Specificaties 5,5" • 2160x1080 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG Q6 Blauw Review

tommessmitsTestpanel 23 oktober 2017, 179 views Testpanel

LG Q6 Blauw

Een telefoon die op performance toch teveel laat liggen voor de gemiddelde Tweaker, maar om aan te raden aan familie die alleen een telefoon willen voor whatsapp, email, facebook en af en toe een filmpje

Pluspunten

• Snel en responsive
  • 79.1% scherm/body ratio
  • design
  • Ondanks de grootte fijn in de hand
  • 3.5mm jack
  • Weinig bloatware
  • 2X tikken scherm aan

Minpunten

• Camera
  • Geen 5ghz wifi
  • Slechte speaker (zit aan de achterzijde)
  • Geen vingerafdrukscanner
  • Lange laadtijd
  • USB micro-B 2.0
  • Snel krassende plastic achterkant

- Algemene beoordeling
We hebben het hier over een telefoon die voornamelijk met design en kosten besparend in het achterhoofd ontworpen is. Dit zie je terug aan het mooie scherm en op de achterkant na gebruik van mooie materialen. Op de achterkant zie je gelijk het kosten besparende stukje terug ook door het gebruik van USB micro-B, het weglaten van een vingerafdrukscanner en een Wifi chip die geen 5ghz netwerk kan ontvangen. De telefoon ligt lekker in de hand en de besturing was erg clean, ook de toevoeging van een 3.5mm jack is een fijne toevoeging. De LG interface is erg simpel in gebruik en geeft bij eerste gebruik overal uitleg over(voor alle Tweakers niet nodig maar voor familile/kennissen/vrienden toch nog wel eens handig).

- Performance
Tijdens het gebruik voelt de telefoon snel en responsive aan, ook tijdens met multitasken heeft deze telefoon geen problemen. De accu gaat bij normaal gebruik een hele dag mee, wanneer ik meerdere afleveringen van een serie kijk op mijn batterij dan moet ik hem halverwege van de dag toch wel een keertje aan de stroom hangen. De snelheid die de telefoon haalt over 4g+ van T-Mobile is sneller als de snelheid die ik over mij 2.4ghz thuisnetwerk haal. De camera laat het op alle vlakken liggen, hier zie je dus ook de gedachte van geld besparen terug. De front facing camera heeft met de 100o groothoeklens erg breed zicht, maar de kwaliteit laat ten wensen over. de kwaliteit van de rest van het toestel is door het metalen frame erg stevig. De plastic achterkant is wel een teleurstellend punt van de telefoon, de achterkant is erg krasgevoelig en na 2 weken zitten er al een paar diepe krassen in.

Voor de minimale prijs van 275,00 op moment van schrijven is het een erg mooie telefoon voor een vriendelijk prijsje. De minpunten van deze telefoon zouden mij persoonlijk er van weerhouden om deze aan te schaffen

Heb jij ook een LG Q6 Blauw?

Waar baseer je het ontbreken van 5ghz wifi op?

LG via email gevraagd naar 5 GHz wifi, dat zit er volgens LG gewoon op.
Natuurlijk wel onhandig dat ze dat zelf ook niet duidelijk vermelden op hun eigen website.
Diverse andere websites vermelden de ondersteuning van het wifi protocol 802.11n / 802.11ac en dat zijn de protocollen die horen bij 5Ghz
Tijdens mijn gebruik ben ik met gebruik van wifi analyzer en bij de wifi instellingen de mogelijkheid tot 5ghz niet tegen gekomen. En hier op tweakers staat dit ook bij de specificaties van de telefoon.
Dank voor je reactie. Het klopt inderdaad. Geen 5Ghz! Wifi.

[Reactie gewijzigd door MvBh op 1 november 2017 07:45]