BenQ PD2500Q Grijs, Zwart - Reviews

Specificaties 25" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

BenQ PD2500Q Grijs, Zwart Review

Barttes 15 november 2017, 505 views Product gekocht

BenQ PD2500Q Grijs, Zwart

Mooi solide scherm met een prima kleurweergave voor de normale gebruiker die niet tevreden is met een instapscherm.

Pluspunten

• Resolutie
  • Kleurweergave
  • Vormgeving
  • IPS

Minpunten

• Niet heel goedkoop
  • Stevig verpakt, maar een beetje onhandig uit te pakken

Na een aantal jaar toch maar weer naar een desktop overgestapt en de schermen die ik nog had staan waren natuurlijk hopeloos verouderd. Na veel twijfelen (daar ben ik goed in) toch voor de Benq gegaan. Ik heb ook schermen van AOC en de uitermate populaire 4K monitor van LG overwogen, maar ben toch voor de benq gevallen. Voor mij waren hogere resolutie, IPS scherm, prijs, formaat (niet al te groot maar zeker niet te klein) en de kleurechtheid de belangrijke punten.

De monitor zit stevig verpakt in een no-noncense doos, ik heb altijd ruzie met het uitpakken van dit soort dingen en was ook nu bang dat ik het scherm zou laten vallen. Dit is gelukkig niet gebeurt en de stevige voet houdt het scherm ook goed op zn plek op het bureau. Na 10 minuten zat de eerst kras op het de kunststof rand van het scherm, de plastic ombouw is erg stevig, dus de schade is gering en nauwelijks zichtbaar.

Het bedienen van het scherm met de knoppen onder gaat prima en ze zijn mooi weggewerkt. Het enige probleem dat ik ermee heb is dat ik per ongeluk nog wel eens het scherm uit zet terwijl ik het menu wilde openen.

In het verleden heb ik thuis wat discussie over de kleurechtheid gehad van onze laptop en kon maar moeilijk verkopen dat de kleur van bepaalde foto's/afdrukken toch echt anders zouden zijn dan op het scherm werd weergegeven. Zelf kalibreren zie ik niet zitten, dus vond ik het wel interessant dat dit scherm vanuit de fabriek al gekalibreerd is (certificaat is bijgesloten). Ik heb er eigenlijk niet veel verstand van, dus wellicht is het wel een hele goede marketingtruc waar ik (mede) voor gevallen ben.

Ik game niet en doe verder ook geen bijzondere dingen met mijn desktop thuis. De speciale modi (CAD/CAM, Darkroom en animation) heb ik nog niet gebruikt, hoewel soms wellicht handig voel ik niet echt de noodzaak om er extra handelingen voor te verrichten. Waar ik wel een grote hekel aan heb zijn schermen die zoveel reflecteren dat ik niet goed meer kan zien waar ik mee bezig ben. Het scherm staat in een relatief kleine ruimte zonder directe lichtinval van buiten, maar ander licht schittert niet onnodig mijn scherm af. Prima dus. Voor wat betreft die eye care instellingen; ik heb het allemaal niet getest en weet ook niet of ze werken en hoe goed dus ik geloof het allemaal graag.

Heb jij ook een BenQ PD2500Q Grijs, Zwart?