Samsung LC27H800FCU Zwart - Reviews

Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • A-MVA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung LC27H800FCU Zwart Review

DutchredgamingTestpanel 16 november 2017, laatste update op 2 december 2017, 280 views Testpanel

Samsung LC27H800FCU Zwart

Bijna perfecte monitor voor zakelijk gebruik, alleen jammer dat de tekst wat onscherp is. Voor gaming is het ook wel geschikt, alleen bij games zoals F1 2017 kan er ghosting onstaan

Pluspunten

• Curved is geweldig en stoort niet
  • Eye saving mode is fantastisch
  • Goede kijkhoeken
  • USB type C
  • Freesync
  • 90° horizontaal draaibaar
  • USB hub
  • Verticaal kantelbaar

Minpunten

• Letters zijn onscherp
  • Ghosting bij games
  • Onhandige cablemanagement systeem
  • Kleuren zijn wat koeler

Disclamer

Review is qua layout bijna klaar, maar het grootste gedeelte staat in de review.

Door de Tweakers Oktoberfest mocht ik de beeldscherm van Samsung testen. Het gaat om een zakelijke monitor. Ik heb als zakelijke doeleinden en als in vrije tijd (zoals filmpjes kijken en gamen). Bij het bezorgen was er wat mis gegaan. De beeldscherm was licht beschadigd en er ontbraken wat spullen zoals CD drivers, handleiding en USB type C. Dit gaat om een review sample, dus ik neem het niet mee in mijn beoordeling.

Specificaties

Unboxing

In het doos zat natuurlijk het curved beeldscherm, de stand, een mount om vast te maken, stroomkabel, HDMI en DP kabels en een onhandige cable management cover.

Installatie

Bij het installeren is het lezen van de handleiding erg belangrijk. Eerst moet ik de mount vastmaken met een kliksysteem op de monitor. Daarna moet ik met een schroevendraaier vastgemaakt aan de stand waar de schroeven inzitten. Daarna kan je de kabels in de poorten doen en langs de gaten in de beeldscherm en de stand navigeren. Dit is wat lastig en veel werk. Dus ik heb couver cable management niet erop gedaan. Het eindresultaat:

Het gebruik

Na het installeren heb ik het aangesloten aan mijn laptop.

Door de goede camera van de Samsung Galaxy S8 kan je zelfs de pixels zien, mijn excuses hiervoor.
Eerste indruk
De kijkhoeken zijn goed en de kleuren zijn realistisch, maar het is aan de coole kant.
Helaas met tekst is het onscherp door de grootte van het beeldscherm en de resolutie.
Het verbaasde mij dat mijn review sample in het Koreaans stond. Na de tips van mede-reviewer en Tweaker-collega Nico Klus kon ik het gelukkig in het Engels zetten. Het bedieningspaneel heeft wel een learning curve. Om het menu te open drukt u op de aan/uit knop en vervolgens ziet u de opties. Naar boven of beneden drukken kunt u contrast en de helderheid aanpassen. En één van de beste feature: Eye-saving mode. Je kan er bij komen met aan/uit knop en dan naar rechts. Dit zorgt ervoor dat je in de avond op je computer kan werken zonder dat je je ogen er last van hebt. Dit werkt beter dan F.lux of Windows 10 nachtmodus, omdat dit natuurlijk aanvoelt.

De curved beeldscherm maakt het kijken naar het beeldscherm wat natuurlijker en kijkt prettiger dan een reguliere 'platte' monitor. Dat is een grote plus!
Zakelijk gebruik
Voor school moet ik natuurlijk verslagen schrijven, leren en dingen uittesten zoals Virtuele Machines. Daarin heb ik bijna geen problemen ontdekt, maar de tekst ziet er erg onscherp uit. Als Samsung er een 1440P scherm had gemaakt was het een perfecte zakelijke monitor geweest.
Gaming
In gaming ziet de tekst en graphics voor Full HD scherp genoeg. De kleuren ziet er goed uit, maar nog steeds koel. Voor de gewone gamer die veel simulator speelt zoals Euro Truck Simulator 2 speelt is 60hz wel genoeg, maar voor competitive shooters of andere games waarbij een hoge refresh monitor bij nodig is is het niet erg goed geschikt.

Ik zag bij F1 2017 dat er bij de ideale lijn erge ghosting zag. Bij andere games zag ik dat ook wel soms, maar meestal geen ghosting.

Een prettige zakelijke monitor voor werkzaamheden overdag en in de avonduren. Het curved scherm maakt het natuurlijker om te bekijken en te werken, de enige grote minpunt is dat de tekst onscherp is. Voor vrije tijd gebruik doet het beeldscherm ook voldoende. De kijkhoeken zijn geweldig en de Eye-saving mode is uitmunted!
Mijn oordeel: een dikke 7!

Heb jij ook een Samsung LC27H800FCU Zwart?