Philips 43PUS6401 Zilver

Specificaties 43" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 43PUS6401 Zilver Review

DePemco 8 november 2017, laatste update op 8 november 2017, 180 views Product gekocht

Philips 43PUS6401 Zilver

Mooi beeld met leuke achtergrondverlichting, maar daar houdt het ook bij op.

Pluspunten

• Beeld
  • Ambilight

Minpunten

• Geen microfoon in afstandsbediening
  • Cast-bug
  • Geluid niet gebruiksvriendelijk te krijgen

De televisie geeft een mooi beeld en heeft een dunne rand, wat erg mooi is. Ook is Ambilight een leuke toevoeging bij zowel het spelen van een spel als het kijken van een film.

Echter heb ik wel een aantal problemen met de TV geconstateerd...

Problemen

Wanneer ik begin te casten wanneer de TV op standby staat, speelt het geluid van de TV tegelijkertijd af samen met het geluid van wat ik aan het casten ben. Ik heb geprobeerd om de coax-kabel uit de TV te halen, maar dan hoor je een hele harde ruis. De enige oplossing is dat ik de TV eerst aanzet en daarna pas ga casten.

Geluid is niet gebruiksvriendelijk aan te passen. Het geluid van de TV is zodanig slecht dat ik genoodzaakt ben om een speakerset aan te sluiten. Nu is het geluid van de speakerset alleen aan te passen door met de afstandsbediening naar de instellingen te gaan en dan naar Hoofdtelefoon Volume waar het volume verhoogd/verlaagd kan worden. Maar als ik dan iets aan het casten ben, wordt zodra ik op instellingen klik de cast gestopt. Zo kan ik dus niet testen of het geluid dat ik aanpas naar mijn smaak goed staat. Ik moet de cast dan opnieuw starten en kijken of het geluid goed is, maar als dat niet zo is moet ik weer naar de instellingen waardoor de cast weer gestopt wordt, enzovoort... Dit is niet echt gebruiksvriendelijk. Dit geldt zowel als je een speakerset aansluit op de 3,5 Jack-aansluit als op de optical aansluiting. De enige oplossing is om hier een speakerset aan te schaffen waar een draadloze afstandsbediening bij zit, maar dan heb ik dus 2 afstandsbedieningen nodig.

Ook doet bij mij de SCART-aansluit het helemaal niet, waardoor ik een oude DVD-speler niet kan aansluiten.

Ook heb ik als ik mijn XBOX One aansluit soms het scherm even een milliseconde grijs wordt. Dit is niet erg fijn tijdens het spelen van een spel. Ik heb verschillende HDMI-kabels en -poorten geprobeerd, maar het probleem blijft spelen. Ook heb ik de XBOX One aangesloten op een ander beeldscherm, waar het probleem niet op speelt.

Heb jij ook een Philips 43PUS6401 Zilver?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.