Samsung C32HG70 Zwart

€ 499,90
Specificaties 31,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Samsung C32HG70 Zwart Review

msx4everTestpanel 3 december 2017, 319 views Testpanel

Samsung C32HG70 Zwart

Mooie nét geen 32" monitor.

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooie kleuren
  • Veel kabels meegeleverd
  • Intense spelbeleving

Minpunten

• Geen speakers
  • Gevoelig voor lichtinval

Het eerste wat opvalt is de term Qled Gaming Monitor op de doos en een term als Quantum Dot. De PR afdeling van Samsung heeft in ieder geval niet stil gezeten bij het bedenken van pakkende namen voor de achterliggende technieken. Als de techniek net zo goed werkt als de namen klinken, dan zit het wel goed.

[img]k72vUFA3[/img]

De lol van nieuwe hardware begint voor mij altijd al bij het uitzoekproces. Wat zijn je eisen en je budget en wat is er vervolgens voor te koop. Aangezien ik deze monitor mocht testen en vervolgens weer retourneren, begon de lol bij het in ontvangst nemen van de monitor en het uitpakken ervan. Na het openmaken van de doos is duidelijk dat de verpakkingsafdeling bij Samsung ook goed zijn best had gedaan alles zo netjes en degelijk mogelijk te verpakken.

[img]JXTsmoDU[/img][img]zcpe4aMF[/img]

Wat óók meteen opviel bij het openmaken van de doos, waren het kleuren calibratie rapport en het energie label. De monitor is al in de fabriek gekalibreerd wat erg fijn is. Ik beschik helaas niet over de juiste apparatuur om dit te kunnen verifieren, en ga er dus maar vanuit dat ze dat vast wel goed gedaan hebben. Dan hebben we nog het energielabel wat erbij zat. Daarop valt duidelijk op dat deze Samsung niet de zuinigste is met energie gezien het feit dat deze een C klassificatie kreeg. Maar een game-hobby mag geld kosten en gezien de prijs van de monitor, kan dat beetje stroom er ook nog wel vanaf ;)

[img]6lIWsvym[/img][img]ZNxxCJkQ[/img]

Verder zat er nog een handleiding in de doos en er worden diverse kabels meegeleverd voor de diverse aansluitingen die op de monitor zitten, maar meer hierover verderop in deze review. Wat ik wel miste was een kabel voor de microfoon. Maargoed, deze zullen de meeste van ons wel hebben liggen denk ik.

[img]hfKVOx8p[/img].

Het in elkaar zetten is zo gebeurd en dan staat de monitor stevig op zijn voet. Het instellen van onder andere de hoogte is eenvoudig en voor de liefhebbers die hem in de pivot stand willen gebruiken, dat is met deze monitor ook mogelijk. Er zijn diverse aansluitingen aanwezig waaronder HDMI (2x), Display Port, Microfoon in en uit en een ingebouwde USB-hub. De meegeleverde kabel voor de netspanning had de hoek precies de andere kant op moeten hebben, maar als je het achterpaneel erop zet zie je er niets meer van. Voor HDMI, Display Port en de USB-hub zitten de kabels in de doos en hier kun je dan ook direct mee aan de slag.

[img]OcYq7N35[/img]
[img]BKWBiHV2[/img]

Opvallend na het aansluiten is het mooie beeld en het missende geluid. De kleuren zijn scherp en zwart is ook echt zwart. Het beeldscherm reageerde snel op alle veranderingen in het beeld met de spellen die ik getest heb. Ik moet zeggen dat het wel even wennen was aan een licht gebogen scherm, maar ik had wel het gevoel méér in het spel te zitten. Wat helaas bruut verstoord werd toen de zon ging schijnen en hij erg gevoelig lijkt voor licht wat zijwaarts invalt. Na wat maatregelen in het dimmen van het zonlicht weer rustig verder kunnen gamen :D

Er zitten geen speakers in het scherm, maar een headset kan aangesloten worden op de aansluiting van de monitor. Het is geen groot gemis, maar ik vind het zelf altijd wel prettig als er speakers in een scherm aanwezig zijn. Verder bezit de monitor een lichtgevende ring aan de achterzijde welke er leuk uit ziet, maar waar ik de meerwaarde niet van zie. Dus leuk dat het erop zit, maar niet erg functioneel wat mij betreft.

[img]y5z0mglL[/img]
[img]Mu5fr3Fy[/img]

Aan de rechteronderzijde van de monitor bevinden zich 3 knopjes om verschillende modussen te activeren voor het verschillende gebruik van de monitor. Hierdoor kun je gemakkelijk en snel overschakelen van bijvoorbeeld game-instellingen naar instellingen om te tekstverwerken met LibreOffice. Aan de achterzijde bevindt zich een soort van joystick om de instellingen van de monitor verder in te stellen naar je persoonlijke voorkeuren en de instellingen van de eerder genoemde knoppen te definiëren.

Al met al is dit een erg mooie monitor. De prijs vindt ik persoonlijk wel aan de hoge kant, maar aan de andere kant krijg je er ook wel veel voor terug. Deze Samsung heeft ruim voldoende aansluitmogelijkheden, goede beeldkwaliteit en een mooie ronding van het scherm, wat zorgt voor een intense game-beleving.

Heb jij ook een Samsung C32HG70 Zwart?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.