WD Elements Desktop Storage 2TB Zwart - Reviews

WD Elements Desktop Storage 2TB Zwart Review

Yoerib 28 oktober 2017, 130 views Product gekocht

WD Elements Desktop Storage 2TB Zwart

Prima schijf met aantrekkelijk en simpel design.

Pluspunten

• Stil
  • Prima prestaties
  • Mooi design

Minpunten

• Soms vreemde geluiden

De prestaties zijn prima in orde; lezen vanaf mijn andere USB3 disk en schrijven naar de WD geeft een gemiddelde van 125MB/s (is uiteraard afhankelijk van bestandsgrootten).

Ook is hij lekker stil, aanzienlijk stiller dan mijn Seagate Expansion Desktop v1. Dat zit hem met name in de geluidsproductie van het roteren. De Western Digital geeft af en toe wel wat geluidjes (ik denk van de leeskop) die eerlijk gezegd niet zo lekker klinken. Voorlopig houd ik het op 'dat zal wel zo horen'.

Design zit wel goed, mooi minimalistisch met slechts een klein controle-lampje op de voorkant. De opengewerkte bovenkant geeft lekker veel ruimte voor luchtstroming, waardoor het geheel ook lekker koel blijft; zelfs na ongeveer 2 uur non-stop data schrijven. De hoogglans afwerking zal voor sommigen niet wenselijk zijn ivm stof of vingerafdrukken. Zelf vind ik dat juist de hoogglans het ontwerp af maakt.

Heb jij ook een WD Elements Desktop Storage 2TB Zwart?