Specificaties GF GTX 260 C216 (576MHz), 896MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce GTX 260 Core 216 - 55nm 896MB Review

Mavamaarten 28 januari 2010, laatste update op 1 maart 2010, 1.397 views

EVGA GeForce GTX 260 Core 216 - 55nm 896MB

Pluspunten

• Niet duur (voor wat hij kan)
  • Goed overklokbaar
  • Geen heethoofd (zoals de HD3850)

Minpunten

• Beetje aan de luide kant

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Een tijdje geleden had ik een nieuwe PC gekocht. Hij was bedoeld om fatsoenlijk te gaan gamen, en ik wist dat dit niet mogelijk was met de grafische kaart die erbij werd geleverd. Ik had er ook problemen mee (BSOD's, PC die uitvalt,...) Ik ging naar de winkel, en kwam de EVGA GTX260 Core216 tegen voor 168 !!
Op internet vond ik de standaard GTX260 voor al 170 , dus heb ik de kaart zo meegenomen. Oude kaart eruit, nieuwe kaart erin, maar ik kreeg het klepje niet meer goed gesloten (het ding dat je grafische kaart op zijn plek houdt op je moederbord...). Een beetje hard geduwd, en hij ging er uiteindelijk toch aan. PC opstarten... PC opstarten... Niet dus. - Voedingskabel vergeten in te pluggen, verstrooid dat ik toch ben :+ -
Okay, PC startte op zonder problemen. Drivers verwijderen, en reinstallen, en klaar is kees. Geweldige performance in vele games (ik kan zelfs zonder problemen AA aanzetten in veel games). Het enige wat ik raar vind, is dat bij een of andere grafische kaart tester, mijn PC gewoon uitvalt, bij een explosie. Telkens dezelfde. Dit probleem heb ik niet bij het spelen van games, dus zo erg is dat ook weer niet. Ik heb ook geprobeerd hem te overklokken, en met een lichte overklok haalde ik al meer dan 5 FPS meer (avg) in Crysis !
Ik zou zeggen : als je hem overweegt te kopen, ZEKER DOEN !

Heb jij ook een EVGA GeForce GTX 260 Core 216 - 55nm 896MB?

EVGA GTX260 Core216 tegen voor 168 € !!
Op internet vond ik de standaard GTX260 voor al 170 €
pricewatch: Asus ENGTX260 GL+/2DI/896MD3 Hij staat er al in voor €150.
Icm welke CPU en welke spellen?
Welke? :P

En hoezo heb je niet gekozen voor een HD5770/HD5850? Vooral die HD5850 verslaat de GTX260 met gemak, en de HD5770 kan ook goed met de GTX260 meekomen, en het maximale wordt nog lang niet uit de HD5770 gehaald.
Er zijn genoeg redenen waarom niet:
1- de hd5850 is idd al gauw 50 euro duurder
2- de hd5770 is ongeveer dezelfde prijs, maar blaast de warmte niet de kast uit, wel dx11 natuurlijk
3- de 5850 is idd een stuk sneller, maar waarom 50 euro extra uitgeven als je al 120 fps hebt? (eigen ervaring dirt2 alles high @ full hd continu 60fps (vsync on)

Zo kun je nog genoeg redenen hebben, feitelijk gegronde maar ook persoonlijke redenen, ik heb mijn 4870 geruild voor een (toevallig gewonnen) gtx260, omdat deze stiller, koeler, en (voor mij) makkelijker te overclocken is, ook heb ik geen 5 uur hoeven te error checken voordat ik de gtx aan de gang kreeg, de ati kaart had ik van ellende bijna het raam uit geslingerd :( (verder een goede kaart hoor :) )

En de kaart die je uit de pricewatch linked is een asus kaart, en ook nog een GL versie, deze heeft een nogal budget koeloplossing welke niet echt overbemeten is voor een kaart met het verbruik van een gtx260 ;)

Dit is meer een gebruikerservaring dan een review, je zal wel begrijpen waar AlexV heen wil, post eens wat resultaten van een benchmark, of een gpu-z screentje, temperaturen enz.
Misschien om dat de HD5850 er niet was? Of omdat deze kaart een dikke 50+ euro's duurder was? Verder doet deze GTX260 niet onder voor de HD5770, integendeel.

Anyway, het feit dat je pc uitvalt bij het stressen van je kaart is natuurlijk niet goed... Zit er wel een degelijke voeding in die pc van je?
Ik had een 350W voeding standaard erin zitten (wat volgens mij te weinig is) en die had ik vervangen met een 650W voeding. De HD3850 met 650W vertoonde dezelfde problemen dan met 350W...
5 FPS? Bedoelt u misschien 50 FPS

5 Frames per seconde lijkt me niet zo lekker gamen. :P
5 frames per seconde MEER dan zonder overclock ;)
heb hem zelf ook met een Q9550 werkt echt lekker maandag ook nog eens DDR3 in me computer gooien kijken hoe snel me pctje dan wil werken:p