Specificaties 43" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

LG 43UJ635V Zwart Review

SlwR 13 november 2017, laatste update op 15 januari 2018, 783 views

LG 43UJ635V Zwart (Product gekocht)

De kleinste 4K TV met HDR die er te vinden is. En hij is geweldig!

Pluspunten

• Beeld
  • Apps
  • Solide frame
  • Auto input
  • Beeldopties

Minpunten

• Geluid

Een korte introductie. De reden van het aanschaffen van de nieuwe TV is het upgraden van mijn PS4 naar de PS4 Pro. Klinkt eigenlijk heel fout, maar met stom toeval een 1dag's deal tegengekomen waar ik geen nee op kon zeggen. Dan moet je wel natuurlijk, ik had mezelf tenslotte al een hele tijd geen cadeau meer gegeven. Nadat deze binnen was en ge´nstalleerd weet ik dat hij veel krachtiger is dan de voorloper en dat het beeld er nog beter/strakker/mooier uit kan zien... Dat begint te knagen en bij het bekijken van een trailer op youtube kom je uiteindelijk een filmpje tegen dat de verschillen laat zien ingame tussen de PS4 en de Pro editie. En daar ben ik helemaal de mist in gegaan, m'n eigen verdiende cadeau nog maar eens uitgegeven maar dan voor deze 4K TV.

Ik ben voor deze gegaan omdat hij 4K HDR heeft en het kleinst is. De PS4 Pro staat op de studeerkamer en deze is eigenlijk is al aan de grote kant. Maarja... het is gewoon niet mogelijk een dergelijke TV te vinden met deze specificaties die kleiner is dan deze 43 inch. M'n eigen PC ondersteunt geen 4K output en als ik strak aan het bureau zit moet ik echt alle hoeken in de gaten houden wil ik alles zien. Ik internet nu alleen nog maar in verkleinde vensters om het overzichtelijk te houden.

Maar dan nu... de TV. Hoe is hij?
Zoals eerder aangegeven, geweldig! Het installeren is zo gedaan. Hetgeen waar ik het langste mee bezig was, was het eraf halen van de beschermfolie nadat alles in elkaar zat en op de juiste plek stond. Het enige dat je moet doen na het uitpakken van de TV is de houder tegen de rug aan schroeven en die dan vervolgens in de voet klikken. Mensen, dit kan niet fout gaan. Ik kon kiezen uit de houder die je in de voet klikt of de draagplaat wanneer je hem aan de muur wil hangen.

Bij het aansluiten is het allemaal zo geregeld. Extreem veel keus heb je niet. Ik heb gebruik gemaakt van HDMI 1 (PC), HDMI 2 (PS4 Pro) en internet bekabeld (WiFi is ook mogelijk, zowel 2.4Ghz als 5Ghz). En, niet te vergeten, de stroomkabel.

Bij het opstarten voor de eerste keer wil hij wat algemene gegevens weten en een update uitvoeren. Dit is allemaal zo geregeld en ingesteld.
Bij het aanzetten vna de TV weet hij zelf welke HDMI ingang hij moet pakken, merkt hij input vanuit HDMI 2 en stond hij op HDMI 1 dan vraag hij bij het (supersnel) opstarten of je direct wilt omschakelen. Staat hij goed, dan krijg je geen melding maar direct het beeld dat je verwacht. Dit maakt het makkelijk om snel van input te wijziging, daarnaast heb je altijd nog de mogelijkheid om het via de afstandsbediening te doen. Dat wil ik nog even toelichten, het supersnel opstarten. De ervaring die ik met TV's heb is dat het even kan duren voordat het beeld echt aan is nadat je op de power knop hebt gedrukt van de afstandsbediening. Hier is het indrukken van de knop ook echt inschakelen van de TV, hij heeft geen tijd nodig om te laden o.i.d. maar doet het direct. De eerste keer opstarten en instellen is gedaan, wat nu?

Het beeld!
Ziet er direct scherp uit. Gezien het een smart TV is kon ik het direct goed testen. Via YouTube een filmpje opgezocht dat 4K ondersteunt. Vergeleken met m'n vorige game TV is het echt een wereld van verschil. In de woonkamer heb ik een groter formaat TV staan en zelfs die is niet zo scherp als deze. Alles was duidelijk en goed te bekijken van dichtbij, zat met m'n neus bijna tegen het scherm , ik heb geen pixel kunnen vinden! Tijdens een closeup van handen kon ik zijn haartjes/rimpeltjes/krasjes perfect zien zitten. Ook de tafel die verder in beeld was is toch niet zo schoon als dat je in de eerste instantie verwacht. Her en der lag namelijk nog een verdwaald haartje, slecht schoongemaakt... je ziet het allemaal! Wanneer ik een spel start weet de TV wanneer er HDR mogelijk is en schakelt deze automatisch in.

De instellingen. Hier kan je je lol op. Je hebt een zeer ruime keus aan opties en technieken om het beeld nog meer te finetunen. Precies zoals je het zelf het mooist vind. Dit kan je per HDMI ingang doen of ÚÚn keer instellen en overal gebruiken. Opties voor geluid zijn er ook in overvloed, hier kan je ook alle kanten mee op. Het geluid dat eruit komt is zeker mooi maar kan niet tippen tegen een soundbar/geluidsinstallatie. Een koptelefoon met 7.1 klinkt mooier. Een leuke instelling die ik tegenkwam is de functie die alle verschillende geluidsniveau's hetzelfde maakt (klein voorbeeld: zender 1 volume 30, zender 2 volume 70 en hij zorgt ervoor dat je niet steeds je volume hoeft aan te passen om beide zenders goed te kunnen horen).

Apps, dat werkt goed. Moest YouTube even installeren om 4K beelden te bekijken, zo gevonden en ook zo ge´nstalleerd. Het spellen met een afstandsbediening blijft geen pretje maar je komt er wel! Je hebt hier ruime keus aan apps, voor degene die hier van houden weet ik zeker dat er leuke tussen zitten. Ik maak hier zelf verder geen gebruik van buiten YouTube om, om natuurlijk het 4K beeld te demonstreren!

De afstandsbediening is prettig, ligt fijn in de hand. De knop voor Netflix is erg leuk bedacht gezien ik daar ook gebruik van maak. Aan de andere kant zit er een knop voor amazon, dit is voor mij jammer. Had hier liever een knop gehad die je kan programmeren naar de app die ik prettig vind.

Is er nog iets dat je graag wilt weten. Stuur even een berichtje, ik laat het je weten en voeg het toe aan deze review. Foto's heb ik er niet bijgedaan gezien die hetzelfde zouden zijn als de afbeeldingen die LG zelf aanlevert.

Heb jij ook een LG 43UJ635V Zwart?

Ik heb nog wel eens dat de tv crasht. Eigenlijk alleen wanneer je hem uit standby aanzet en meteen van source wisselt, Netflix/HDMI oid.

Het scherm flikkert, je krijgt een paar keer het LG logo te zien en pas na langer dan een minuut kan je weer wat doen. Erg hinderlijk en doet af aan de verder goede ervaringen.
Overkomt me toch een paar keer per week.

Jij ook last van?
Dag Vincent,

Ik heb de PS4 en PC aangesloten, wissel regelmatig tussen beide. Bij het opstarten heb ik hier nog geen problemen mee gehad. Ik heb het vandaag een aantal keren getest, PS4 en PC stonden aan. Het werkt iedere keer bij mij. Wat me wel opviel is dat wanneer ik hem uit standby haal en direct van source wil wisselen dat hij aangeeft ´De smart functies worden nog geladen´ oid. Maar dit doet hij alleen als hij een tijdje in standby staat, als ik hem uit en weer aanzet kan ik direct van source wisselen en krijg ik de melding niet. Ik maak gebruik van software version 04,70,04. Mocht ik hier problemen mee krijgen dan zal ik het bij de review toevoegen.
Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels een reparatie verzoek ingediend. Ik zal laten weten of dit goed uitpakt
Er is een mannetje langsgekomen en hij kon inderdaad uitlezen in de log dat de CPU kuren gaf.
Moederboard vervangen onder garantie.
Tot zo ver geen kuren meer gehad. Ik heb zelfs het idee dat alles ook wat sneller aanvoelt.

Prima service dus vanuit LG _/-\o_
Dat is zeker een goede service! Bij mij geen problemen ondervonden, hopelijk blijft dat ook zo. Wel weer een nieuwe update gehad gisteren, automatisch ge´nstalleerd op de achtergrond en zodra ik hem nu aanzet toegepast. Ik ben nog steeds dik tevreden!

Het eerste kerstcadeautje heb je binnen!
Bericht dat hier stond moest eigenlijk onder de reactie van Vincent. Ik kan deze niet verwijderen, mocht hier iemand langskomen die het wel kan.... graag :)

[Reactie gewijzigd door SlwR op 3 december 2017 10:07]

Op de LG 43UJ630V variant, met andere standaard/ voetjes, werkt de wifi wel op 5Ghz.
Zal dus waarschijnlijk op alle varianten moeten werken.
Dag Stroom,

Ik heb het even getest. De 5Ghz die m'n wifi router uitzend staat er gewoon tussen en kon er verbinding mee maken. Ik pas de review aan.