Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55E7N Zwart Review

BeachboyMNNewbie 28 oktober 2017, 463 views Product gekocht

LG OLED55E7N Zwart

Super beeld, prima geluid, mooi design. WebOS werkt prima maar kan nog beter.

Pluspunten

• Mooi design
  • Super beeld
  • prima geluid

Minpunten

• Aansluiten van oudere apparatuur

OLED beeld is adembenemend mooi t.o.v. de vorige tv. Wat een verschil. En door de ingebouwde soundbar is het geluid ook prima. En als er een concert o.i.d. is dan zet ik gewoon de stereo er bij aan.
Dus, ook al zijn hieronder wel wat kritiekpuntjes gegeven, het product voldoet aan alle verwachtingen!

Het aansluiten van de oudere apparatuur gaf wel wat uitdagingen. Component aansluitingen zijn er niet, maar de bestaande versterker kon via een aangeschafte optical-kabel makkelijk aangesloten worden. Voor de WII was de uitdaging iets groter, maar via internet was een adapter naar HDMI niet moeilijk verkrijgbaar.

De afstand bediening van de Ziggo Horizon set-top box (Samsung) was makkelijk op de LG in te stellen. Helaas was het niet mogelijk om de afstandbediening van de LG ook de Ziggo Horizon box te laten bedienen. Het napluizen van internet bood ook geen oplossing. Het is blijkbaar een bekend probleem en helaas na meer dan een jaar schijnbaar nog steeds niet opgelost. Dat betekent dat beide afstandsbedieningen nodig blijven.
WebOS werkt prima maar helaas bleek dat het afspelen van een Spotify playlist (of ook maar iets met Spotify doen) niet mogelijk via WebOS. Dus dan toch maar weer de Chrome-cast er aan gehangen. Dat is een beetje jammer. Maar over het algemeen.... voorlopig ben ik heel gelukkig me de aankoop.

Heb jij ook een LG OLED55E7N Zwart?

Het verbaast me dat Spotify niet goed werkt? Kan je Spotify niet bedienen met de app op bv. jouw smartphone?
Hetgeen niet lukte is Spotify te bedienen (en te laten werken) via WebOs en de LG afstandbediening. Of de combinatie van een smartphone met WebOs Spotify wel werkt heb ik niet geprobeerd. Het is een kleine moeite om af een toe de Chromecast te gebruiken. Die hebben we toch al. Groet!