Specificaties 22" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron W2243S-PF Zwart Review

Towap 1 februari 2010, laatste update op 3 februari 2010, 2.335 views

LG Flatron W2243S-PF Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • kleur en contrast zijn fair voor deze prijsklasse
  • VESA ophangpunten voorzien

Minpunten

• niet openbare pixel policy
  • bling bling uiterlijk (power led wel uitschakelbaar)

Ik heb deze monitor aangeschaft omwille van de zeer lage prijs en de aanvaardbare kleurweergave. Thuisgekomen moeten vaststellen dat ongeveer in het midden één pixel vastzit op blauw. Omdat ik graag werk met brightness heel laag, merk ik er niet veel van, maar voor een nieuw scherm vind ik het toch wel behoorlijk k*t.

Pixel policy van LG wordt niet vrijgegeven maar is alleszins meer dan 3 geblokkeerde pixels voor de centrale zone, mogelijk meer voor randen van het scherm. De policy van LG staat nergens vermeld en in die zin koop je dan ook een kat in een zak. Saturn, waar ik monitor kocht gaat tot 10 pixels per vak van 10x10cm, op hen hoef je dus ook niet te rekenen.

Vormgeving: echt design kan je deze monitor niet noemen: teveel golvende vormen en teveel blingbling. Het power lampje is rood en verdomd fel, maar gelukkig wel uit te schakelen via het OSD-menu. Achteraan zijn er standaard gaten voorzien voor een VESA-hulpstuk wat een pluspunt is. Het omhulsel voelt algemeen nogal goedkoop aan, de knopjes geven diezelfde indruk hoewel ze naar functie toe geen probleem vormen.

Features: dit is een budget monitor en dat merk je aan de features: geen usb-hub, geen dvi ingang, geen Hdmi ingang.

Conclusie: als je vrede kan nemen met de kans om defecte of geblokkeerde pixels, dan is deze monitor een kandidaat. Ben je echter opzoek naar duurzaamheid of extra features dan zou ik toch in een wat hogere prijsklasse gaan zoeken.

Heb jij ook een LG Flatron W2243S-PF Zwart?

Je kunt voor 1 dode pixel of hotpixel inderdaad geen nieuwe monitor krijgen. Elk scherm valt in een bepaalde ISO Class, deze bepaald de waarden van aantal dode pixels / hotpixels / defecte subpixels waarbij het scherm wordt vervangen. Meer hierover kun je lezen op Wikipedia

Zelf heb ik een defecte subpixel, de rode licht namelijk altijd op. Ook vrijwel midden in het scherm. Irritant, maar je raakt er wel aan gewend.

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 1 februari 2010 18:04]

Kun je zo'n pixel niet met een minder opvallende kleur aanstippen dus maskeren... als je dit overkomt?
Misschien volgende keer liever online bestellen, Dan mag je vanwege de wet kopen op afstand binnen 7 dagen terugsturen. Kost je alleen porto kosten.
En als je hem toch in de winkel koopt liever een model nemen wat je daar te zien hebt gekregen.