Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Dell Inspiron 15 7577 (cn57701) Review

Pewpew 8 november 2017, 511 views

Dell Inspiron 15 7577 (cn57701) (Product gekocht)

Solide laptop, prima prijs/kwaliteit, maar met matig scherm

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Makkelijk te upgraden
  • Overall goed apparaat

Minpunten

• Matig IPS paneel

Ik was voor werk en privé doeleinden al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Na enig speurwerk en onderzoek uitgekomen bij de vernieuwde Inspiron 7557 van Dell. Gebruik is voor enkele Office programma's, browsen, Netflix en af en toe een game. Daarom gekozen voor de 'lichtste' uitvoering die Dell biedt, namelijk met;

i5 7300hq (2,5-3,5 Ghz)
8GB RAM (2400mhz)
GTX1050 4GB
1TB hybride HDD (5400rpm)
Full HD IPS scherm

Poorten
1 x HDMI 2.0
3 x SuperSpeed USB 3.1 Gen 1 Type-A inclusief één met PowerShare
1 Thunderbolt™ 3-poort (USB 3.1 Gen 2 Type-C™ met ondersteuning voor 40 Gbps Thunderbolt en DisplayPort

Overige
Toetsenbord verlichting (rood)

Aankoopprijs: ¤ 855,- (met kortingscode)

Hieronder een korte omschrijving geven van mijn ervaring tot dusver.
De laptop nu een maand in gebruik en hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Alles reageert behoorlijk vlot, zelfs de hybride hdd valt me niet tegen. Al ben ik wel van plan om later een SSD bij te plaatsen, en de huidige HDD puur te gebruiken als opslag.
Bouwkwaliteit is prima in orde, de laptop voelt solide aan. De behuizing is grotendeels van aluminium. Alleen de onderzijde is van plastic materiaal.
Aan die zelfde onderzijde zit een klep met 1 schroef, waarmee je de hardware kunt bereiken. Top! Het scherm buigt ietwat mee als je er druk op zet, maar dit is niet schrikbarend.

Het toetsenbord voelt lekker aan, fijne travel. Buigt niet door of andere rare dingen. Verder geen bijzonderheden. Prima.

De batterijduur is goed. Bij doorsnee gebruik als browsen, Office en Netflix houdt hij het 5 tot 6 uur uit op een volle accu. Bij mijn vorige laptop was dit de helft.
Ga je gamen gaat dit een stuk sneller, namelijk 2 keer zo snel. Ik leg hem zelf altijd aan de netstroom om een spelletje te spelen. Klein nadeel; de accu is geïntegreerd in de laptop en dus niet makkelijk om te ruilen.

Dan de koeling. De laptop wordt tijdens een game als PUBG flink aan het werk gezet maar houdt zich staande. Geen throttling of wat dan ook waar genomen. Alleen het centrale punt aan de bovenzijde van het toetsenbord wordt bij zware inspanning warm. Overige delen blijven aangenaam koel. Het geluidsniveau op volle toeren stoort me niet. Lichtere games als CS:GO worden met gemak gedraaid en dan blijft de koeling ook rustig.

In de vorige Inspiron zat een behoorlijk slecht TN scherm. Tegen extra betaling was deze te upgraden naar een IPS paneel. (in ieder geval in de VS)
Dell levert de nieuwe Inspiron daarom nu standaard wel met een IPS paneel.
Ik moet deze aanmerken als niet geweldig. De kijkhoeken en helderheid hadden beter gekund. Vooral van de zijkant zijn de kijkhoeken matig. Voor mij is dit niet storend en het scherm is verder wel voldoende.

Als overall score zou ik de laptop een 7,5 geven.
Dell heeft gewoon een prima apparaat gebouwd, scoort nergens onvoldoende maar blinkt ook nergens in uit.
N.B. de levertijd was voor dit systeem 2 weken. De nieuwe Inspirons moeten komen uit China.
(Ik ben overigens geen reviewer, maar wilde bovenstaande toch met jullie delen. Ik hoop dat het enigszins nuttig was om te lezen ;) )

Heb jij ook een Dell Inspiron 15 7577 (cn57701)?