Sony Xperia XZ1 Compact Roze - Reviews

Specificaties 4,6" • 1280x720 (HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia XZ1 Compact Roze Review

Raoul078Testpanel 23 oktober 2017, laatste update op 24 oktober 2017, 190 views Testpanel

Sony Xperia XZ1 Compact Roze

Een mooie compacte telefoon met een goede camera.

Pluspunten

• Super-Slow-motion
  • Snel en Soepel
  • Goed geluid
  • Vingerafdrukscanner

Minpunten

• prijs
  • 3D Scanner

Review Sony Xperia Compact XZ1

Algemene beoordeling

Wat mij als eerste opviel toen ik hem uitpakte was de kleur. De kleur was heel erg vaag Roze, en als je snel kijk lijkt het een beetje oranje. Aan de kleur moest ik dus even wennen. Maar voorderest is het een mooie telefoon. Hij licht goed in de hand en hij is snel.

Featureset

Top specs:
• Compacte 4,6” inch high-end smartphone
• 19 Megapixel Motion Eye™ camera met Super slow motion (960 beelden per sec)
• ’s Werelds eerste smartphone camera met 3D Creator
• Hi-res Audio met Digital Noise Cancelling & Stereo Speakers
• Qualcomm Snapdragon 835 processor
• 4GB RAM / 32GB intern geheugen
• Waterbestendig (IP65/68)

Bereik

De Sony heeft een goed bereik. Niet alleen via de 4g of het bellen maar ook via de wifi. Hierop is dus helemaal niks op aan te merken.

Accuduur

In de Sony zit een accu van 2.700mAh een redelijke accu dus. Maar in het echt vindt ik hem wat tegenvallen. Bij veel gebruik gaat hij minder dan een dag mee, denk dan aan video’s kijken en games spelen. Maar eigenlijk is dat ook wel logisch wat dat zuipt natuurlijk batterij. Bij de dagelijkse dingen die je doet (bellen, WhatsApp, Facebook, LinkedIn) gaat hij een dag mee. Ook laad deze telefoon snel op, en dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Gebruiksgemak

Deze Sony is echt heel fijn om te gebruiken. Hij licht goed in de hand en hij is snel. Alles wat je op deze Sony doet gaat echt heel vloeiend, en zijn geen haperingen of wat dan ook. Het instellen van deze telefoon als je hem nieuw krijgt gaat ook heel goed, alles is duidelijk uitgelecht en je kan al heel snel de Sony gaan gebruiken.

De Vingerafdruk scanner is echt heel snel en goed. Zelfs als je bijvoorbeeld alleen met het topje van je duim op de knop komt doet hij het. Echt fijn!

De 3d-scanner is dan weer een heel stuk minder, het kan aan mij liggen maar ik kreeg geen enkel object of hoofd goed gescand. Je moet hiervoor echt heel erg oefenen. Maar deze functie had niet op deze telefoon hoeven zitten.

Scherm

Het scherm ziet er echt heel goed uit. Ondanks de weinig pixels is het scherm toch superscherp. Ook zie je hele veel details als je naar foto’s of video’s kijkt. Het scherm is niet glad of stroef, je vinger gaat er heel goed en fijn doorheen.

In het begin toen ik alles aan het instellen was knipperde het beeld heel erg. Dan werd het beeld weer fel en daarna werd het beeld weer donker en dat ging vaak zo door. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat je het kon uitzetten. In de instellingen stond namelijk aangevinkt dat het beeld zich aanpast aan het licht om je heen. Dat klinkt goed maar in werkelijkheid viel dit dus heel erg tegen omdat het bijna alleen maar aan het knipperen was

Design

De Sony heeft een beetje vierkant design, voor mij is even wennen omdat ik vaak telefoons had met ronde hoeken. Maar door die hoe licht het wel goed in je hand. De telefoon is wat aan de dikkere kant maar op zich merk ik daar zelf heel weinig van. De telefoon heeft dus, naar mijn mening, een moderne look.

Bouwkwaliteit en afwerking

De Sony is mooi afgewerkt en heeft zoals ik al zei een moderne look. De telefoon is niet glad en licht perfect in mijn kleine handjes.

Stabiliteit en betrouwbaarheid

Met deze telefoon kan je heel veel doen zonder haperingen of wat dan ook. Hij is dus heel erg te vertrouwen. Je kan er op rekenen dat er niet zomaar apps uitvallen of dat hij vastloopt.

Beeldkwaliteit opname

De foto’s en video’s die je kan maken met de Sony zijn redelijk te noemen, niet super goed maar ook niet super slecht. Ik ha er wel iets meer van verwacht De Super-Slow-Motion is wel heel erg goed en leuk. Dit moet je wel goed oefenen, de Super-Slow-Motion duurt namelijk maar 1 seconden in het echt en ongeveer 5 seconden als film. Je moet dus heel goed timen. Helaas kan ik die niet hierop uploaden

De Prijs staat nu op 588,-. Dat is naar mijn mening net wat te veel. Een bedrag rond de 500 had beter op zijn plaats geweest.

Heb jij ook een Sony Xperia XZ1 Compact Roze?