LG 40UB800V Wit, Zwart - Reviews

Specificaties 40" • Ultra HD • LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

LG 40UB800V Wit, Zwart Review

gkampen 2 november 2017, 136 views Product gekocht

LG 40UB800V Wit, Zwart

Mooi toestel voor een goede prijs. Prachtig beeld. Geluid is echter zeer matig. Soundbar of speakers zijn absoluut aan te bevelen. Smart functionaliteit is functioneel maar niet spectaculair.

Pluspunten

• Beeld
  • Aansluiting

Minpunten

• Geluid
  • Smart Functionaliteit

Ik heb dit toestel tweedehands gekocht via Marktplaats, het witte model. Zeer mooi beeld, al zul je wel wat moeten spelen met de instellingen om tot een gewenst resultaat te komen. Belangrijk is dat je de "sportmodus" uitzet als je oudere spelconsoles aansluit want de hogere refresh rate maakt het beeld wazig.

Iets anders om rekening mee te houden als je het witte model koopt is dat de vorige eigenaar geen roker is. Helaas was dat bij mij wel het geval en het hele toestel is gelig. Dit krijg je er met geen goed fatsoen meer van af is gebleken. Ik heb ook gelezen dat de witte versie ook van zichzelf wel wat verkleurd maar ik kan dit door de omstandigheden niet bevestigen noch ontkennen.

Aansluitmogelijkheden zijn uitstekend. Component, SCART, 3x USB, 3x HDMI, LAN, optical en 3.5mm jack.

De TV start ook snel op, zet slim de invoerkanalen uit waar geen signaal op binnen komt (ook handig met troubleshooten) en herkent bepaalde invoerbronnen (op de Xbox ging bvb automatisch de "sport modus" uit).

Het geluid van deze TV is alles behalve indrukwekkend. Er vind veel vervorming plaats omdat de speakers achter het scherm zitten en je voornamelijk het geluid hoort dat via de muur terug gekaatst wordt. Niet optimaal op zijn zachtst gezegd. Om praatprogramma's te kunnen volgen moest het geluid harder dan gebruikelijk. Op te lossen met speakers of een soundbar maar dat voegt toch wel snel weer een extra 100,- toe aan de aanschafprijs.

Heb jij ook een LG 40UB800V Wit, Zwart?