Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia XZ Zwart Review

ZuperjuanNewbie 23 oktober 2017, 102 views

Sony Xperia XZ Zwart (Product gekocht)

Sony kan niet meer bijbenen met de flagships van tegenwoordig, miskoop...

Pluspunten

• Mooi design
  • Maakt goede foto's
  • Kan tegen een stootje
  • ligt fijn in de hand
  • vingerscan is fantastisch

Minpunten

• Batterijduur is echt slecht
  • De prijs, betaald teveel voor wat je krijgt
  • Na 2 weken gebruik loopt bij mij alles vast
  • Word erg warm bij veel gebruik
  • Word sloom na een maand
  • Aluminium laat los bij bepaalde hoesjes

Had veel meer van Sony verwacht.. Heb meerdere toestellen van Sony gehad die mij prima bevielen op 1 na. Ben overgestapt op Iphone maar wou toch het liefst Sony weer een kans geven omdat mijn voorkeur daarbij lag.
Had ik dat maar niet gedaan denk ik nu, veel geld uitgegeven maar weinig gekregen.
Don't get me wrong ! Sony is erg goed in andere dingen zoals Camera's, Televisie maar ik vind persoonlijk dat ze de telefoon lijn moeten laten vervallen.
In het begin werkte het toestel zoals verwacht ! lekker snel batterij ging gewoon 2 dagen mee. Maar dat veranderde na 2 weken.. Alles loopt snel vast batterij haalt het nouja met minimaal gebruik net een dag. Wat mij het meest irriteert omdat ik dat zelf het meest gebruik is dat whatsapp constant vast loopt bij lange teksten typen. Ik baal gewoon ontzettend, erg duur voor dit toestel en ben er niet tevreden mee. Daar helpt Sony je alleen niet bij.. Ik begrijp dat ze geen nieuwe telefoon kunnen leveren maar stukje service voor dat geld had best gemogen. Beste mensen hou het lekker bij een Iphone of Samsung of wat ik zelf mooi vind de Oneplus dat zijn toch echt de toplijn toestellen en krijg je tenminste waar voor je geld in mijn ogen.

Heb jij ook een Sony Xperia XZ Zwart?

Heb zelf inmiddels mijn 5e Sony de XZ1c
pricewatch: Sony Xperia XZ1 Compact Zilver
en die bevalt net zoals de vorige 4 toestellen uitstekend dus ik herken dit totaal niet - het is zelfs zo dat als je een high-end toestel wilt in een compact formaat je geen enkele/betere keuze hebt als een Sony.

[Reactie gewijzigd door calsonic op 23 oktober 2017 14:17]

Bedankt voor u reactie,

Wel fijn dat u inderdaad wel blij bent met het toestel. Ik heb ook altijd Sony gehad en ben ook altijd content geweest en happy! Maar helaas moet ik ze nu toch wel points down geven.. Misschien ben ik 1 van de weinige met dit probleem maar vandaar mijn review op het toestel. Ik ben gewoon niet tevreden helaas..
Ik vraag me serieus af wat je met het ding gedaan hebt als het aluminium los laat :?
Als de telefoon heel warm wordt, apps vastlopen en de accuduur ineens veel minder is dan zou ik denken dat er iets mis is met dat desbetreffende toestel (b.v. kapotte accu), of dat er bepaalde apps zijn die zich flink misdragen (memory leak, hoge CPU usage of wat dan ook) en daardoor het toestel warm wordt en ook de accu snel leeg raakt. Heb je uberhaupt al wat dingen geprobeerd om het probleem te verhelpen, zoals het enige tijd (15 mins) in Airplane Mode zetten (helpt vaak wanneer apps excessief de 4G gebruiken), het toestel opnieuw opstarten of eens een factory reset uit te voeren?

Gebruik het toestel zelf ook en ken meerdere mensen die hem ook hebben en nergens heb ik dergelijke issues vernomen. Sony telefoons staan er juist om bekend niet enorm te vertragen na maanden/jaren van gebruik. Heb ook nog oudere Xperia telefoons en tablets liggen, van 2, 3 of 4 jaar oud en allen voelen nog net zo vlot aan als in het begin.

Ik kan best wel wat punten opnoemen waarbij de Xperia XZ niet subliem is (camera is niet de allerbeste, accuduur is degelijk maar niet uitzonderlijk), maar jouw klachten zijn niet iets wat een normaal werkende Xperia XZ zou vertonen.
Bedankt voor je reactie ! :)

Ik weet het niet zo goed ik had een flip cover met plastic achterkant, en na mum van tijd waren er allemaal pitjes op de achterkant. Ben ook teruggegaan naar de T-mobile store maar die konden er niks aan doen wat opzich niet heel raar is. Ik heb de telefoon inderdaad een factory reset gegeven en altijd savonds tijdens slapen staat mijn toestel in Airplane modus. Wat ik ook al meldde ik had meerdere toestellen van Sony waar ik super tevreden over was. Had 1 keer een miskoop gehad en toen ben ik overgestapt op Iphone. Toen begon ik Sony erg te missen maar nu na dit toestel baal ik een beetje... Mocht u nog iets weten wat mij zou kunnen helpen hoor ik dat heel graag :) nogmaals bedankt en fijne dag nog !