Sony HT-CT290 Zwart

Specificaties Soundbar met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Sony HT-CT290 Zwart Review

struukduuker 4 november 2017, laatste update op 19 december 2019, 1.334 views Product gekocht

Sony HT-CT290 Zwart

Na de aanschaf van mijn Philips 4k tv was ik toch wat teleurgesteld in de kwaliteit van de standaard speakers. Deze soundbar bood mij de oplossing.

Pluspunten

• Goede sound en bass voor 2.1
  • Redelijk goedkoop
  • Draadloze subwoofer
  • Bluetooth, hdmi en optical aan te sluiten.
  • Snel te installeren

Minpunten

• Lipsync problemen waren in mijn geval even zoeken voor een oplossing.

Geluidskwaliteit Score: 5

Gelukkig bood deze soundbar een redelijk goedkope maar effectieve oplossing.

Het geluid wat uit de soundbar zelf komt is goed en de draadloze subwoofer packed best wel een punch. Het feit dat de subwoofer draadloos is maakt plaatsing problemen een ding uit het verleden.

Ook kwa connectivity zit je goed: Bluetooth, hdmi em optical.

Met de installatie was ik persoonlijk in 5 a 10 minuten wel klaar.

// UPDATE LIPSYNC ISSUE EN MIJN OPLOSSING 19-12-2019.

Ik zat vandaag mezelf erger dan normaal te irriteren aan het steeds terug komende lipsync probleem. Ik bedacht mezelf, wat als ik nou eens de optische kabel gebruik die mee verpakt was in de doos van de soundbar. Presto Chango, probleem is weg. Heb er nu geen last meer van. Dus voor mensen met lipsync problemen, probeer dit eens!

Heb jij ook een Sony HT-CT290 Zwart?

Hoe heb je de lipsync problemen oppgelost?
Ik heb mijn tv op een andere hdmi modus gezet, van 4.2 naar 4.2.2 en het geluid op meerkanaals ipv stereo. Dit loste voor mij de meeste problemen op.

Het verschilt echter ook welke tv zender je op hebt staan. Soms is het verschil nog minimaal, maar niet zo opvallend dat het ergernissen veroorzaakt.

Blijkbaar is dit een probleem bij meerdere merken van hifi sets. Het valt me op dat bij vrienden met andere hifi apparatuur het ook voorkomt.
Ondertussen de lipsync problemen op kunnen lossen. Lees de review voor mijn oplossing.