Tweakers zegt: 8,5

Google Pixel 2 64GB Zwart

Specificaties 5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 2 64GB Zwart Review

Crim 11 november 2017, laatste update op 11 november 2017, 1.049 views Product gekocht

Google Pixel 2 64GB Zwart

Heb de telefoon nu 3 dagen in bezit nadat ik ongeveer 2 jaar de Nexus 6P heb gebruikt. Bij aanschaf twijfelde ik tussen de Pixel 2 en Pixel 2 XL maar ik ben toch voor het kleinere formaat gegaan.

Pluspunten

• Goed sherm
  • Uitstekende belkwaliteit
  • Speakers kunnen hard zonder vervorming
  • Ligt echt heel lekker in de hand
  • Accu gaat heel lang mee voor een "kleine" telefoon
  • Supersnel
  • Hele goede camera

Minpunten

• Geen 3,5mm jack
  • Google Assistant niet in het Nederlands beschikbaar
  • Redelijk duur vergeleken met bijvoorbeeld de S8

Wat me als eerst op viel is hoe fijn deze telefoon in de hand ligt en dat het materiaal waar de telefoon van gemaakt is echt heel fijn en luxe aanvoelt.

Het opstarten gaat vervolgens supersnel waarna de gegevens van je oude telefoon snel en makkelijk over te zetten zijn middels een meegeleverd verloopje.

1 van de eerste dingen die ik getest heb is de kwaliteit van de microfoon en speaker tijdens een telefoongesprek, dit was altijd echt dramatisch bij de Nexus 6P maar deze telefoon kan zich meten met de iPhone 8 op dit gebied.

Verder is de telefoon echt razendsnel vergeleken met de Nexus 6P, het browsen gaat bijna net zo snel als op de iPhone en foto's maken en app's opstarten ook. Ik ben er heel tevreden mee en ga deze review nog verder aanvullen als ik de telefoon wat langer heb.

Heb jij ook een Google Pixel 2 64GB Zwart?

Ik denk dat je bedoelt dat Google Assistant niet werkt wanneer je de Nederlandse taal selecteert. Gebruik zelf een Sony Xperia XZ met de taal ingesteld op Engels en heb gewoon een werkende Google Assistant.
Klopt inderdaad, ik heb de verwoording iets aangepast.
Geen 3.5" jack is echt zo'n gluipige vendor-lockin ontwikkeling. En goedkoper te maken en meer cashen bij verkoop accessoires; daar zouden ze echt iets aan moeten doen ....

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1