TP-Link Archer C58-AC1350 Draadloze Dual-Band Router

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 100Mbps) - Bekijk alle specificaties

TP-Link Archer C58-AC1350 Draadloze Dual-Band Router Review

Madden 13 november 2017, laatste update op 13 november 2017, 343 views Product gekocht

TP-Link Archer C58-AC1350 Draadloze Dual-Band Router

Prima router met uitstekend bereik, maar valt toch tegen.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Installatie

Minpunten

• Goedkope uitstraling
  • Wifi valt geregeld uit

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Voor het geld is het een prima router, die in het begin ook leek zijn werk goed te doen. Helaas blijkt dat bij regelmatig gebruik gedurende de dag het Wifi inzakt of zelfs wegvalt.

Router zat als bridge op een stabiele 70Mbps verbinding, en haalde 30Mbps over Wifi (voldoende voor ons gebruik in ieder geval, al ben ik er niet heel erg tevreden mee). Helaas zakte de verbinding regelmatig (2x per uur, soms vaker) terug naar 200 Kbps, of verdween soms compleet.
Kennelijk is de router erg gevoelig voor storingen in het kabelsignaal aangezien wij op dat moment wat problemen hadden met de Ziggo internetverbinding; het Ziggo-modem bleef echter wel gewoon werken, dus daaruit leidt ik af dat de TP-Link gevoeliger is voor verstoringen.

Nog even gekeken of ik er een DD-WRT firmware op kon zetten om te zien of dat de problemen verhielp, maar omdat die firmware er niet is gaat hij terug.

Heb jij ook een TP-Link Archer C58-AC1350 Draadloze Dual-Band Router?