Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Color LaserJet Pro MFP M477fdw Review

NoUser 2 november 2017, laatste update op 27 november 2017, 953 views Product gekocht

HP Color LaserJet Pro MFP M477fdw

Diversen MFP's met elkaar vergeleken. Kwam op deze machine uit, ook omdat er simpel naar USB stick kan worden gescand. Zoals in de reviews van de 277, heeft deze ook last van 'Scan Skew'.

Pluspunten

• Print snel, met goede kwaliteit
  • Scant snel, met goede kwaliteit

Minpunten

• Regels worden diagonaal gescand

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 2
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Complimenten aan Coolblue, voor het makkelijk omruilen van deze MFP.
Beide ontvangen MFP's hebben last van dat de regels diagonaal worden gescand. Zijkanten blijven recht. Goed zichtbaar bij ruitjes papier of tabellen.

Scannen via de ADF is dit ongeveer tussen de 3 en 5mm verschil wat de rechterzijde lager staat. Vanaf de Flatbed is het tussen de 2 en 4 mm. Maakt niet uit of je scant naar een digitaal doel, of direct kopieert naar papier.

Flatbed scan head staat al scheef bij uitpakken.

De derde ontvangen MFP heeft hetzelfde euvel. Het scheef staan is al een stuk beter. Nu 1 tot 3 mm. Machine gaat weer retour.

Heb jij ook een HP Color LaserJet Pro MFP M477fdw?

Mooi duidelijke foto. Bedankt. Heb je ondertussen al een fatsoenlijke printer ontvangen? Ik zat ook naar deze printer te kijken. Toevallig bij dezelfde verkoper, maar niet zoveel zin om em eerst 4 keer retour te moeten sturen :P
Andere vraag: heb je toevallig al eens fotos geprint? Zo nee, is de kwaliteit een beetje acceptabel? ;)
Na de derde ben ik gestopt met HP.
Als jij wel perse de HP wilt, kan je ook direct HP support bellen, melden dat je last hebt van Scan Skew. Ze komen dan bij je thuis het Scan gedeelte repareren.

Nu een Canon Maxify MB5150 gekocht waar ik alleen het scangedeelte van gebruik en een Lexmark CS410dn (4 jr garantie) Laser om te printer.

Geen foto’s geprint, voornamelijk tabelsheets en tekst.

[Reactie gewijzigd door NoUser op 9 januari 2018 21:19]

Top. Bedankt voor de moeite om te reageren. Ik puzzel nog even vrolijk door.
Oei, Ik heb een MFP M281fdw gekocht bij Mediamarkt met precies hetzelfde probleem, scanskew en een duidelijk scheef staande scanhead. Dit is een heel nieuw type. Je zou verwachten dat ze dit probleem ondertussen hebben opgelost, maar niet dus.
Deze gaat nu retour. Eens kijken of de nieuwe beter is.

Het printresultaat is goed. Ook van foto's vind ik het best acceptabel, en dat op gewoon kopieerpapier. Ik meen dat er ook speciaal fotopapier voor laserprinters bestaat.
Heb je 'm als pakket thuis ontvangen of zelf opgehaald ?
Mogelijk kan de unit niet tegen het schokken en gooien van een pakketdienst ?
Ik had hem online besteld. Ik ga binnenkort een nieuwe halen bij Staples, Daar is een mooie aanbieding van het zelfde apparaat. Hij zou in alle winkels op voorraad liggen, dus dan kan ik even kijken of die wel goed is.
Ondanks dat ik flink gezocht heb, heb ik nog geen ander type of merk laser printer gevonden die zoveel voordelen combineert. Afmetingen, resolutie, snelheid, verbindingen, en vooral de kleine afmetingen. Het koste me geen enkele moeite om via het netwerk of draadloos vanaf een telefoon of tablet te printen.