Metabo BS 18 + accessoires set Review

Geyzes 13 november 2017, laatste update op 17 november 2017, 168 views Product gekocht

Metabo BS 18 + accessoires set

Krachtige machine die doet wat ze moet doen, zoals je mag verwachten van een topmerk. Betonboren helaas niet mogelijk (geen klopfunctie) Krachtige batterijen meegeleverd, tot nu toe nooit zonder batterij gevallen. Uitgebreide accesoireset bijgeleverd, waarmee een brede basis voorzien is. Kwaliteit van een kwaliteitsmerk, hoogwaardig instapmodel!

Pluspunten

• Oerdegelijk
  • praktisch
  • Uitgebreide accesoireset, tevens van hoge kwaliteit
  • voorzien van 2 batterijen, voor basisgebruik meer dan voldoende
  • Goede sluiting van doos / accesoireset

Minpunten

• geen klopfunctie

Van een Metabo mag je wat verwachten, met die insteek kocht ik dit model. En jawel bij de eerste hantering van het toestel voel je de degelijkheid die ze hebben door de jaren ervaring.
Stevige behuizing, geen rammelende onderdelen, loshangend plastic of onnutig gevormde uitsteeksels.
Voorheen een huismerk machine geleend van een buurman, deze valt meteen wat zwaarder maar degelijker in de hand.
Bij het instellen van de schroefkracht, krijg je een heel ander geluid te horen dan bij een goedkopere machine. Die leek steeds te haperen en bijna zelfs af te breken, hier merk je dat het zo hoort.

Bij aankoop van het toestel meteen 2 x 4.0 Ah batterijen gekocht omdat ik wat angstvallig was om zonder batterijduur te vallen.
Na enkele weken te gebruiken, ben ik zelfs met de 2 x 2.0 Ah batterijen nooit zonder gevallen. De batterijen zijn voorzien van een Led-indicator, altijd handig om te weten of je even moet opladen alvorens te vertrekken of dat het niet nodig is.

De machine bevat voldoende kracht om alle kleine werkjes te kunnen doen en door stevig hout te boren.

Voor betonboren heb ik mezelf nog wel een 18V klopboormachine van Metabo aangeschaft.

De meegeleverde accesoireset is meer dan volledig voor de basisgebruiker. Ook dit materiaal is van topkwaliteit.
Erg handig dat alles er uit te halen valt, zodat je het benodigde materiaal voor je werk kan meenemen. Bijvoorbeeld pluggen, tang, schroeven meenemen in plaats van het meegeleverde mes / meter.

De sluiting van de box vind ik ook altijd heel belangrijk. Ik heb nog enkele oude metalen Metabo-dozen, die ondertussen vol blutsen staan en waar de rubberen sluitingen verduurd en afgebroken zijn. Erg onhandig!
Deze nieuwere plastic boxen met metalen sluiting komen veel degelijker over.
Ook straalt de sluiting van de accesoireset veel vertrouwen uit, ze sluit degelijk en nipt maar niet stroef.

Kortom zeer tevreden van!

Heb jij ook een Metabo BS 18 + accessoires set?