Thermaltake Soprano VB1000BNS Zwart Review

Infected 5 december 2005, 941 views

Thermaltake Soprano VB1000BNS Zwart

Pluspunten

• Degelijk en solide, bijna sober te noemen
  • Schroevendraaierloze installatie nieuwe drives
  • Goede handleiding

Minpunten

• FireWire aansluiting
  • Plaatsing USB top panel
  • Geen spectaculaire kast

Waarom deze kast?
Ik kocht deze kast omdat ik een simpele kast zocht. Hij moest zwart zijn, want dat stond goed op m'n houten vloer. Maar omdat m'n drives (nog) wit zijn moest er wel een deurtje voor komen.

Er mocht absoluut geen raampje in zitten, want niet alleen is het altijd een zooitje in m'n kast met al die bedrading, ik vind 't er sowieso niet uitzien.

Ook wilde ik geen overdreven led verlichtingen: M'n kast is geen efteling. Voor de sier is 1 of 2 van die ledjes wel leuk, maar ik hou het graag wel sober.

Inbouw perikelen
Ik ging van een bigtower naar deze mid-size kast. Puur vanwege het gezicht. M'n bigtower was toch niet nodig, want sinds zowat alles op een moederbord gepropt wordt, krijg ik steeds meer ruimte vrij.

Het eerste waar ik tegenaan liep was het plaatsen van m'n voeding. Om deze erin te schuiven moest ik eerst het usb/firewire-paneeltje aan de bovenkant eraf schroeven. Anders haalde ik de bocht niet. Grr.. als 't een stukje vooruitgeschoven was, had ik nergens last van gehad. Maar goed.. dat viel nog meer.

Het ergste was het aansluiten van de firewire op het moederbord. Dit deed ik eerlijk gezegd zelf fout: Dat soort kabeltjes moet je direct aansluiten nadat je je moederbord geplaatst hebt. Na een halfuur prutsen met plakband, kreeg ik het eindelijk goed.

Algemene indruk
En toen: dichtgooien en starten maar! En alles werkte prima. De kast is redelijk stil, hoewel ik weinig referentiemateriaal heb. Hij ziet er solide uit en het bij plaatsen van een nieuwe schijf, zal geen probleem worden. Het is geen blingbling en ook geen To-Fast-To-Furious, maar gewoon netjes. Al met al ben ik prima tevreden!

Heb jij ook een Thermaltake Soprano VB1000BNS Zwart?