Xiaomi Mi A1 64GB Zwart - Reviews

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart Review

gruiten 15 november 2017, laatste update op 26 november 2017, 435 views Product gekocht

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

Prima telefoon voor een nette prijs. Snel en compleet. De camera lijkt goed te werken, het scherm is wat flets, de batterij valt iets tegen, geen nfc is een gemis.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Stock android
  • vingerafdruk scanner
  • USB-c
  • 64GB!
  • Toch wel de camera

Minpunten

• geen nfc
  • scherm lijkt wat flets
  • batterijduur valt wat tegen

Update: nu 3 weken in gebruik. Hoewel stock android de smartphone lekker snel en light houdt mis ik toch wel wat shortcut die normaal in een skin zijn opgenomen. Je moet nu, als je iets wil aanpassen, diep de instellingen in om dat te doen. Dat wordt na een paar weken echt wel hinderlijk. Met name het aanpassen van de helderheid is wel een dingetje en kost wat handelingen. De "aanpasbare helderheid" werkt wel, maar vreemd genoeg is het scherm in het donker toch veel te licht en in het licht niet helder genoeg. Een film kijken op dit toestel is te doen maar het is niet top.

De mi remonte afstandsbediening is overigens top en werkt prima.

Op zoek gegaan, initieel, naar een China-phone. Na wat recensies te hebben gelezen en informatie te hebben in gewonnen besloten om deze toch gewoon in Nederland te kopen. Je betaald er wat meer voor maar daar krijg je in ieder geval een betere ondersteuning voor terug.

Ik heb de telefoon nu net een week, ik zal de review updaten zodra ik wat meer ervaring er mee heb. Dit betreft dus een eerste indruk. Het is een mooie telefoon, het ding ziet er gewoon erg goed uit. Stock android is heerlijk. Alles draait soepel en netjes, nog geen problemen.

Dit is mijn eerste telefoon met USB-C, ik voel met nu een beetje een noob, maar had me niet gerealiseerd hoe groot die stekker eigenlijk is, vergelijkbaar met de USB 3.0 van Samsung. Wel natuurlijk het gemak van het omkeerbare stekkertje. De vingerafdruk scanner is ideaal. geen problemen mee gehad. Kan me nu al bijna niet voorstellen dat je een telefoon hebt zonder.

De kwaliteit van het scherm is prima. Toch lijken de kleuren wat fletser dan op mijn vorige toestel, een Samsung Galaxy Note 3. Ook is het instellen van de helderheid nogal omslachtig in vergelijking met de vorige telefoon. Je moet de instellingen in om het aan te passen terwijl het bij de Note 3 sneller voor elkaar was. Ik heb wel al wat foto's gemaakt. de kwaliteit is beter dan bij mijn vorige toestel maar zo op het eerste gezicht wat minder dan de foto's gemaakt op een iPhone. Het niet hebben van NFC is nog geen gemis, ik maakte hiervoor daar ook geen gebruik van, maar ik ben bang dat dit een feature is die over een paar jaar veel gebruikt gaat worden. Een misser dus. Ook mis ik het draadloos opladen van mijn Note 3.

De batterijduur valt mij een klein beetje tegen. Iets meer dan een dag houdt de telefoon het uit bij redelijk intensief gebruik. Ik had gehoopt op meer.

Algemeen ben ik erg tevreden over dit toestel. Het is snel, heeft, in mijn optiek, enorm veel geheugen en kost maar een beetje.

Heb jij ook een Xiaomi Mi A1 64GB Zwart?

Meer advertenties