Popcorn Hour A-200 Review

iglo 31 augustus 2011, 2.997 views

Popcorn Hour A-200

Pluspunten

• diverse aansluitmogelijkheden
  • veel afspeelformaten
  • eenvoudige menustructuur/bediening

Minpunten

• geen handleiding.
  • geen aan/uit knop.

Geluidskwaliteit Score: 4
Reden voor mij om een mediaspeler te kopen is dat ik genoeg had van al die losse dvd's. Een mediaspeler met een draadloze netwerkaansluiting en de optie om te downloaden maakten dat de keuze viel op de A-200.
Had hem in pre-order staan bij HDsupplies en was 1 van de eersten die hem in ontvangst mocht nemen.

De A-200 gebruik ik icm mijn laptop: Dell Inspiron 6400, JVC breedbeeld-tv, Pioneer NV GS77 surround systeem, Netgear WNDR-3700 router en de WN-150 voor de draadloze verbinding. Verder zit er een Samsung HD F2 1.5TB EcoGreen harde schijf in. Tot slot ZiggoAllesin1-basis ( 20mb ) en XLned voor usenet.

Over smaak valt te twisten maar het uiterlijk vind ik minder belangrijk. De A-200 staat in de tv kast en is niet direct zichtbaar. De behuizing is van zwart plastic, rond, stevig en voelt degelijk aan. Ik heb het apparaat gekocht om wat ie kan, niet om het uiterlijk.

De fan draait regelmatig maar stoort mij niet. 1x heb ik gehad dat het leek of er een mixer in de A-200 zat: de fan maakte verschrikkelijk veel lawaai. Na opnieuw opstarten was het verdweren. Op het forum is hier al melding over gemaakt. Het schijnt dat met een beetje olie dit probleem op te lossen is.

Zoals hierboven al gemeld heb ik ( nog ) een "ouderwetse" breedbeeld van JVC. Over de beeldkwaliteit op dit toestel ben ik tevreden. Ik weet dus niet wat het resultaat is op een plasma/lcd/led tv. Ik kan mij niet voorstellen dat dat minder is. Het geluid loopt via een optische kabel naar mijn Pioneer surround-set. Dit klinkt ook goed maar is natuurlijk subjectief.

De draadloze verbinding met de router en laptop is zoals het hoort en stabiel. De Netgear is (nog ) compatible met de A-200 waardoor ik geen gibabit verbinding heb, wel de 10/100. Dit zal waarschijnlijk met een firmware-upgrade veranderen. Tijdens het afspelen van materiaal kun je ongestoord downloaden via nieuwsgroepen. Ik download vooral dvd'd. Dit gaat met een snelheid van gemiddelde 1850 KB/s via XLned /Ziggo. Dit vind ik heel netjes. NZBget werkt goed. De 1e keer hoef je in prinicpe alleen de nieuwsservers in te voeren. De rest gaat vanzelf, zoals het uitpakken.

Hoe snel gaat dat dan? Een voorbeeld is een dvd van 4,37GB. Is natuurlijk weer afhankelijk van de compleetheid. Controleren, repareren en uitpakken duurt nog geen 45 minuten met de A-200. Al met al inclusief downloaden had ik deze dvd in 1 uur binnen.

Het menu spreekt voor zich. Zelfs mijn vrouw kan ermee overweg.
De A-200 reageert snel op de afstandbediening.

De ondersteuning vanuit Popcorn. Ik verwacht toch wel met enige regelmatig updates van de firmware. Als je de verhalen leest van andere NMT dan komt dat vast wel goed.

Als ik toch iets minder positiefs moet noemen dat is dat de handleiding: die is heel summier. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Daar staat tegenover dat er diverse fora zijn waar je alles kunt vinden.
Ook zit er geen echte aan/uit knop op. Als je de A-200 echt helemaal uit wilt hebben moet je de stekker eruit halen.

Update 30-03-2010:
Apparaat werkt nog goed alleen heb ik wel steeds problemen met de webservices, met name de internetradio. Deze doet het meer dan de helft van de tijd niet. Ik gebruik de A200 draadloos icm met de 150 dongle, maar deze optie moet echt een keer verbeterd worden. Bedraad werkt alles 100%, beetje vreemd. Ik snap dat hij moet bufferen voordat hij het doet maar dit is heel vervelend. Misschien nog meer mensen die hier last van hebben?? Dit zou voor mij geen reden zijn om het apparaat te kopen. Ik heb hem voor de opslag van media en het downloaden ervan; dit werkt super!

Update 31-08-2011:
Zoals je kunt zien zit er tussen deze update en de laatste een behoorlijke periode. Je kunt dus er dus vanuit gaan dat het apparaat nog steeds bevalt, en dat is dus ook zo! Het probleem met de draadloze verbinding en internetradio is uiteindelijke na 1 van de vele updates verholpen. Dat vind ik dus een groot pluspunt van Popcorn: regelmatige updates van software. Nog steeds een echte aanrader, de A-200.
Nu nog een lcd/led tv.........

• Dell Inspiron 6400
  • JVC AV 28X breedbeeld
  • Netgear WNDR 3700
  • Samsung HD F2 1.5TB EcoGreen
  • Pioneer NV GS77

Heb jij ook een Popcorn Hour A-200?

Sorry voor de late reactie maar het antwoord is Ja :)

Ik maak gebruik van xlned, 8 lijntjes en haal inderdaad zo rond de 19MB/s
als je de uitknop 3 sec lang ingedrukt houdt gaat hij uit. Is niet helemaal uit-uit maar meer standby waarbij hd,fan en netwerk uit zijn.
Klopt. Je kunt ook de uitknop en gelijk daarna de delete knop indrukken. Heeft hetzelfde effect.
Haalde je de maximale snelheid van je provider zoals je ook met je pc zou halen met downloaden op de A200?
goede review , heb met de popcorn een dagje kunnen spelen maar wegens het niet werken van de wifi dongel met ons netwerk heb ik deze geruild voor een dune D1. mischien voor de negatieve puntje nog iets , de service van popcorn is uitermate slecht mij werd belooft dat als ik een email stuurde ik binnen 24uur een reply zou krijgen , tot op heden niks ontvangen. bovendien wijzen ze je steeds door naar de dealer in mijn geval de mediamarkt. maar die had de popcorn net een week in huis en kon ons ook niet verder helpen. ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Mijn contact via Popcorn zelf mbt het draadloos internetradioprobleem verliep niet met de snelheid van het licht maar was naar mijn idee toch prima. Er werd echt meegedacht, al kwamen we niet direct tot een oplossing. Verder kon mijn A-200 niet tegelijk downloaden, unrarren en afspelen zonder te heet te worden: hij sloot dan vanzelf af. Dit is prima opgelost door HDSupplies, de shop waar ik hem vandaan heb.

In mijn geval dus geen vervelende contacten met leveranciers of fabrikanten.