Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sharp Aquos LC-32LE600E Zilver, Zwart Review

jonathande2 30 januari 2010, 1.731 views

Sharp Aquos LC-32LE600E Zilver, Zwart

Pluspunten

• full-led backlight, vga aansluiting, usb aansluiting, 3 hdmi, dvb-t, laag stroomverbruik

Minpunten

• geen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Hallo, dit is mijn eerste review dus niet gelijk afkraken graag.

De specificaties op tweakers.net kloppen niet hellemaal, de specificaties zijn namelijk precies hetzelfde als de 700E serie alleen dan 1 hdmi aansluiting minder en geen 100hz.

Ik gebruik de tv samen met:
Een xbox 360
LG dvd-speler met ingebouwde hardeschijf (zonder hdmi en weet niet welk type)
Een digitenne setje die bestaat uit een antenne en een kaart om in de common interface te doen.

Bij digitenne wordt het beeld verbeterd, het digitenne beeld is daarom ook heel goed van een meter afstand.
Alleen bij digitenne is de Ghosting niet goed, bij snelle bewegingen dan wordt het beeld onscherp, maar volgens mij ligt dat gewoon aan het digitenne signaal.

Bij de xbox 360 die aangesloten is via component en op 1080p staat is het beeld erg goed ook worden snelle bewegingen goed weergeven.
Ook zitten er veel standen op voor bijvoorbeeld gamen en dan wordt het beeld iets lichter en bij film dan verandert die de kleurintensiteit etc.

De dvd-speler die zorgt voor matige kwaliteit, maar die dvd leverde op ons 55cm scherm ook al matige kwaliteit.

Als je de tv in de winkel vergelijkt zul je zien dat de tv erg goede zwart waardes heeft en erg mooie kleuren, een zeer goede aankoop dus voor deze prijs.

De menu's

de menu's zijn onduidelijk net zoals de handleiding die zegt er namelijk bijna niks over hoe het werkt.
In het menu ben je namelijk lang aan het zoeken waar iets zit omdat ze rare benamingen gebruiken.

Stroomverbruik

De tv gebruikt erg weinig stroom zo'n 60 watt en in eco modus nog veel minder.
Ook zit er op de tv een OPC sensor dat is een lichtsensor, en die zorgt ervoor dat het licht van de tv goed bij het licht van de omgeving aansluit.
Ook zit er op de tv een echte aan en uit knop waarbij die ook echt hellemaal uit gaat.

bouwkwaliteit:
Alles voelt stevig aan en onder de tv zit een zware steun waardoor de tv goed blijft staan en amper beweegt.

De vormgeving
De vormgeving is goed maar niet spectaculair gewoon goede

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop, ik heb er niks slechts over te zeggen.
Als jullie nog wat meer willen weten moeten jullie het zeggen, ik weet dat het een korte review is maar ik weet er niet meer over te vertellen dit zijn mijn ervaringen tot nu toe.

Heb jij ook een Sharp Aquos LC-32LE600E Zilver, Zwart?

digitenne zelf zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het matige beeld bij digitenne kijken, in mijn ervaring is digitenne's beeld namelijk bar slecht.

Verder fijn dat je een review heb gemaakt, maar ik zou in je review deze link plaatsen: http://www.techradar.com/...e-647920/review?artc_pg=5 , deze review is een stuk uitgebreider dan jouw review en ik vermoed dat mensen die de aanschaf van deze tv overwegen daar ook wel wat aan hebben.
Verder was ik zelf nog op zoek naar een vervanger voor een monitor in de vorm van een 32"tv, dus vroeg me af wat de input lag is van deze tv (dat was met de oude samsung full-led lcd's nogal een issue met local dimming geactiveerd) en wat foto's van de kijkhoeken. Want deze tv is wel interessant omdat ie goedkoop is voor een 32" led-lcd, ook al kan ie bluray's/dvd's niet fatsoenlijk afspelen (zit geen 24p en 100hz op).

[Reactie gewijzigd door Bastard op 1 maart 2010 17:27]

Lijkt een erg mooie aanbieding! In verschillende reviews lees ik dat deze alleen een stuk dikker is dan andere LED belichte tv's, klopt dit?
Ook lees ik bij de specificaties dat hij edge lit is terwijl ik overal op de sites zie dat het een volledige LED belichting heeft. Wat is het nou eigenlijk?
Nogal een verschil en wel even belangrijk rom te weten als je deze aankoop wil doen.
Verder prima review!