Asus A7N8X-E Deluxe Review

shootguy2 3 december 2005, 453 views

Asus A7N8X-E Deluxe

Pluspunten

• Sata ondersteuning, geluid is verbluffend, betrouwbaarheid van het bordje (na statische schokken en 1 keer stuiteren werkt alles perfect )

Minpunten

• Bij 2 HDD's vreemde opstart procedure.

Layout Score: 5
Heb deze mobo toch maar gekocht nadat ik tegen de grenzen van mijn Asrock K7S41GX liep mbt overclocken en uitbreiding.
De eerste was zo dood als een pier, dus binnen 1 dag geruild. De 2de wasantastisch, merkbare prestatie verbetering zeker omdat ik nu met 2 merkloos 512mb pc3200 in Dual Channel draai.
Heb vele mobo's onder handen genomen in de laatse paar maanden, maar geen 1 die zo makkelijk Dual Channel draait met merkloze dims. (Asus A8N-SLI vertikte het namelijk, net als een DFI bordje).
Overclocken gaat lekker, zeker met de niewste bios erop.
Enige echte probleem met dit mobo dat ik heb is dat de "boot device priority" niet echt opgevolgd wordt.
Ik heb 2 IDE HDD's en 1 IDE DVD+RW er aan hangen. Als ik die allemaal op automatische herkenning zet in de bios, en 1ste boot priority HDD0 zet (HDD2 en DVD-RW zitten op secondary IDE) wiegert hij te booten, en pakt de PXE mogelijkheid van de netwerk controller en wil stee vast van het netwerk booten. Ik heb al verschillende biossen geprobeerd en niets helpt. Zodra er meerder HDD's aan hangen weigert hij juist te booten. Ik zet nu dus in de bios onder secondary IDE bij de HDD "none" en alles loopt vlekkeloos. Heb alle slave en master settings doorlopen, en het is echt een mobo probleem. Verder is het een top bord en doet zijn alle features te gebruiken zonder nadelige effecten. Zeker de Firewire en Soundstorm chip zijn pro's.

Heb jij ook een Asus A7N8X-E Deluxe?