Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL5604H Zwart Review

area32 30 januari 2010, laatste update op 31 januari 2010, 3.777 views

Philips 32PFL5604H Zwart

Pluspunten

• Goede start wizard
  • Echt zwart
  • Goede kleuren
  • Veel aansluitingen (HDMI, DVB-t, DVB-c, USB, Scart)
  • Veel features
  • Aan & uit knop

Minpunten

• Traag zappen
  • Interface reageert wat trager

Mijn 8 jaar oude CRT (beeldbuis) TV gaf sinds vorige week klank zonder beeld, dus niet echt bruikbaar meer :+ . Een paar jaar te vroeg jammer genoeg maargoed, de zoektocht naar een nieuwe betaalbare TV kon beginnen.

Ik was op zoek naar een tv met DVB-t & DVB-c en deze mocht niet groter zijn dan 32" (81 cm), anders paste deze niet meer in de kast. Uiteindelijk kwam ik uit op de Philips 32PFL5404H. Diverse winkels (off line) afgelopen maar deze was EOL dus niet of nauwelijks te verkrijgen. Men raadde me de opvolger aan: Philips 32PFL5604H. Deze is idem qua functionaliteit als zijn voorganger maar is Full HD i.p.v. HD Ready en 90 euro duurder.

Nu heb ik het niet zo voor Full HD en HD Ready omdat ik toch nog analoog kijk en uiteindelijk maakt het niks uit op 32". Ook zullen BelgacomTV en Telenet Digitaal in de eerste jaren geen HD kwaliteit halen dus :O
Uiteindelijk toch maar de Philips 32PFL5604H gekocht aan soldenprijs.

De doos bevat:
  • de TV 8-)
  • de voet
  • een afstandsbediening met 2 AAA batterijen
  • quickstart met nog wat andere papieren (geen volledige handleiding, wel te downloaden)
Eenmaal de TV aangesloten en aangeschakeld is word je door een wizard geleid om de instellingen juist te zetten. Wat vrij handig is, is het moment wanneer je het beeld juist zet. Aan de hand van 4 maal 2 keuzes wordt het kleur juist gezet zonder veel moeite. Je ziet 2 beelden links en rechts om het mooiste beeld te kiezen. Als laatste kun je kiezen om het mooie of het (donker) energiezuinige beeld te kiezen.
Daarna worden alle zenders automatisch gezocht. Dit gaat niet echt snel maar hij doet het wel.

Vervolgens kun je beginnen testen met de vele instellingen van deze TV, maar het hoeft niet want na de wizard staat alles reeds redelijk goed. Jammer dat ze in de winkel geen moeite doen om het beeld er goed uit te laten zien, ik was aangenaam verrast thuis van de beeldkwaliteit i.t.t. die in de winkel 8)7
Even melden dat het zwart echt zwart is bij deze TV, veel LCD's geven nl. mat zwart.

Ik heb nadien nog een firmware update gedaan via USB, dit ging makkelijk en automatisch. Verder kun je gemakkelijk andere toestellen (mediabox, hdd recorder, console, ...) connecteren en vervolgens snel navigeren zonder te moeten onthouden aan welke interface deze hangt (want er zijn er veel).

De Philips 32PFL5604 heb ik nu een dag in gebruik en ik ben er over het algemeen tevreden over. Vooral de kleuren verrasten me (incl. het zwart).

Heb jij ook een Philips 32PFL5604H Zwart?

Heb vandaag hetzelfde model gekocht maar bij mij is het zwart een ramp.. Heb 5 grote witte vlekken op de display.. Ook last van?
Waarom stellen mensen nou altijd dat soort vragen, als je daar last van hebt is hij gewoon niet goed! Ga een nieuwe halen |:( IK heb deze tv ook en game er veel op, het is echt een briljante tv. Zoals in de review staat, mooie kleuren en zwart is echt zwart.
Mag ik vragen waarom je een tv zocht met een dvb-c en dvb-t tuner als je toch alleen maar analoog kijkt?
Ik heb deze tv besteld met als doel om 'm zowel als tv als monitor te gebruiken voor m'n PC.
Heeft iemand hier al ervaring mee, en dan vooral in gebruikt met de pc.

Voor tv ziet deze er in iedergeval prima uit.
Ja, ik heb nu een maand of 7 deze tv, en gebruik hem veel met Laptop..
Ik heb het via HDMI geprobeerd, dit werkte top!
Maar ook via VGA ziet het er subliem uit!
Echt super scherp, en werkt super op de tv..
Je hebt meerdere HDMI ingangen en een vga, dit is meer dan genoeg, en het is allemaal makkelijk en duidelijk in te stellen.
Echt een aanrader!
Beetje late reactie van mij zie ik nu..
Maagoed :)

Aanrader voor de twijfelaars!!!
Een nog latere reactie dan die van Sjors.

Hoewel het beeld prima is kan deze TV me niet echt bekoren. Via HDMI verschiet bij mij het beeld regelmatig waardoor ik de HDMI kabel eruit moet trekken en weer opnieuw moet insteken. Dit gebeurt nogal random om de 10 tot 50 minuten.
De firmware updaten gaat simpel, de firmware downloaden gaat echter met een slakkengangetje, zulke bedroefde snelheden heb ik niet meer gezien sinds ik op een 56k modem zat te internetten. Schaam je Philips!

Anders dan dat ben ik het met de review eens, mooi beeld voor een zacht prijsje!
ik zou deze tv kunnen gebruiken voor men PS3!
Ik heb altijd op deze televisie gegamed, echt perfect!