Specificaties 320GB 2.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

WD Scorpio Black WD3200BJKT, 320GB Review

Neksnor 30 januari 2010, laatste update op 30 januari 2010, 379 views

WD Scorpio Black WD3200BJKT, 320GB

Pluspunten

• Snel tov voorganger
  • Minder energieverbruik

Minpunten

• Iets meer geluid (?)

Ik heb deze schijf als vervanging voor WD2500BEVS in mijn Acer 5920g laptop gestopt. Met de Windows 7 backup op een externe HD en opstart DVD heb ik zonder problemen m'n data overgezet. De reden dat ik deze schijf heb gekozen was dat volgens andere tweakers de HD van deze laptop als eerste vervangen moet worden als je'm sneller wilt maken. Ik heb geen uitgebreide tests gedaan, maar ik heb de indruk dat alles zeker een stuk sneller is geworden. Bestanden kopiŽren naar m'n externe HD ging eerst met 20 MB/s, nu met 30 en met pieksnelheden van 50. Spellen opstarten gaat sneller en ik heb het gevoel dat er minder framedrops zijn en een hogere fps over het algemeen (dit is mijn conclusie na een halfuurtje bioshock en ut3 spelen). De Windows 7 prestatie-index van de HD is van 5,2 naar 5,9 gegaan.
Ik heb wel het idee dat 'ie iets meer geluid maakt, maar het geluid van de laptopkoeling is nog altijd veel meer aanwezig.

Heb jij ook een WD Scorpio Black WD3200BJKT, 320GB?