Sony HT-CT290 Zwart - Reviews

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sony HT-CT290 Zwart Review

struukduuker 4 november 2017, laatste update op 5 november 2017, 1.006 views Product gekocht

Sony HT-CT290 Zwart

Na de aanschaf van mijn Philips 4k tv was ik toch wat teleurgesteld in de kwaliteit van de standaard speakers. Deze soundbar bood mij de oplossing.

Pluspunten

• Goede sound en bass voor 2.1
  • Redelijk goedkoop
  • Draadloze subwoofer
  • Bluetooth, hdmi en optical aan te sluiten.
  • Snel te installeren

Minpunten

• Lipsync problemen waren in mijn geval even zoeken voor een oplossing.

Geluidskwaliteit Score: 5

Gelukkig bood deze soundbar een redelijk goedkope maar effectieve oplossing.

Het geluid wat uit de soundbar zelf komt is goed en de draadloze subwoofer packed best wel een punch. Het feit dat de subwoofer draadloos is maakt plaatsing problemen een ding uit het verleden.

Ook kwa connectivity zit je goed: Bluetooth, hdmi em optical.

Met de installatie was ik persoonlijk in 5 a 10 minuten wel klaar.

Heb jij ook een Sony HT-CT290 Zwart?

Hoe heb je de lipsync problemen oppgelost?
Ik heb mijn tv op een andere hdmi modus gezet, van 4.2 naar 4.2.2 en het geluid op meerkanaals ipv stereo. Dit loste voor mij de meeste problemen op.

Het verschilt echter ook welke tv zender je op hebt staan. Soms is het verschil nog minimaal, maar niet zo opvallend dat het ergernissen veroorzaakt.

Blijkbaar is dit een probleem bij meerdere merken van hifi sets. Het valt me op dat bij vrienden met andere hifi apparatuur het ook voorkomt.