Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit E27 (3 lampen, 1 dimmer, Bridge 2.0) Review

WagenvoordeNewbie 5 november 2017, 1.039 views Product gekocht

Waarom heb ik dit niet eerder aangeschaft

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • sfeer
  • mogelijkheden

Minpunten

• prijs
  • verslavend
  • HUE app mag iets uitgebreider

Kwaliteit Score: 5
Ik was al op de hoogte van het bestaan van HUE verlichting maar was altijd in twijfel over de aanschaf. Reden, een meerpersoonshuishouden met kinderen. Deze hebben nog geen telefoon, en zelf heb ik natuurlijk ook niet fulltime een telefoon thuis in de broekzak. Maar nu zag ik deze set inclusief HUE Dim Switch. Dit kon wel eens makkelijk zijn om snel het licht aan en uit te doen. Dus de set aangeschaft en proberen maar.

Na binnenkomst van het pakket ben ik direct aan de slag gegaan. Ook zonder de (kleine) handleiding is deze set door iedereen zonder moeite aan te sluiten. Na 5 minuten hadden we op afstand bedienbaar licht. Het meeste werk zat hem in het netjes ophangen van de bridge en wegwerken van de kabels in de meterkast. Na installatie van de app op je telefoon kan je direct aan de slag. Je stelt in welke lampen in welke ruimte zich bevinden en hieraan kan je ook timers instellen zodat de lampen op gewenste tijden aan en uit gaan. 1 nadeel, als je de 3 lampen in 1 groep (bv woonkamer) hebt dan gaan ze alle 3 tegelijk aan/uit. Ze zijn dus niet apart aan/uit te schakelen dmv een timer, wel handmatig.

In de HUE app zitten diverse voor ingestelde scenes zodat voor iedereen een gepaste lichtkleur bij zit. Zelf gebruik ik veel de ontspannen scene. Maar ook kun je je eigen scene's die je goed bevallen opslaan zodat je met 1 druk je favoriete instelling getoond wordt. De Dimmer Switch bevalt ook goed, geen telefoon bij de hand dan kan je toch je verlichting bedienen. Je kan met de Switch 5 scenes tonen en de helderheid bepalen.

Ook zijn er diverse third party apps die werken met de HUE verlichting. Zo zijn er apps die een Halloween sfeer creëren, kerst, of je maakt van je woonkamer een disco.

Ik ben zeer tevreden over de HUE verlichting en de mogelijkheden die het biedt. Maar pas op!! Het werkt verslavend om de rest van het huis ook te verlichten met HUE, wat wij ook zeker gaan doen :-)

Heb jij ook een Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit E27 (3 lampen, 1 dimmer, Bridge 2.0)?

Deze lichtopbrengst op de foto is slechts nog maar 55%. Om te lezen, werken of aan de eettafel zijn ook diverse vooringestelde wit lichtsoorten van warm tot koud wit. Lichtopbrengst is ruim voldoende, ik zelf heb de 100 procent niet nodig gehad.
Die lichtopbrengst ziet er beter uit dan ik verwacht had; als ze op wit staan, kun je dan je krantje lezen?
De lichtopbrengst is daar meer dan genoeg voor in mijn kamer doe ik ze nooit echt verder dan 70% van hun capaciteit omdat ik ze anders te vel vind.

[Reactie gewijzigd door Sebas_02 op 5 november 2017 16:42]