Tweakers zegt: 7,5

DJI Spark Fly More Combo - Wit, Zwart

DJI Spark Fly More Combo - Wit, Zwart Review

hans.geurtsen 6 november 2017, 697 views Product gekocht

DJI Spark Fly More Combo - Wit, Zwart

Fantastische drone met goede vliegeigenschappen, uitstekende camerabeelden, groot bereik. En supercompact! En nog een leuk speeltje ook met alle handgebaren. DJI Go app biedt veel mogelijkheden. Het updaten is wel wat vervelend...

Pluspunten

• compact
  • groot bereik
  • schitterende foto- en videokwaliteit
  • zeer veel mogelijkheden

Minpunten

• prijs
  • updates

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Naast mijn Yuneec Q500 in een enorme koffer of even zo enorme rugzak, wilde ik een kleine drone om makkelijk mee te kunnen nemen op de fiets, bij het wandelen of in het vliegtuig. Na eerst de Yuneec Breeze geprobeerd te hebben (die is weer verkocht, zie mijn review van de Breeze op Tweakers), ging ik voor deze DJI Spark. En wat een wereld van verschil! Met de fly more combo, is het bereik van de Spark ruim voldoende. Bij de eerste vluchten durfde ik niet verder dan 200 meter op 120 meter hoogte. Dan zie je de Spark nauwelijks, of beter gezegd, als je hem even uit het oog verliest, ben je hem helemaal kwijt... Gelukkig heb je dan in de Go app een kaartje om te zien waar hij is en in welke richting hij vliegt. Vliegstabiliteit is ook uitstekend en de kwaliteit van foto's en video's is zeker zo goed en misschien zelfs wel beter dan die van de Yuneec Q500 4k.

Ik ben er zéér tevreden over, met wel een paar kanttekeningen. Los van de prijs (die best hoog is met toch snel € 800 voor de fly more combo en dik er overheen als je nog een extra accu neemt), begint de ellende al bij het aanzetten. Updates... En dan steeds wisselen tussen Wi-Fi op je telefoon en de Wi-Fi van de Spark remote controller om de update naar de Spark, de intelligente accu én de remote controller te sturen. En dat moet je dan herhalen voor iedere intelligente accu... Je bent al snel minimaal een uur aan het klooien voordat je de lucht in kunt... De koppeling tussen Spark en remote controller, ben ik al een keer kwijt geweest en gisteren lukte het niet de telefoon met de remote controller te verbinden... Een reset van de controller loste dat weer op.

Kortom, als de Spark vliegt, dan vliegt hij goed. Stabiel, betrouwbaar met schitterende foto's en video's. Maar voordat je zover bent, heb je wel wat geduld nodig! Ook de enorme featureset kan sommige gebruikers overweldigen. Maar als je wel van wat mogelijkheden houdt, is het weer een feest.

Onderstaand wat foto's bij de eerste vlucht genomen. Ze zijn wel met een bewerkingsprogramma naar 50% van de oorspronkelijke foto geschaald om aan de limieten van Tweakers te voldoen. Maar het geeft in ieder geval een beeld!

Heb jij ook een DJI Spark Fly More Combo - Wit, Zwart?

Vraag & Aanbod