Scythe Kaze Server Fan Controller Review
Ik heb deze fancontroller aangeschaft omdat mijn moederbord niet genoeg aansluitingen had voor fans, en om mijn pc zo stil mogelijk te houden.
De controller ziet er mooi uit, en het is mogelijk de display uit te schakelen voor wat minder drukte. Alles wat je nodig hebt wordt meegeleverd en zelfs twee reserve temperatuursensoren. Alle kabels hebben een labeltje om ze uit elkaar te kunnen houden.
Toen de controller eenmaal geïnstalleerd had kwam ik al meteen één probleem tegen: temperatuursensor twee deed het niet. Gelukkig had ik dus nog twee andere, en ik heb de sensor vervangen. Het ligt dus aan de controller, niet aan de sensor. Dat is al meteen een heel groot minpunt; slechte kwaliteit. Ook de meegeleverde plakkertjes om de...
Pluspunten
Mooi design LCD kan uit
Minpunten
Slechte kwaliteit (controller voor fan twee werkt niet bij mij) Weinig instelbaar Meegeleverde plakkertjes blijven niet plakken
Eindoordeel
De controller ziet er mooi uit, en het is mogelijk de display uit te schakelen voor wat minder drukte. Alles wat je nodig hebt wordt meegeleverd en zelfs twee reserve temperatuursensoren. Alle kabels hebben een labeltje om ze uit elkaar te kunnen houden.
Toen de controller eenmaal geïnstalleerd had kwam ik al meteen één probleem tegen: temperatuursensor twee deed het niet. Gelukkig had ik dus nog twee andere, en ik heb de sensor vervangen. Het ligt dus aan de controller, niet aan de sensor. Dat is al meteen een heel groot minpunt; slechte kwaliteit. Ook de meegeleverde plakkertjes om de temperatuursensoren vast te plakken plakken maar een korte tijd.
Fan twee draait dus op een constante snelheid, wat me bij de functies van de controller brengt. Er zijn drie modi: handmatig, semi-auto en auto. Handmatig kun je wel raden, bij semi auto stel je een minimumrotatiesnelheid in en een maximumtemperatuur, en bij auto stel je een maximumtemperatuur in.
Wat de maxiumtemperatuur nu precies doet is een beetje vaag: soms blijft de temperatuur een poosje boven de maximumtemperatuur terwijl de fan uit blijft, en soms gaat de fan al aan voordat de maximumtemperatuur is bereikt. Het is ook niet mogelijk in te stellen waar de overgang zit; je kunt niet interpoleren. Het zou leuk geweest zijn als je een temperatuur kon instellen waarbij de fan uit was, en een temperatuur waarbij de fan op maximale snelheid draait. Helaas niet dus.
Afgezien van dit doet hij wel zijn werk. Hij doet het, maar ik zou hem niet aanraden.
Heb jij ook een Scythe Kaze Server Fan Controller?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (7)
Met weinig instelbaar bedoel ik dat ik niet kan instellen hoe snel de fan moet draaien bij welke temperatuur. Je kunt een temperatuur instellen, en rond die temperatuur gaat de fan aan, zit hij er 0.5 graden of iets dergelijks boven dan draait de fan meteen op max, zit hij er één graad onder dan staat hij uit. Ik had graag iets geleidelijks ingesteld.
Het formaat was niet echt een probleem. Langer was fijner geweest, maar er zitten vier gaten in dus je kunt hem goed vastschroeven.
als een sensor niet werkt kun je het misschien nog met resetten proberen (gelezen in andere reviews) en anders zou ik hem echt terugsturen en garantie claimen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/305999/crop69c97b94db678_cropped.png?f=community)
/u/346385/crop684a95e340df3_cropped.png?f=community)