1 review

Wheel Stand Pro Thrustmaster T500RS - DELUXE V2 - Reviews

Specificaties Wheel Stand, multiplatform - Bekijk alle specificaties

Wheel Stand Pro Thrustmaster T500RS - DELUXE V2 Review

Curva 27 oktober 2017, 514 views Product gekocht

Wheel Stand Pro Thrustmaster T500RS - DELUXE V2

Stevige wheel stand om je racestuur + pedalen op te bevestigen, die ook nog eens gemakkelijk op te bergen is.

Pluspunten

• Stuur en pedalen zitten goed vast
  • Wiebelt niet tijdens het rijden
  • Gemakkelijk op te bergen

Minpunten

• Duidelijkere uitleg welke schroef nodig is

Dit product is samen met een T300 RS GT in gebruik.

Na lang wikken en wegen heb ik de keus gemaakt om een Thrustmaster T300 RS GT Edition te kopen. Ik zou dit racestuur vooral voor de PlayStation kopen en deze staat beneden in de woonkamer. Dus het racestuur kan niet aan een eettafel of bureau worden bevestigd. Ik toen de zoektocht gestart naar een betaalbare, maar functionele wheel stand die ik ook gemakkelijk kan opbergen. Hierbij kwam ik uit bij de Wheel Stand Pro.

De aankoop is een pakket aankoop geweest van racestuur + wheel stand. De benaming van de wheel stand is afwijkend. De wheel stand is speciaal voor de T500 RS, maar de T300 RS GT edition is hier ook geschikt voor. Dit komt omdat de T300 RS GT edition bijna dezelfde pedalen heeft als de T500 RS. Alleen heeft de T500 RS de T3PA Pro versie en de T300 RS GT heeft de normale T3PA pedalen.

Inhoud van de doos

Woensdag het racestuur en wheel stand besteld, donderdag in huis en direct aan de slag natuurlijk.
Na het openmaken van de doos, zag ik de wheel stand in bubbelfolie liggen, inclusief bijbehorende handleiding.

In de doos lagen ook 2 zakjes met verschillende schroeven. In de handleiding staat netjes welke schroeven er geleverd moeten worden.

Helaas is mijn kennis over schroeven redelijk beperkt. Verder dan het aantal tellen en hopen dat het de goede schroeven zijn, kwam ik ook niet. Het aantal klopte, dus ik ging aan de slag.
De handleiding was verder voorzien van verschillende monteermogelijkheden. Afhankelijk welk stuur je wil monteren.

Monteren

Op de Youtubepagina van Wheel Stand Pro zijn een aantal tutorials te vinden om het racestuur te bevestigen. In principe staat het ook in de handleiding, maar aangezien ik niet exact wist welke schroef ik nodig had, was het wel handig om het filmpje te checken. Het racestuur wordt bevestigd met 2 schroeven en de klem van het stuur kan er ook op.
De 2 schroeven zitten precies achter de klem.

De pedalen worden vastgezet met 1 schroef

De pedalen liggen niet direct op het metaal maar op een stukje rubber zodat deze niet wegschuiven.
De hoeken die de grond raken zijn allemaal voorzien van rubberen omhulsels, zodat deze niet de vloer beschadigen. Dit zorgt natuurlijk ook voor extra ‘grip’ bij het racen zodat de wheel stand niet gaat schuiven.

Gebruik

De wheel stand is aan te passen in hoogte en kan ook naar voren of achteren kiepen. Om de hoogte aan te passen of de wheel stand naar achteren te laten kiepen, is geen gereedschap nodig. Dit kan gedaan worden door een klem dicht te zetten.
Het plateau waar het racestuur is op bevestigd kan ook worden aangepast of deze naar voren kiept of naar achteren (of helemaal recht natuurlijk).
De wheel stand is erg stabiel. Ik gebruik deze voornamelijk voor F1 2017 (PS4) en als ik in het grind of gras terecht komt en het stuur flink gaat trillen, blijft de stand netjes op zijn plek staan. Ook bij een intensieve race met veel bochten, voel ik geen enkele beweging.
Dit zelfde geldt voor de pedalen. Deze blijven netjes op hun plek zitten en schuiven niet. Ook blijft de wheel stand netjes op zijn plek staan ook al wissel ik hard remmen en vol gas geven met elkaar af.

Opruimen

De wheel stand is gemakkelijk op te ruimen. Dit was ook een van mijn criteria aangezien ik niet veel opruimmogelijkheden heb.
Op de foto is te zien dat de wheel stand volledig is ingeklapt. Deze kan nu makkelijk onder de bank worden opgeruimd.

Het moge duidelijk zijn dat ik erg tevreden ben met de wheel stand. Ik zocht een wheel stand voor een degelijke prijs die stevig is en gemakkelijk op te bergen. De wheel stand voorziet mij in mijn wensen. De wheel stand is gemakkelijk op te bergen en het opzetten kost niet veel tijd. Het aanpassen van de hoogte is zo gedaan en hiervoor is geen gereedschap nodig. Verder is de wheel stand erg stevig en blijft deze netjes op zijn plek staan bij het gebruik ervan.

Heb jij ook een Wheel Stand Pro Thrustmaster T500RS - DELUXE V2?