Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG SJ8 Review

Vicje 29 oktober 2017, 1.055 views

LG SJ8 (Product gekocht)

Fantastische soundbar. Perfecte aanvulling op een LG OLED55C7. Paar kleine minpuntjes, maar die vallen in het niet bij de positieve. Kortom: een aanrader.

Pluspunten

• Design
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak met tv

Minpunten

• TV bracket los verkrijgbaar
  • Music Flow app kan beter

Geluidskwaliteit Score: 5
Na een half jaar genoten te hebben van het beeld en geluid van een LG OLED55C7 was het eindelijk zo ver. De aanschaf van een bijpassende soundbar, de LG SJ8. Er zijn (nog) niet heel veel reviews van te vinden, maar degene die ik vond waren behoorlijk positief.

De enige minpunten waren volgens anderen: te aanwezige bass en een iets te hoge prijs voor de featureset. Mij gaf sowieso de doorslag dat de soundbar passend is bij mijn OLED tv, dat was toch wel een belangrijke voorwaarde.

Featureset en gebruiksgemak
De set heeft behoorlijk goede features, zoals 4K passthrough, high res audio, draadloze subwoofer etc. Zaken als Spotify en Chromecast ga ik niet gebruiken. De enige feature waar ik mij een beetje aan stoor is het display. Ja, deze kan wel dimmen, maar niet volledig uit. Het is niet heel erg storend, maar toch dusdanig dat LG daar eigenlijk een uit-functie van had moeten maken.

Het updaten, configureren en bediening van muziek gaat via de Music Flow app. Dit is niet een geweldige app en daardoor toch een beetje omslachtig.

Design
Over het design niets dan lof. Het is gewoon een super mooie soundbar die perfect bij de OLED tv past. Met de los verkrijgbare bracket lijkt de bar net een beetje te zweven. Ook blijft er zo genoeg ruimte over voor de ontvanger van de tv. Geen problemen dus met je afstandbediening.

Geluidskwaliteit
Jeetje, wat een verschil. Natuurlijk besefte ik mij wel dat platte tv's slechter geluid produceren, maar als je eenmaal de soundbar hebt aangehad wil je niet meer zonder. Het is echt een heel groot verschil. Ook ik vond de bass een beetje te aanwezig, waardoor ik die toch wat lager heb gezet. Ik moet in ons oude huis ook rekening houden met de onderburen vanwege een houten vloer.

De gemiddelde prijs rond het publiceren van deze review is zo'n 479 euro. Ik heb de soundbar zelf voor een lagere prijs gekocht, 395 euro. En dat vind ik zelf een prima prijs voor deze set!

Kortom: heb je een OLED tv? Dan is deze soundbar zeker een aanrader!

Heb jij ook een LG SJ8?

Hey Vicje,

Ik ben zelf ook in de markt voor een 55C7V.
Qua geluid ligt mijn keuze echter nog volledig open. Ik ben wel benieuwd hoe deze soundbar er in combinatie met het (T8) bracket en 55C7V uitziet - heb jij misschien een paar kiekjes van de combinatie?
Moet je eerst de metalen platte voet van de 55C7V er volledig af halen?
Hoi,

Ik stuur je ff een privé berichtje.
Hi Vicje,

ik ben ook erg benieuwd naar de looks, zou je mij ook een foto hiervan kunnen toesturen?
Hoi Vicje,

Kan je mij ook enkele foto's sturen? Ben ook erg benieuwd.

Bedankt!
Hoi Vicje,

Ik heb een ook C7 en ben benieuwd hoe de soundbar eruit ziet met de T8 bracket, wil je de foto ook naar mij sturen?

Alvast bedankt!

Bastiaan