Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 7 128GB Gitzwart Review

Tman11S 8 november 2017, 361 views Product gekocht

Apple iPhone 7 128GB Gitzwart

De iPhone 7 is na release van de iPhone 8 en iPhone X alleen maar betaalbaarder geworden naar mijn mening. Dit topmodel van Apple is zeker een aanrader.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Touch ID
  • Waterdicht
  • 3D touch
  • Retina scherrm
  • Stereo geluid
  • 12MP camera (achterkant)
  • 8MP camera (voorkant)

Minpunten

• Geen audio jack
  • Prijzig

Ik heb mijn iPhone 7 gekocht nadat de iPhone 8 uit was gekomen, om hem aan een goedkopere prijs te kunnen krijgen.
Hier volgt mijn review per beoordelingspuntje van Tweakers:

Featureset:
Touch ID, waterdichtheid, 3D touch, stereo geluid, een niet-storen schakelaar, ...
Een hoop features die het gebruiksgemak enorm verhogen en waar ik niet meer zonder wil.

Bereik:
Ik had op mijn iPhone 5C tussen de velden geen 4G bereik terwijl ik op de bus zat, hier merk ik echter niets meer van sinds ik mijn iPhone 7 gebruik. Natuurlijk raad ik je aan om ook het bereik te checken bij je provider, aangezien dit meer invloed heeft dan je telefoonapparaat zelf.

Accuduur:
Gaat perfect de hele (school)dag mee voor standaard gebruik (social media, chatten, sms'en, ...) Apple biedt zelfs speciale hoesjes aan met een extra grote batterij er in, mocht je toch niet toekomen. Deze zijn echter wel aan de dure kant.

Gebruiksgemak:
Een echte troef van IOS als je het mij vraagt. Het hard en zacht drukken van 3D touch is iets dat je na een paar uur al onder de knie hebt, Touch ID werkt bijna altijd foutloos en als je deze twee combineert wordt de functionaliteit ook nog eens hoger.
Een voorbeeld: je bent een video aan het kijken en krijgt een smsje van een vriend, houd de melding hard ingedrukt en schrijf direct een antwoord. Je kan ook op sms'en en FB messenger berichtjes antwoorden vanaf het ontgrendelscherm op deze manier.

Scherm:
De retina display die Apple's toestellen kenmerkt, is prachtig zoals altijd. De grote is fijn in je hand en de resolutie werkt goed met video's. Het scherm past zijn helderheid automatisch aan dankzij lichtsensoren en de iPhone heeft een nacht-mode waarbij de kleuren warmer worden zodat je ogen minder pijn doen.

Design:
Dit is natuurlijk iets erg persoonlijks, maar een feit is dat de iPhone 7 het meeste kleuren varianten heeft van alle iPhones. Mijn favoriete is de gitzwarte.
Verder voelt de vorm goed in je hand en de hoeken zijn mooi rond afgewerkt.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Het model is waterdicht en dus is de afwerking piekfijn in orde, je zal geen stof onder je lens vinden. Het model is grotendeels uit metaal gemaakt wat het stevig houdt (in tegenstelling tot de iPhone 8, die grotendeels uit glas is gemaakt).

Stabiliteit en betrouwbaarheid:
Ik heb geen klagen op het vlak van software. Apple geeft alpha en beta versies aan allerlei testers en de meeste fouten zijn uit de software voordat hij uitkomt. Ook de overstap van IOS 9 naar IOS 10 gaat zonder snelheidsverlies op de iPhone 7.

Beeldkwaliteit opname:
Een 12MP camera die tot 4K met 30fps of 1080p60 kan gaan, dat is moeilijke taal om te zeggen dat hij prachtige foto's maakt. Ook de flits is weer verbeterd omdat hij nu uit 4 kleine lichtjes bestaat. De selfie-camera heeft 8MP en 1080p30, dit is meer dan genoeg om je gezicht er knap uit te laten komen. De kwaliteit van de voorcamera is 's nachts wel aanzienlijk minder door het gebrek van een flits.
Ook de slow-motion en panorama functies werken makkelijk en goed.

Prijs:
Dit zou het grootste minpunt moeten zijn aan Apple producten, ze vragen ongelofelijke sommen geld voor hun nieuwste modellen. Daarom raad ik de iPhone 7 aan ipv de iPhone 8. De nieuwe functies op de 8 zijn nauwelijks te merken, maar het prijsverschil is aanzienlijk. Ik zag laatst nog een iPhone 7 256GB voor maar 650§, dit is een erg competitieve prijs en ik denk dat er in de toekomst meer van dit soort deals zullen komen.

Verder nog:
Ik wil ook nog even vermelden hoe'n technisch wonder de processor van de iPhone 7 is. Een quadcore met 2 dagelijksgebruik units en 2 heavy units zorgen voor de perfecte prestaties tussen de verschillende categoriŽn apps. Er is absoluut geen sprake van vertraging (lag) bij het spelen van spelletjes en hij wordt niet erg warm.
De processor van de iPhone 7 is gebouwd om nog heel wat jaartjes mee te kunnen, dus is zeker de investering waard.

Conclusie:
Mijn conclusie is dat dit de beste iPhone is die je op dit moment kunt kopen, wacht even op een goede deal en je hebt voor een redelijke prijs een top toestel.
De kwaliteit en de functies zorgen ervoor dat deze smartphone echt met zijn tijd mee is en zelfs na de release van zijn opvolger nog steeds competitief in de markt ligt.

Heb jij ook een Apple iPhone 7 128GB Gitzwart?

Meer advertenties