Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G - Reviews

Specificaties 8GB HBM2 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G Review

markie95 4 november 2017, laatste update op 4 november 2017, 736 views Product gekocht

Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G

Dure kaart met veel verstopte prestaties, stiller dan verwacht!

Pluspunten

• goed overclockbaar
  • geluid productie valt mee
  • zeer goede dx12 / vulkan prestaties

Minpunten

• slechte stock prestaties
  • nieuw amd power management
  • geen dvi poort
  • geen accessoires mee geleverd
  • hoog energie verbruik
  • duur

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Een goede week geleden heb ik mijn amd Vega 56 in ontvangst mogen nemen. Ik ben er de afgelopen week dan ook al goed mee aan de haal geweest en het leek mij leuk weer eens een review te schrijven.

Vega 64 is op het moment een raar beest. Met 12.5TFlops lijkt hij stukken sneller dan de 8.9TFlops van de GTX1080. Maar dat is in de meeste gevallen totaal niet het geval. Begrijp me niet verkeerd, het is een snelle kaart! Hij kan alleen zijn benen niet strekken in huidige games. Dat samen met een goede 100watt extra opgenomen vermogen maakt het een verschrikkelijke keuze ten opzichte van de GTX1080!

Nu zijn er al enkele games waar in de power van Vega echt tot zijn recht kan komen. Forza 7, Wolfenstein 2 en binnenkort farcry 5 zijn hier een voorbeeld van, hierin presteert Vega 64 dan ook eerder in de buurt van de 1080TI en lijkt het opgenomen vermogen opeens helemaal niet zo gek veel.

Maar nu Vega 56. Vega 56 is van fabriek uit niet erg snel. Dit is met opzet gedaan om het verschil tussen Vega 56 en Vega 64 groot te houden (een beetje het zelfde als wat je nu met de 1070TI en 1080 ziet). Door de Vega 64 bios op je Vega 56 te flashen presteert de Vega 56 daarom ook bijna gelijk aan de 64! erg mooie prestatie winst.

NOTE: Ik ben niet verantwoordelijk voor als jullie je kaart mollen dit te doen!!!!!!

Het flashen is zeer makkelijk en relatief veilig. Als het fout gaat zit er namelijk een kleine schakelaar op je Vega kaart om het naar een backup bios te zetten! THX AMD

Flash software: link

Vega 64 Bios: link

Run de flashsoftware als admin en selecteer de Vega 64 bios om deze te flashen. ja zo makkelijk kan het dus zijn..

Mocht je vragen hebben stuur mij gerust een PM! :)

Voor prestatie winst kun je op DEZE link klikken.

Conclusie,
De Vega 56 is een kaart die toch even wat aandacht nodig heeft van de user om de prestaties er uit te halen. De prestaties zelf zijn erg goed en tegelijk ook wel wat teleurstellend het ligt enorm aan de game die jij wil gaan spelen. Maar 1 ding is zeker in nieuwe games zal hij super presteren.

Heb jij ook een Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G?

Eh, je vindt duur een pluspunt?
oh haha foutje, bedankt
Ik ben momenteel een PC aan het bouwen en ik ben geďnteresseerd in deze Vega 56.

Ik heb m'n voeding wel al aangekocht, namelijk de Corsair RM650X ( pricewatch: Corsair RM650x Zwart ). Daarom heb ik 3 vragen:
- Kan deze voeding de Vega 56 aan? Volgens PSU calculator wel.
- Stijgt het energieverbruik wanneer de kaart naar Vega 64 geflasht wordt?
- Als de kaart geflasht is en het energievergruik stijgt, kan mijn PSU dat dan nog aan?
- Hoe risicovol is dat flashen?

Alvast bedankt voor het antwoord. :)
Hallo iKarush,

Je hebt iig wel een kwalitatief goede voeding!
Maar het hangt vooral van de rest van je systeem af en of je dat gaat overclocken. ;)
Mijn systeem hangt aan een watt meter en komt maar zelden richting de 500watt.

Ik heb al tientalen videokaarten geflashed naast mijn vega 56 en het is bij mij nog nooit fout gegaan. Dat neemt niet weg dat er wel een risico aan zit. gelukkig heb je bij vega ook nog een bios switch (backup bios).
Wel, ik heb net 16GB DDR4 3200 Mhz aangekocht. Dat geheugen zal ik dus moeten overclocken.
Daarnaast heb ik een AMD Ryzen 5 1600X CPU die ik ook wil overclocken, in hoeverre dat lukt natuurlijk. 300 Mhz zal al moeite genoeg kosten.

Moederbord wordt de Gigabyte X370 Gaming 5 btw.
Dat gaat denk ik wel goed. je voeding blaast er ook echt niet van op ofzo ;) maak je daar geen druk om.
Het aller ergste wat kan gebeurden is dat je pc gewoon opeens uitvalt alsof je de stekker er uit trekt. Daarna kun je hem gewoon weer opstarten. kan geen kwaad