Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic TX-L32U10 Zwart Review

450SL 3 februari 2010, laatste update op 29 oktober 2010, 2.863 views

Panasonic TX-L32U10 Zwart

Pluspunten

• Prijs/Prestatie verhouding.
  • Gebruikers gemak.

Minpunten

• Beknopte Handleiding

Energieverbruik
Opvallend vind ik het geringe energieverbruik, dit is lager dan het opgegeven verbruik. Als de tv aan staat gebruikt hij tussen de 80 en 90 Watt als je hem stanby zet dan gebruikt hij even kort 12 Watt om vervolgens na een relais klik naar een absoluut laag verbruik te gaan (ik kan dit met mijn meter niet meer meten deze geeft 0.0 Watt aan). Daar hebben ze bij Panasonic goed over nagedacht, een echt pluspunt. Bovendien heb je ook nog een echte aan/uit schakelaar rechts van het toestel. Ter vergelijk onze oude tv gebruikte in standby 11 Watt en deze had geen aan/uit schakelaar zodat je altijd handmatig de stekker moest uittrekken.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit vind ik zelf in deze prijsklasse heel goed te noemen, hij is full HD 1920x1080 en heeft een voldoende hoge refreshrate om ook sport goed weer te geven. De Australian Open finale heren was geweldig...

Vormgeving
Ook het design bevalt goed, hij is hoogglans zwart met een ovale voet en het geheel ziet er heel mooi uit.

Tuners
Hij heeft een analoge tuner, opvallend is dat deze in combinatie met de analoge signalen van onze kabel (Ziggo) voor mijn gevoel niet echt in staat is om hier altijd een geweldig beeld op te produceren. De vraag is ligt dit aan de tuner of aan de kabel? Ik kan dit op dit moment niet zeggen omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ontvangst via een digitale decoder is een stuk beter....

Verder heeft hij een DVB-T tuner waarmee je dus met een eenvoudig sprietje Nederland 1,2 en 3 digitaal uit de ether kunt plukken, daar kan het analoge Ziggo signaal dus echt niet tegen op.

Ook heeft hij een DVB-C tuner met CI slot, hier kunnen we echter geen gebruik van maken omdat de kabel provider Ziggo een aparte standaard hanteerd en alleen via een CI+ module te ontvangen is. Dit neem ik Panasonic niet kwalijk maar wel Ziggo die dus zonodig moet afwijken van deze CI standaard om de rechten van ons als gebruikers te beperken met een CI+ standaard, je denkt dus dat je iets beters hebt met die + maar het tegenovergestelde is waar (zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Common_Interface ).

Voor mij is dat dus een CI- en een dikke Ziggo- !!

Zenderzoeken
Dit was een fluitje van een cent, antenne er in, TV insteken, aanzetten, taal en land kiezen en hij stelt automatisch alles in in een mum van tijd. Geweldig!

Gebruik
Op zich is de menu structuur grotendeels vrij duidelijk en je hebt het gebruik van de tv via de afstandbediening dan ook vrij snel onder de knie.

Aansluitingen
Er zijn 2 HDMI aansluitingen, 2 SCART, 1 S-Video, een Audio in/out aansluiting en een DTS digital Output. We hebben de DVD recorder aangesloten via SCART1 en HDMI1, de digitale kabelontvanger zit op SCART2, blijft de 2e HDMI over voor een externe PC oid. De geluidsinstallatie is aangesloten op de Audio out. Al met al zijn er genoeg aansluitingen voor het standaard werk, maar voor de echte fanaat zal het waarschijnlijk iets te mager zijn.

Extra's
Er is een Q-link, een Viera Link en een Viera Image Viewer.
De Viera Image Viewer wijst zich van zelf, via de knop op de afstandbediening kun je de inhoud van een SD kaart bekijken en afspelen (hiervoor heeft de tv een apart Sd Card-slot).
Het gebruik van de Q-link (via SCART) en Viera-Link (via HDMI) is niet zo duidelijk, via deze links kun je andere apparaten (bv een DVD recorder) bedienen, maar hoe dit gaat en wat de mogelijkheden zijn wordt niet echt duidelijk in de handleiding beschreven.

Op dit moment is het enige echte minpunt dat de 20 pagina tellende handleiding te kort schiet in het beschrijven van deze extra functies. Voor de rest zijn wij zeer tevreden en het lijkt ons een zeer goede prijs/prestatie verhouding. Een aanrader voor wie een full HD TV zoekt met niet te veel toeters en bellen voor een redelijke prijs.

We hebben de TV nu een half jaar in gebruik tot zover is de betrouwbaarheid heel goed, geen enkel probleem en we zijn nog steeds heel tevreden over de TV.

Heb jij ook een Panasonic TX-L32U10 Zwart?