meeste gebruikers niet echt een beperking is, maar ga je voor een groter aantal lopen de kosten weer op.

Achterop ook een cover, wat niet vervelend is wanneer je een tweede tempered glass paneel erbij zou halen. Vanwege de meerdere layout opties is het aantal specifieke kabelmanagement opties wat beperkt, maar je hebt zo veel gaatjes achter die cover zitten en je hebt zo veel ruimte dat het alsnog kinderspel is.

Wat twee SSD brackets lijken is er in feite ééntje, onder de ander zit namelijk de fan- en RGB controller. Zoals het voorpaneel deed vermoeden is het aantal opties voor je fans beperkt. Je kan er totaal zes op aansluiten, maar de controller werkt met twee voltage trappen en that’s it. Vooral voor RGB fans is dat een puntje, want ook de LED helderheid neemt af wanneer je die op deze controller prikt. Een PWM controller moduleert de fan snelheid, maar houdt de LED sterkte op pijl. Met een verschuiving richting ‘alternatieve’ LED fan oplossingen (denk aan merk-specifieke oplossingen van Cooler Master, NZXT, Corsair, of bijv iets als de Phanteks Halos) wordt het minder een issue, maar je dient er rekening mee te houden. Wat RGB betreft heb je nog ruimte voor een extra stripje op dezelfde controller.

Specificaties

Voor we inbouwen, even de specs:

Meeste vanzelfsprekend, wel even focus op het feit dat de layout dus aanpasbaar is, en dat je er -heel- veel in kwijt kan.

Inbouwen

Inbouwen in de meeste moderne ATX (of groter) cases is inbouwen niet echt een uitdaging, en de nog wat grotere Cosmos C700P is dan ook een eitje. Met de kappen hier en daar is het iets meer schroefwerk, maar je hebt de ruimte om rustig te werken. Het wordt iets meer nadenken als je de alternatieve layouts gaat pakken, vooral wat de oriëntatie van bijvoorbeeld merklogo’s betreft, maar dat is sterk component specifiek.

Wij blijven even trouw aan de traditionele layout. Voedingkse (schattige woordjes voor een 230 euro voeding, ahem) onderin, normaliter had ik een Cooler Master van de plank getrokken maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om een semi modulaire semi instapper in een Cosmos te zetten. Moederbordje in de vorm van de Asus Maximus X Hero, 960 Pro’tje van Samsung (alsof ook dat niets is), beetje Corsair Vengeance RGB geheugen, en Cooler Master hun eigen MA610P RGB luchtkoeler, want brand-matching 4tw. Geen gebrek aan ruimte in elk geval.

De stock fan ging naar voren, achter- en bovenin kwamen Cooler Master MasterAir…? MasterFan? MasterLEDFan? MasterRGBLEDFan? Serieus wie houdt al die namen bij? In elk geval, de nieuwe Cooler Master … fans met RGB en de controller erbij, die we dus feitelijk niet nodig hebben met dit moederbord.

Harstikke leuk, behalve dat je dus overal en nergens kabels hebt lopen aan de achterkant. Kabelmanagement in ons geval was dan ook gewoon één grote ‘Nope’, gevolgd door het plaatsen van het gesloten achterpaneel. Complexe RGB of custom water builds gecombineerd met tempered glass aan beide kanten zal wel een flinke tijdsinvestering vereisen.

Merk-matching nog in volle gang, dus de Asus GeForce GTX 1070 Ti ‘Advanced Binned’ (hurr) erin, wat ons een aardig beeld geeft van een typische build. Daar valt op dat het gat tussen de PSU cover en mobo tray best fors is. Je ziet het niet heel snel met de vrij donkere vensters of uit typische hoeken, maar ga je er wat dichter op zitten dan zie je wel de nodige kabels lopen. Dito bovenin. Grotendeels gevolg van de keuze om flexibiliteit toe te voegen, maar wederom iets waar je wel even bij stil wilt staan of aandacht aan wil besteden wanneer je de kabels strak weg werkt daar.

Je kan feitelijk alles wel in deze grote ruimte gooien, echter wel wat tips op basis van onze build:
- Het venster is redelijk getint, LED koelers en ventilatoren blijven zichtbaar maar ook bescheiden, dus als je echt een flinke LED bak in je kamer wilt zetten voeg dan wat interne LED strips toe.
- Een beetje stevige build, niet eens SLI, weegt eenvoudig 5 kilo, wat het totaal van deze case dan grofweg 27 kilo maakt. Op een eenvoudig ikeatafeltje is het sowieso geen porum, maar veel gewicht zo hoog merk je aan de stabiliteit.
- Zorg voor een moederbord met zowel dubbele interne USB 3.0 header als type-c header.
- Je ziet aan de manier waarop de kabels bovenin de case weglopen dat we enerzijds moeten stellen dat Cooler Master dat strakker had kunnen regelen, maar vooral ook dat deze behuizing toch echt gericht is op gebruik van waterkoeling bovenin. Het is natuurlijk of-of: of veel ruimte voor waterkoeling en dan een leegte wanneer je voor lucht gaat, of waterkoeling beperken, en dat je dat in een Cosmos niet wilt doen is best te begrijpen.
- Pak een SATA SSD met neutrale uitstraling erbij voor op het PSU cover, m.i. mooier dan die gaatjes te zien.

Het valt ook op dat de Cosmos geen moeite heeft om de geluidsproductie van het geheel tot een absoluut minimum te beperken. We doen geen vergelijkende tests maar richten ons op complete builds die een beetje relevant lijken, maar gezien het feit dat we hier zes ventilatoren in hebben zitten lijkt het erop dat in de huidige opstelling de Cosmos C700P weliswaar prima weet te koelen, maar niet uitzonderlijk koelt. Zelfs met die fans wijken de temps niet ver af van open bench resultaten, wat ‘prima’ is maar niet meer of minder.

LED FEST!

Nog wat sfeer impressies voor we afsluiten, heeft geen uitleg nodig denk ik

De Cosmos was een icoon, en de nieuwe Cosmos C700P is wat dat betreft niet anders. Hij is enerzijds trouw aan zijn voorouders en direct herkenbaar als Cosmos, maar hij is wel degelijk nieuw en voorzien van de nodige moderniteiten die we de laatste jaren gewend zijn geraakt. Goede afscheiding van voeding en veelal lege ruimte voorin, een zee aan ruimte voor je kabels met de nodige extra’s dat je ze veelal zonder moeite wegmoffelt, een top frontpanel met zowel fancontrole, ledcontrole als USB Type-C aansluiting, en bovenal echt een briljante bouwkwaliteit. Dit ding staat als een huis en is het label ‘Cosmos’ waardig, het is geen light afgeleide zoals de SE in de tijd was maar is gewoon the real deal en een waardige opvolger. Of een dergelijke legendarische status überhaupt nog geëvenaard kan worden vandaag de dag valt te betwijfelen, als je ziet wat je nu krijgt tussen de 100 en 200 euro dan staan ook de iconen duidelijk onder druk en daarbij is het tempo waarop we nieuwe cases zien veel hoger. Maar kijken we terug naar de oude Cosmos II dan moeten we ook stellen dat het echt tijd is om een opvolger het werk te laten doen; de romantiek van een 5 jaar oud model is snel verdwenen als je regelmatig recente kasten bouwt.

Of we de Cosmos vervolgens als 299 euro case of 269 euro case benaderen maakt niet heel veel uit, het is gewoon een berg geld en je hebt vermoedelijk toch al lang besloten of je hem wilt hebben of niet (of je twijfelt nog of je je hele bureau ervoor wilt verbouwen, right Jorrit? ;) ). Maar het is wel een behuizing waar je ook aan voelt dat je wel degelijk wat bijzonders voor je geld terug krijgt en niet met een 150 of 200 euro case te maken hebt; of hij nu perfect is of niet, over het gevoel dat dit een dik-voorbij-de-200-euro case is is geen twijfel. Dit ding maakt indruk, echt heel serieus heel veel indruk ;), en als je de zijpanelen in handen hebt snap je ook dat het geld kost, om over het gebogen tempered glass en de veel besproken yield-problematiek nog maar niet te spreken. Als je zoiets wilt, rekening houden met het feit dat ze hier geen containerloads van kunnen verschepen, kan je niet verwachten dat er geen stevig prijskaartje aan zit.

Het is ook zeker geen case zonder handleiding, of zonder kanttekeningen, en als je denkt dat je door 100 euro meer uit te geven boven het luxe-midden segment opeens ‘alles perfect’ krijgt kom je bedrogen uit. Zo heeft de keuze van Cooler Master om zowel omgekeerde (build zichtbaar van rechts) als geroteerde (I/O bovenin) setups mogelijk te maken wat consequenties over de afwerking van de kabels direct rondom de mobo tray; wegwerken van kast kabels zal je wel wat meer aandacht aan willen besteden dan wij hierboven deden. Ook de split in de afdekking van het primaire compartiment brengt wat vragen op, vooral omdat het niet heel strak is door slechts één van de twee te gebruiken; grote kans dat je ze of geheel weg zal laten en met een grote (wel erg degelijke) ruimte zit, of beide in wilt blijven zetten; in welk geval je wel een gigantische case hebt voor wat in essentie niet veel meer dan een typisch zichtbaar stukje van je build is. De Cosmos is vooral prima makkelijk te bouwen vanwege die flinke ruimte natuurlijk, dus los van wat details rond je moederbord is het een ‘dump het erachter en het probleem is weg’ kast. De voornaamste kanttekening is overigens puur een praktische, want ondanks dat hij een stapje kleiner is dan de Cosmos II is het alsnog een echt beest van een kast op tafel. Handvatten maken verplaatsen weliswaar makkelijker, maar dit sleep je niet eventjes heen en weer en dankzij alle onderdelen rond het frame heen is het gewoon een giga toren.

De Cosmos C700P is echter geen case om te verplaatsen, het is een showpiece, en hem als iets anders benaderen heeft eigenlijk ook geen zin. Performance-per-euro? Pff… features-per euro? Care. Je hardware kan weliswaar prima tot zijn recht komen, je kan er de nodige custom water onderdelen prima in kwijt ook, maar het middelpunt van de aandacht is en blijft ook na het bouwen van een dikke build de case zelf. De rest wordt zeker niet vergeten en kan je prima mee pronken, maar blijft onder de streep bijzaak aan het feit dat je deze exotische kolos op tafel hebt gezet. Een case die niet zonder minpuntjes komt maar waarbij ze ergens ook onderdeel van de charme zijn van een bizarre pc. En laten we ook eerlijk zijn: het aantal cases dat op dergelijke manier zelf nog echt het middenpunt van de aandacht is, in plaats van een aantrekkelijke balans bieden voor je complete build, is ook zo gek groot niet, en we moedigen Cooler Master en anderen dan ook graag aan om te zorgen dat er altijd wel wat van dergelijke cases op de markt zijn.

Voor velen zal hij net als zijn voorgangers gewoon te duur, te extreem of simpelweg niet praktisch genoeg zijn. En iedereen die straks roept dat het concept van een extravagante mega tower waanzin is zal ik ook geen ongelijk geven, en ook op onze eigen bureaus waar we kennelijk altijd ruimte tekort komen zijn de afmetingen ook gewoon een te grote horde, maar waanzin 'is kinda the point' en het blijft wel zo’n beest waarvoor je stiekem plek zou willen hebben (met het risico dat tegen de tijd dat je die plek hebt je te oud en ‘redelijk’ bent geworden dat je alsnog wat gangbaardere cases pakt).

Heb je dit ding op het oog en kan je het niet loslaten, wees dan gerust dat hij als zo’n icoon niet teleurstelt en ook in staat is om tal van gangbare of uitgebreide componentcombinaties aan te kunnen, en ga er gewoon lekker voor. Een puur ‘redelijke’ koop zal geen enkele 200 euro plus kast ooit zijn, maar voor die ‘ik doe nog eens 1x goed gek voordat ik verantwoordelijkheden in het leven aan ga’ builds is dit wel een hele geschikte.

Pro tip: tillen doe je vanuit je knieën, niet vanuit je rug.

tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res foto’s voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

Heb jij ook een Cooler Master Cosmos C700P?

Vraagje over de layout:

Kan je de "Chimney" layout eveneens omgekeerd inbouwen (zodat deze zichtbaar is van de rechterkant)?
De foto toont trouwens enkel de linkerkant. :)

Bedankt, top review trouwens!
Krijg je 3 opties, is het nog niet goed :p

Ik kan het eens navragen ;)
Wel ik ben fan van dat type layout maar ordelijk is het hier handiger dat mijn pc links op mijn bureau staat, vandaar de vraag ;)

Bedankt alvast !!
+3 , dikke review, mooie foto's.

Ik kruip erin, doe jij de Deur dicht ? Dan word het mijn nieuwe Capsule ^^
Ik stond ook vol verbazing te kijken toen er een kleine Taiwanees uit mn kastje kroop. Wel jammer dat die de pc niet wilde bouwen voor ons.
Wil je nou zeggen dat je het niet leuk meer vindt om pc's te bouwen? Ik heb al zoveel bloed geofferd aan de computergoden vanwege ontiegelijk goedkope kasten, en tóch vind ik het nog geweldig om een pc te bouwen :+
Ik vind het heerlijk, maar af en toe wat hulp is best relaxt :D

En eens, in goedkope kasten werken is gewoon *insert 3 letter woord naar keuze*

Het hoeft geen 300 euro te zijn, maar die paar-tientjes OEM sh-t tov een beetje 50-100e case is vaak al een wereld van verschil. Van de week ook wat In Win Chopins weer toevallig, ook heel leuk, en dan blijf ik ook lachen ondanks dat het allemaal mega krap is :D
Haha ik las mega crap :+
Laatst een pc gebouwd in deze: pricewatch: MS-Tech CA-0330 en het is belachelijk hoe goed de bouwkwaliteit voor het geld is.
Ja, het is allemaal staal maar niets is echt scherp en dingen als cable-routing-holes, een PSU-shroud en een SSD-mount aan de achterkant zitten er allemaal in. Ook een uitsparing voor het bereiken van de achterkant van je moederbord voor het installeren van CPU-cooling zit erin.

Ik was positief verbaasd, vooral omdat er meer dan voldoende ruimte was voor een GTX 980Ti en een flinke CPU-cooler, en aan de voorkant ook nog eens ruimte voor 3x 120/140mm fans (of een rad).
Heel bijzonder voor de prijs, maar volgens mij echt "goed gestolen" van andere merken.

Moet wel benadrukken dat je dan externe 5,25" en 3,5" mist, interne 3,5" zit achter de PSU shroud en heeft slechts voor 2 HDD's ruimte. Maar dat zijn dingen die mij niet storen, gelukkig :P

Edit: Ik wil trouwens best wel eens een pc voor je in elkaar draaien hoor, kost alleen maar de pc zelf :+

[Reactie gewijzigd door Merethil op 16 november 2017 13:51]

* Klikt op de link van die MS-Tech case *
* Ziet dat er nog geen user reviews zijn *
Tsk tsk, Merethil toch.
Grappig genoeg heb ik bedacht dat ik wel een review wil maken, maar ik bedacht het me wat laat omdat m'n pc er nu al in zit :+
Ga er nog wel mee aan de slag, moet binnenkort wat fans bijplaatsen en dan kan ik net zo goed even een review maken.
Geen onmogelijke standaard voor jezelf zetten dat je de case ook leeg wilt tonen etc, alleen je build zegt wellicht al genoeg. paar fotos en een kort stukje over een 20-30 euro case is vast al erg waardevol!
Was inderdaad het idee, ik hou het kort maar meer informatief dan geen reviews :P
Pft, webshops doen het al voor 50 euro ofzo ;)

Benieuwd naar de staal kwaliteit van die dingen. MS-Tech heeft af en toe wat leuks, maar meestal is het echt matig, net als die Antec vsk2000 dingen bijv. Ik zou toch neigen naar een upgradeje dan denk ik.
Shit, moet toch beter worden in onderhandelen :+

Ja, ik wilde gewoon zo goedkoop mogelijk uit zijn, driekwart van de interne hardware is van V&A en is een paar generaties oud, maar met overclocken en een 1080p scherm is dat eigenlijk nog dikke prima.

De pc in kwestie heeft minder dan driemaal de kast die jij hier reviewt gekost :p

[Reactie gewijzigd door Merethil op 18 november 2017 07:36]

Weer een Top Review +3, Thanks voor de shout out in de conclusie :P dat word inderdaad wel een dingetje maar daar kom ik vast wel uit met de desk verbouwen.
Thanks! En ik kon er wel om lachen. Wel Cosmos, niet Cosmos, wel Cosmos, niet Cosmos, wel Cosmos xD (Waar zijn we nu?)

Dat is een beetje het idee achter dit ding toch. Je wilt hem, maar de grote vraag is of je die keuze voor jezelf goed kan praten :D
Inderdaad en ik sta nu bij wel Cosmos =) de nadelen die het mee brengt komt ook wel weer goed!
Een mooi karakter mag best wat kanttekeningen hebben waar je mee om moet leren gaan ;)
Een interplanitaire review!
En wat klinkt het hol, als deze leeg is: "echoooooo"
Toppert

Nog tijd om een inverted layout te doen? O+
Hey :D Thanks!

En nee, dat zou harstikke leuk zijn, maar kost zo veel meer tijd dan we op dit moment hebben :'(
Vanaf de dag dat deze kast geanounced werd heb ik hem al op het oog, ik vind het dan ook een prachtig gave kast!
Sinds de kast te koop is kijk heb ik vrijwel elke youtube review video gezien, en ontelbare reviews op diverse website's gelezen.
Vrienden en familie leden hebben al weken lang barstende hoofdpijn omdat ze mij constant over deze kast horen, en iedere keer als ik nog maar 1 click verwijderd was van het kopen van deze kast drukte ik op Alt+f4 keek ik naar mijn houdige Cm stryker kast en zeg ik tegen mijzelf "f het maar ik heb een goede kast, die aan vrijwel al mijn eisen voldoet".
Deze zin "Heb je dit ding op het oog en kan je het niet loslaten, wees dan gerust dat hij als zo’n icoon niet teleurstelt " van jouw review heeft mij zojuist overgehaald en verwacht ik zaterdag mijn nieuwe computer kast :D

Namens mijn vrienden en familie leden (en mij persoonlijk) wil ik je bedanken voor deze review!!!!
Ik denk dat je daar echt de essentie van deze kast precies raakt. Je wil hem, het is te gek, je draait er 100x omheen en je partner heeft bijna zoiets 'koop nou dan hou je er tenminste eens over op' (hah, as if), en rinse and repeat tot je hem definitief wel/niet koopt :D Dank voor de demonstratie van het punt dat ik wilde maken :D

Tov de Stryker, een goede kast in de tijd (en nog altijd eigenlijk), maar wel een ander kaliber :D

Ik verwacht pics! :D
Is dit nu lomp lelijk of over-the-top gaaf?
Ik kom er voor mezelf niet uit...
Maar ik wil hem wel hebben :P (al gaat dat bankrekening-technisch niet gebeuren...)
Hah, ook dat is denk ik een aardig beeld van de emotie van een redelijk grote groep :D
Staat in de handleiding van deze kast hoeveel radiators je maximaal kwijt kan qua dikte en hoeveelheid.
Dit vond ik in de cosmos se handleiding erg tegenvallen. kun je ook je reservoir in de kast kwijt aan een plaat?

En weer dikke duim voor de review!

[Reactie gewijzigd door goovy75 op 17 november 2017 18:10]

Thanks!

Ik zie nu dat de specs niet volledig zijn, ik ga dat asap even aanvullen! Ik weet niet in hoeverre de dikte van de rads genoemd worden, maar kom er even op terug. Herinner even als het te lang duurt, maar vermoedelijk niet voor het weekend.