1 review

Asus VivoBook L200HA-FD0065T - Reviews

Specificaties 11,6" • 1366x768 (WXGA Wide) • 32GB • Intel Atom - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook L200HA-FD0065T Review

LEiPiE 11 november 2017, 306 views Product gekocht

Asus VivoBook L200HA-FD0065T

Leuk, maar trage opslag en slecht touchpad

Pluspunten

• kleur
  • licht
  • accu

Minpunten

• trage opslag
  • touchpad
  • windows 10

Leuk machinetje, mooie kleur, aardig scherm.
En dat is het wel. Opslag is traaaaaaag, ik gebruik notabene CoolEdit uit 2003 om wavs van een paar minuten af te spelen en hij doet er langer over om ze te openen dan de EEE pc uit 2010 die ik eerst gebruikte :(
Opslag is sowieso verspreid over 32GB intern en 32GB eMMC card. Ik heb de datafiles uiteindelijk op een 64GB USB3 stick gezet, maar nog is het langzaam (en dat ligt echt niet aan die stick).
Verder vind ik het touchpad vrij bagger, reageert niet altijd zoals verwacht, dus ik heb alle multitouch en gestures maar uitgezet. Clicks zijn lawaaiig.
Windows 10 word ik ook niet vrolijk van verder, maar daar kan de laptop niks aan doen. Probleem is alleen wel dat zelfs zonder extra software, de 32GB te weinig is: Windows kan bijvoorbeeld niet updaten!

Heb jij ook een Asus VivoBook L200HA-FD0065T?

Onderdelen zijn nuttig. Twintig euro + verzending zou mijn bod zijn. Rein Diepersloot IJmuiden 0255522334
Dank, maar nee: hij voldoet nog wel voor z'n doel en hebben 'm nog geen twee jaar, dan is 90% afschrijven wel heeeeel veel :) Sowieso nog geen vervanging (we gebruiken 'm bedrijfsmatig om muziek af te spelen bij repetities)
Uw berekening klopt niet. Jullie verkopen het apparaat zonder Windowe 10. Aardig is wel de negatieve recensie vooraf!

[Reactie gewijzigd door Stiefel op 31 december 2017 21:31]

Ik volg het niet helemaal geloof ik. Ik verkoop sowieso niks, maar Windows 10 staat er nog steeds op bij gebrek aan een alternatief.
Zoals gezegd: ondanks de minpunten is hij wel in gebruik, wilde gewoon een eerlijke review neerzetten :)
Of verwar je mij met de persoon die er wel een te koop heeft staan?
Ja. Ik verdwaalde op Tweakers. Niet leep...

[Reactie gewijzigd door Stiefel op 1 januari 2018 17:34]

Je kan met wat geduld een hogere versie installeren, merkte ik vandaag. Je kan bijvoorbeeld systeemherstel even uitzetten. Ik heb ten slotte 9 GB vrij gekregen.

Het duurt overigens uren in plaats van de aangekondigde minuten (Lepie Stiefel).