Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit E27 (3 lampen, 1 dimmer, Bridge 2.0) Review

vogelrokker 30 oktober 2017, laatste update op 30 oktober 2017, 415 views

Prachtig product, makkelijk in opzet en gebruik en integreerd met vele externe applicaties en systemen, maar is wel aardig aan de prijs.

Pluspunten

• Goede kleurweergeve
  • Beloofde levensduur
  • Makkelijke installatie
  • Integreert met veel apps en systemen
  • Degelijke bouwkwaliteit

Minpunten

• Reactietijd

Kwaliteit Score: 5
Dit pakket bevat alle zaken die je nodig hebt om te beginnen zoals de bridge, 3 lampen, stroom adapter en aansluit kabeltjes. Installatie was simpel. Het past maar op een manier, dus fout kan dit niet echt gaan. Om gebruik te maken van de dim functies moeten de lampen gekoppeld worden aan de bridge.

Via de gratis Hue app kan je slechts wat statische scenario’s activeren. Het wordt pas echt leuk om met externe apps zoals Hue Pro te gaan spelen. hiermee heb ik in no time verlichting als lavalamp ingesteld of laat deze mee draaien op muziek.

Dit systeem komt pas echt goed tot zijn recht als je alle lampen in de woonkamer ermee uitrust. Gezien de prijs is het wel even een flinke investering, maar zelfs dan is het mij dit waard. Inmiddels is mijn set uitgebreid naar 6 lampen in kleur.

Toch ook wel een paar negatieve punten. Zo is de prijs van lampen gewoon te hoog, is de reactietijd helaas niet genoeg om lekker op de muziek te reageren. Bij normaal gebruik van verlichting is dit uiteraard geen enkel probleem, maar als reactie op de beat van muziek of live televisie beelden (ambilight) is het gewoon net-niet.
En mijn gewoonte om traditionele schakelaars uit te zetten toch wel lastig. De dimmer switch die in deze set is meegeleverd maakt dit alweer voor een groot deel goed. Al zou ik het persoonlijk fijn vinden om de traditionele schakelaar kapjes te vervangen met een soort dimmer switch. Als Philips die kan uitbrengen in de form factor van een wanddoos zou ik ze zeker aanschaffen.

Heb jij ook een Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit E27 (3 lampen, 1 dimmer, Bridge 2.0)?