Zalman CNPS9500 LED Review

cuberob 5 december 2005, 1.498 views

Zalman CNPS9500 LED

Pluspunten

• Stil (@1800RPM)
  • Mooi
  • Makkelijke installatie (s939)
  • past op standaard backplate
  • Koper
  • Ledje
  • Koelvermogen

Minpunten

• Modbaarheid (maar daarvoor moet je hem ook niet kopen)
  • Gewicht (bij mij geen probleem maar toch)

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Koelvermogen:
Naar mijn mening zeer goed. mijn processor non overklokt werd max 35 graden, nu mijn processor @ 1.5V 2.6GHZ wordt hij max 50 graden. DIt allemaal op de onhoorbare 1800RPM. Ik heb hem namelijk in eerste instantie voor de stilte gekocht en het verschil tussen 1800RPM en 2500RPM is in mijn systeem niet veel meer dan 2 graden. Ik heb dan ook het gevoel dat hij niet genoeg lucht toekrijgt, hij zit dan ook niet meer dan 3 cm met "zijn" fan van een hoop kabels en de dvdbrander vandaan.
*misschien interessant* ik heb er ook een casefan op 5 volt tegen aan staan blasen als ik deze op 12v zet (***** herrie) dan is hij stressed niet meer dan 45graden *misschien interessant*

Geluidsproductie:
Heel goed, met de fanmate heb ik hem ingesteld op 1800RPM en dan hoor je hem niet (in mijn systeem) NIET. Als je hem op 2500RPM zet is hij daarintegen naar mijn mening best geluidsruchtig.

Installatie- gemak:
Super goed, ik schroefte mijn bracket los, zette vervolgens de koeler erop en schroefte hem vervolgens met diezelfde schroeven vast dit was nog geen 2 minuten werk.

Compatibiliteit:
Ik heb hem zelf allen getest op een socket 939 mobo, maar er worden zat spullen meegeleverd om hem op andere sockets te bevestigen, dus volgens mij is dit dik in orde.

Modbaarheid:
Volgens mij is hij helemaal niet te modden, maar dat is volgens mij ook niet je bedoeling als je deze koeler koopt (hij heeft ook al een blauw lichtje! ;) )... Maar koop als je wilt modden een xp-90 kan je zelf kiezen welke fan je erop zet.

Prijs:
Aan de hoge kant, ik heb er 55 euro voor betaald in de winkel. Maarja voor dit soort kwaliteit betaal je nou eenmaal wat meer.

Conclusie:
Een goede stille koeler, ik laat hem er voorlopig lekker inzitten en ben er dan ook zeer goed over te spreken!

Heb jij ook een Zalman CNPS9500 LED?

eerste survey van iemand van 15(me :*) ), be nice ;)
en ja me window is rechtsonderin wazig :P moet nog ff 1 keer een nieuwe in :)
Dan zit denk ik je foto verkeerd om :) Hij's rechtsboven wazig nu...
ja klopt ben die foto vergeten te draaien (8>
Hey Cuberob,

Wil deze koeler zelf ook kopen voor mijn nieuwe pc: denk je dat het nodig is om andere koelpaste (Arctic Silver bv :D ) te kopen, zit er standaard al koelpasta op, of is de bijgeleverde koelpasta ok?
Ben erg benieuwd, verder hele goede survey (slijm slijm)
Ik kan je aanraden om AS5 erop te smeren, verruit de beste koelpasta! alleen de koelpasta (mits goed aangebracht) scheelt je al tussen 2 5 graden.
beter dan de andere surbey van de CNPS9500.
good work !
Ben zelf ook zeer te spreken over de koeler! Gister erop gezet en had meer moeite met de boxed koeler te verwijderen dan met de zalman installeren.
Hoefde het moederbord niet eens te verwijderen en de 9500 installeren was ook niet meer dan erop plakken en twee schroefjes aandraaien!
Bij de northbridge koeler (die grote blauw) van zalman moest het mobo eruit (niet leuk) dus was blij dat het met de CPU koeler hoefte.
De VF700 (voor GPU) is qua installatiegemak ook heerlijk, maar dat is offtopic.

Zalman inside ;)
lol, ik heb zelf meteen de artic silver erop gesmeerd en heb dan ook geen ervaring met de bijgeleverde koelpasta. ik heb ooit zon kleint tubetje gekocht en je doet er best lang mee dus ik zou het er gewoon meteen bij kopen voor de rest succes en bedankt voor je geslijm, voelt goed :P
Ben benieuwd of deze koeler, behalve dan het gewicht, nog voordelen zou hebben boven de Zalman 7700CU...

Nogal een gok om zomaar een andere koeler te kopen namelijk.