Onkyo TX-NR656 Zwart - Reviews

Specificaties 7.2-kanaals met 100W versterker en 8x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-NR656 Zwart Review

narain_ajay 23 oktober 2017, laatste update op 27 oktober 2017, 444 views Product gekocht

Onkyo TX-NR656 Zwart

Ter vervanging van een Yamaha RX-V667. Geluid is wat holler en ARC CEC met LG OLED55C6V mislukt vaak. WiFi connectie verloopt ook stroef.

Pluspunten

• 7 HDMI poorten
  • 4K HDR passthrough (PS 4 Pro)
  • support voor 7+ speakers
  • Dolby Atmos ondersteuning
  • DTS:X ondersteuning

Minpunten

• gebrekkige/clunky interface
  • slechte WiFi verbinding
  • ARC-CEC verbinding klapt er steeds uit
  • weinig instellingen mogelijk
  • hol geluid
  • bass/subwoofer crossover abrupt
  • fiberoptic kabels nodig bovenop HDMI
  • apparaat geeft geen feedback op issues

Geluidskwaliteit Score: 3
Geluid blijft problematisch in combinatie met mediaboxen, IPTV STB, PS4 Pro en TV. Onkyo/Pioneer helpdesk kan weinig betekenen. De enige oplossing voor mij is uiteindelijk gebleken om:
1. Entone IPTV STB op een normale HDMI (geen 2.2) aan te sluiten en geluid te re-mappen via fiberoptic naar 'CD' op de receiver
2. PS4 Pro op BD/DVD HDMI 2.2 aan te sluiten
3. TV met HDMI (en ARC en CEC aan) en fiberoptic te re-mappen naar 'TV'

Op deze manier kan ik toch het maximale uit de PS4 halen (afspelen van Blurays en games) en vanaf de TV heb ik tenminste geluid over de speakers (goed genoeg, want ik heb weinig hi-quality sound data vanaf de tv).

Ik kan de Onkyo in ieder geval niet aanraden met mijn huidige setup, waar mijn oude Yamaha het wel veel beter deed. Die had alleen geen 4K HDR passthrough, maar dat kon makkelijk opgelost worden via de extra HDMI poorten op de TV.

Heb jij ook een Onkyo TX-NR656 Zwart?