Ziggo Mediabox XL

Specificaties Decoder voorzien van 6 tuner(s) met 500GB harde schijf - Bekijk alle specificaties

Ziggo Mediabox XL Review

page404 27 oktober 2017, 1.117 views Product geleend

Ziggo Mediabox XL

Te groot, te langzaam, en niet echt een sieraad in de woonkamer. In combinatie met het gezoem en de vastlopers geen aanrader.

Pluspunten

• afstandsbediening
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• ventilator zoemt zelfs in standby
  • trage bediening
  • traag opstarten
  • vastlopers
  • enorm grote doos

Geluidskwaliteit Score: 4
Na 2 jaar terug komende bij Ziggo tref ik dit apparaat aan in het installatiepakket.
Het is een behoorlijk groot apparaat die ook nog eens warm wordt en geluid maakt.
Ik vind de bediening oncomfortabel langzaam en hij loopt regelmatig vast.
Ik heb als vergelijk de IP-TV kastjes van XS4All die niet alleen klein, maar ook stil en snel zijn. Ook de Apple TV is een goede referentie hoe het zou kunnen.

Heb jij ook een Ziggo Mediabox XL?

Je noemt de xs4all kast. Ik zat daar net naar te kijken.
Volgens de opgave is die nog niet eens geschikt voor HD-tv. Ze noemen alleen SD.
Ik moet er niet aandenken om op onze nieuwe 43inch 4K scherm zover terug te vallen!

Was dat voor jou de reden om over te stappen naar Ziggo?
Die kan wel HD. Je internet moet alleen snel genoeg zijn.. https://www.xs4all.nl/ser...p-de-internetsnelheid.htm
Die kastjes zijn zeker HD. Beeldkwaliteit doet nauwelijks onder voor dat van ziggo.
Ok, goed te horen.
Zie nu dat verkeerd gelezen heb in de offerte.
dit is niet echt een review.. maar meer een zie eens hoe slecht ik ziggo vind verhaal.. kun je het een en ander onderbouwen?
Dat zie je verkeerd. Ik heb ziggo best hoog zitten. Alleen de apparatuur is altijd ondermaats geweest. En nu je helemaal geen eigen apparatuur mag wordt dat extra vervelend. Daarnaast heb ik nu het vergelijk van 2 fiberaanbieders en dan is het gewoon een grote teruggang.
Maar voel je vrij om het oneens met me te zijn :)