Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart Review

larsvdd 2 november 2017, 1.158 views

Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart (Product gekocht)

Na accuproblemen met mijn Nexus 6P toch gekozen om nu te gaan voor een budgettoestel, helaas is het toch nog een wel een stapje terug (ondanks dat ik de Nexus 6P al 2 jaar had). Je merkt dat alles net iets minder soepel loopt, misschien te hoge verwachtingen?

Pluspunten

• Mooi geluid voor telefoonspeakers
  • Voelt stevig
  • Uitbreidbaar met SD Card
  • Prima camera

Minpunten

• Geen USB-C
  • Beeld gaat niet uit bij sluiten officiŽle cover
  • Je ziet de lichtbron aan de zijkant van een donker scherm
  • Android werkheugen neemt 1/3 van totaal geheugen in
  • Pakt soms 2G ipv 4G

Wellicht moet je niet te veel verwachten van een toestel dat voor §250,- op de markt komt. Maar ik ging van een 2 jaar oud toestel (de Nexus 6P) naar deze en eerlijk gezegd valt het nog wat tegen.
Hij reageert soms traag of hij laadt traag en net voordat je wilt klikken verspringt hij omdat andere elementen dan pas worden ingeladen waardoor je op het verkeerde klikt.

Begrijp me niet verkeerd, ik had geen grote stap vooruit verwacht, het blijft een budgettoestel. De Nexus had ik ingeruild vanwege accuproblemen, maar het lijkt er op dat, dat, samen met de geluidskwaliteit, de enige punten zijn waar ik op vooruit ben gegaan.

Ik ben wel een intensieve gebruiker met vťťl apps. Wellicht niet het perfecte toestel voor mij daardoor.

Ook voelt het als een stapje terug om van USB-C naar Micro USB te gaan. En als je de officiŽle Nokia-cover koopt verwacht je dat het beeld wel uit gaat als je de cover sluit.

Maar genoeg vergeleken, an sich is het voor de reguliere gebruiker een prima toestel lijkt me. Mooi geluid (voor zo ver dat bij telefoons gaat) en near-stock Android is zeker een plus.
De batterij gaat goed een dag mee (bij mijn gebruik, redelijk intensief).

Het uitbreidbaar geheugen is ook fijne toevoeging.
Eigenlijk scoort alles een voldoende, maar ben ik meer op zoek naar een goed of excellent.

Heb jij ook een Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart?

Dank voor je review, goed om een beeld te krijgen van de prestaties van deze telefoon. Ik vrees dat de Snapdragon 430 toch wat te zwak is. Ik snap dat Nokia hem in de Nokia 5 zet maar het was mooi geweest als de 6 een Snapdragon uit de 6xx serie had gehad.
Heb zelf ook even naar deze telefoon gekeken maar heb uiteindelijk de Huawei P8 lite 2017 gekocht. Helaas minder cleane Android maar wel veel instellingsmogelijkheden (oa permissies), een erg goed scherm en de prestaties van de Kirin 655 soc zijn top. Dus mocht je nog willen switchen, zie dat er op V&A nog wat te koop staan (niet van mij hoor :)).
Helemaal mee eens, de Nokia is inmiddels terug, twijfel nog om gewoon weer een toptoestel (§600+) te halen of een middenmodelletje (+/- §400,- ).
Als je een intensieve gebruiker bent zoals jij jezelf noemt is hij misschien wat te licht voor je, dat zou kunnen.

Zelf heb ik altijd iPhones gehad, maar omdat ik deze telefoon wel heel goedkoop kon kopen bij verlenging telefoon abonnement toch maar eens een Android proberen dacht ik. Nu na een paar dagen testen moet ik zeggen dat de Nokia 6 me 100% mee valt, zowel kwa looks, gebruik, snelheid en Android. Ik schiet af en toe een fotootje, whatsapp, navigeren, buienradar en meer van dat soort standaard apps. Nooit games, dus je kan me een tegenstelling tot jou een lichte gebruiker noemen?

Ideaal om te betalen via nfc bij de lokale buurtsuper (SNS) Iets wat ik niet ken als iOS gebruiker, maar het gaat tot nu toe perfect en snel. Het scherm en behuizing vindt ik echt mooi en de bediening erg soepeltjes.

Na in gebruik nemen kreeg ik een stuk of wat updates, nu draait ie op Android 7.1.2 met oktober security updates, niet gek dus.

Wel een mooi doorzichtig TPU hoesje er omheen, want behuizing is erg glad en met hoesje er omheen ligt ie een stuk fijner en veiliger in m'n hand.

Jammer van de USB poort, die had ik ook liever in de c variant gezien, maar al met al een gaaf toestel. Spijtig voor m'n Apple Watch, maar of terug ga naar iOS valt nog zeer te bezien. Ik was de hoge prijzen van Apple wel een beetje beu.

Voor deze prijs een toptoestel.
Hi Mr. Freeze,

Ik denk inderdaad dat ik hem wat intensiever gebruikte, heb hem inmiddels teruggebracht (voordeel van online bestellen en afhalen in de winkel, 14 dagen retourrecht).
De combinatie van Spotify en de browser werd al snel (te) zwaar voor het toestel. Ik ben het er mee eens dat de prijs er ook naar is, maar ik denk dat een iets betere processor voor een kleine meerprijs een slimmere optie was geweest voor Nokia.

NFC komt tegenwoordig eigenlijk zo goed als standaard met nieuwe Android telefoons.

Fijn dat hij jou wel bevalt. Denk ook dat het voor veel mensen wel geschikt is, maar voor mij niet :)
Als vervanging voor je Apple Watch: er zijn een boel mooie Android Wear horloges te krijgen.
Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Ja hoor, gisteren een Asus gekocht :-)