Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • A-MVA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung LC27H800FCU Zwart Review

flazoTestpanel 7 november 2017, laatste update op 8 november 2017, 98 views Testpanel

Samsung LC27H800FCU Zwart

Samsung zet met de C27H800 een prima monitor neer met een erg solide afwerking, strak ontwerp en een goed instelbare van de voet.

Pluspunten

• USB-C docking
  • Strak ontwerp
  • Solide gebouwd
  • Ergonomie

Minpunten

• Pijs
  • Korte kabels bijgeleverd

Naar aanleiding van het Tweakers oktober Testfest is mij gevraagd om de Samsung C27H800 FulHD curved monitor te testen in een testpanel. Hiervoor heb ik een review sample ontvangen waar ik dan ook de nadruk wil leggen op dat product speciaal gemaakt was om als sample te dienen.
Featureset
De C27H800 is voorzien van van HDMI, Displayport en een displayport out om het video signaal door te kunnen lussen. Verder heeft een scherm een USB2.0 hub met drie poorten en een hoofdtelefoonaansluiting. Ook is er een USB-C aansluiting die gebruikt kan worden als een je docking kabel doordat er video, geluid, USB en stroom (max 45w) overheen kan. Dit is vooral handig is voor laptops maar ook voor telefoons en tablet's als je snel even wat wilt laten zien.
Hij wordt verder geleverd met een HDMI, Displayport en stroom kabel van 1.5m
Pixeldefecten & ghosting
Bij mijn review sample heb ik 1 dode pixel kunnen vinden. Het feit dat je er echt naar moet zoeken maakt ook wel dat je het bij dagelijks gebruik ook niet echt opmerkt. In eerste instantie dacht ik ook dat er een stofje op zat.
Het scherm bevat daarnaast geen storende ghosting of backlight bleeding.
Bouwkwaliteit en vormgeving
Een curved monitor is altijd even wennen ter vergelijking met een gewoon plat scherm. Maar na een paar uur merk je dat het toch fijner werkt doordat als je er recht voor zit en je er makkelijker op kan focussen en meer in je content zit.

De monitor heeft een elegant design en geeft met de metalen omlijsting om de monitor heen een moderne en solide indruk. Samsung heeft zelf aandacht besteed aan de achterkant van het scherm door een kap mee te leveren om de aansluitingen mooi weg te werken en door een streep patroon in het plastic.
Het scherm kan naar boven, onder, links en rechts te kantelen en is in hoogte verstelbaar. Waardoor je er altijd wel goed voor kan zitten. Verder kan het scherm in portrait mode gezet worden door scherm naar rechts te kantelen.
Kleurweergave
Samsung geeft aan dat dit paneel een sRGB waarde van 98% heeft. In de praktijk resulteert dit in dat dingen er prima uitzien. Ik heb het scherm dan ook gebruikt voor office doeleinden , games en Netflix.
Contrast en helderheid
Het scherm maakt gebruik van een VA paneel wat zorgt voor een diepe zwartweergave en een hoog contrast. Daarnaast heeft het scherm een helderheid van min 200cd/m die onlangs de ronding in het echt goed en evenredig overkomt.
Momenteel staat het scherm momenteel voor 369,- in de Pricewatch. Zelf vindt ik dit toch wel wat aan de prijzige kant gezien er al een monitor met een vergelijkbaar 27 inch curved VA paneel al voor 199,- te vinden is. Ook heb je voor een paar tientjes meer een C27FG70 uit de gaming lijn met een groter kleurbereik door gebruik van quantum dot Technologie. Wel moet je met een goedkoper scherm inleveren op verstelbaarheid en is de mogelijkheid het scherm via USB-C aan te sluiten. Dit is mijn ogen nog vrij uniek.
Samsung zet met de C27H800 een prima monitor neer met een erg solide afwerking.
De mogelijkheid om USB-C als docking kabel te kunnen gebruiken is iets wat het product in samenwerking met USB-C laptops zeer aantrekkelijk maakt door het gemak wat het mee brengt. De prijs is wel wat aan de hoge kant doordat op het huidige prijspijl veel concurrentie is en er ook goedkopere alternatieven zijn. De C27H800 moet het dan ook vooral hebben van het strakke ontwerp, de luxe en solide afwerking en het goed instelbaar van de voet.

Heb jij ook een Samsung LC27H800FCU Zwart?