1 review

Philips Shaver Series 9000 SW9700/67 (Star Wars)

Specificaties Driekops-systeem (nat en droog scheren) - Bekijk alle specificaties

Philips Shaver Series 9000 SW9700/67 (Star Wars) Review

b.engels 19 november 2017, 2.157 views

Philips Shaver Series 9000 SW9700/67 (Star Wars)

Heel fijn scheerapparaat dat er ook nog eens leuk uitziet met goede scheerresultaten. Eenvoudig schoon te maken onder de kraan en 60 minuten scheertijd. Een aandachtspunt is dat de scheerkop een beetje los lijkt te raken af en toe.

Pluspunten

• Prima scheerresultaat
  • Makkelijk schoon te maken
  • Degelijke body
  • Reisetui meegeleverd

Minpunten

• Scheerkop voelt een beetje fragiel

Introductie

De Philips Star Wars shaver (SW9700/67) is ter beschikking gesteld door Philips met de vraag om hem uitgebreid en eerlijk uit te proberen (één maand) en vervolgens een review te schrijven.

Korte samenvatting

Heel fijn en stil scheerapparaat dat er goed uitziet met prima scheerresultaten. Eenvoudig schoon te maken onder de kraan en levert een heel goed scheerresultaat!

Verpakking: 10/10
Uiterlijk apparaat: 10/10
Kwaliteit apparaat: 10/10
Geluidsproductie: 10/10
Scheerresultaat droog: 10/10
Scheerresultaat nat: 10/10
Schoonmaken: 10/10

Aandachtspunten: Scheerkop voelt een beetje fragiel en het lijkt net of hij af en toe een beetje los komt van de body.

Zou ik hem zelf kopen: Ja

Verpakking

De verpakking ziet er erg netjes uit! Het zou wellicht ook afkunnen met een iets bescheidener formaat, maar eerlijk is eerlijk; het oog wil ook wat.

In de doos vinden we:
  • Scheerapparaat
  • Scheerapparaat
  • Baardtrimmer
  • Reisetui
  • Oplaadsnoer (lengte kabel ~134 cm)
  • Papierwerk: korte handleiding, veiligheidswaarschuwing en garantie certificaat

Ook wil Philips goed duidelijk maken dat dit apparaat in Nederland ontworpen en gemaakt is. Het staat op de doos, de doos in de doos en op het scheerapparaat vermeld.
De handleiding is m.i. duidelijk. Ben al jaren Philips scheerapparaat gebruiker en ben inmiddels wel bekend met de instructies. Kan me voorstellen dat niet alle plaatjes altijd even duidelijk zijn, maar het belangrijkste haal je er wel uit.

Het scheerapparaat

Op het apparaat valt meteen een stikker op die aangeeft dat je het scheerapparaat niet mag gebruiken als deze aan de oplader hangt. Hij wordt met een lege batterij geleverd en na 5 minuten kun je al aan de slag voor een eerste scheerbeurt. Ik heb dat niet geprobeerd en ben meteen voor een volledige oplaadbeurt gegaan. Uiteraard wel even geprobeerd of hij niet aankan tijdens het opladen: je krijgt dan een piepje te horen en hij blijft uit. Het volledig opladen duurde zo’n 53 minuten. Minder dan een uur dus!

Je kunt de rotatiesnelheid van de scheerkoppen instellen in drie standen:
- Sensitive - voor een zachte maar grondige scheerbeurt.
- Normal - voor een grondige, dagelijkse scheerbeurt.
- Fast - voor snel scheren zodat u tijd bespaart.

In alle drie de standen in de geluidsproductie goed. Zonder scheerhoofd erin is hij echt heel stil, het enige dat geluid maakt is het roteren van de scheermesjes. Het is zeker niet storend en een van de stillere scheerapparaten waar ik ervaring mee heb.

Dit scheerapparaat is een special edition. Het zit hem in het uiterlijk en als je hem vergelijkt met andere -meer standaard- types ziet hij er iets mooier uit; maar dat is smaak natuurlijk:
Van links naar rechts: RQ1280 (2010), S9711 (2017), SW9700/67 (2017)

Het scheerapparaat ligt prettig in de hand, is niet zwaar en de scheerkop kan voldoende bewegen om het hele gezicht te kunnen volgen.

Scheerresultaat

Droog scheren
Het resultaat na droog scheren is prima en het voelt lekker glad. Ik ben ongeveer 5 tot 6 minuten bezig met een scheerbeurt. Er zitten drie scheerstanden op, voor de verschillende snelheden. Persoonlijk vind ik dat niks toevoegen en heb bij alle drie de standen geen last van irritatie. Ik heb het idee dat op de lagere standen het gewoon wat langer duurt voordat ik klaar ben en daarom gebruik ik alleen de hoogste snelheid.
Nat scheren
Voor het natscheren heb ik scheerschuim van Rituals gebruikt. Deze is niet zo heel erg ‘schuimerig’ zoals vele anderen en leek me een betere match voor een elektrisch scheerapparaat. Dit werkt ook prima en is op zich geen probleem voor het scheerapparaat. Qua scheertijd ben ik er net zo lang mee bezig en het resultaat is vergelijkbaar met droog scheren. Maar daarna heb je wat meer werk om hem schoon te maken. Gewoon onder de kraan afspoelen is niet voldoende en er blijven wat resten achter, je moet de scheerkop uit elkaar halen om de resten scheerschuim weg te kunnen spoelen. Dit is echter vrij eenvoudig.
Onder de douche
Het scheren onder de douche zie ik niet zo zitten. Ik vind dat niks toevoegen en verspilling van water en energie. Daarom heb ik het ook niet geprobeerd, maar het kan natuurlijk wel.

Het verschil tussen droog en nat scheren is meer een persoonlijke voorkeur. Ik heb in beide gevallen geen last van irritatie maar heb zelf een voorkeur voor droog scheren.

Reiniging

Het reinigen is vrij eenvoudig. Je spoelt hem gewoon af onder kraan met warm water. Een keer in de week haal ik de scheermesjes los en spoel ik hem goed door binnenin. Dit is op zich echt een fluitje van een cent is je bent er dan ook zo mee klaar.
Het los halen van de scheermesjes van de scheerkop vind ik wel vrij onhandig en daarmee trek je ook snel de scheerkop uit het apparaat. Hoe dit na een langere periode gebruik is zal moeten blijken.

Ik vind het een heel prettig scheerapparaat. De prijs is wat aan de hoge kant en ik heb geen vergelijking met de goedkopere modellen uit deze serie, maar het scheerresultaat is erg goed zeker ook voor de moeite die het je kost. Je bent met ongeveer 5 minuten klaar en het schoonmaken is ook zo gebeurd.

Welcome to the Dark Side!

Heb jij ook een Philips Shaver Series 9000 SW9700/67 (Star Wars)?

mooie review, Het eerste wat ik dacht was wtf een starwars scheerapparaat :P
Wat ik me afvraag is waarom krijgt hij een 10 op kwaliteit terwijl je zelf zegt dat de scheerkop fragiel aanvoelt persoonlijk zou ik hem dan eerder een 9.5 of een 9 geven op bouwkwaliteit
Omdat hij tot nu toe gewoon prima vast zit. Dat iets fragiel aanvoelt wil niet zeggen dat het kwalitatief minder goed is. We zijn nu een aantal maanden verder en ik merk het eigenlijk niet eens meer.
Ah ok bedankt voor je antwoord vroeg t me gewoon af no offense ofzo.