Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart Review

CPOMendezTestpanel 23 oktober 2017, laatste update op 30 oktober 2017, 981 views Testpanel

Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart

Een goede, no-nonsense monitor voor een redelijke prijs. Geen flashy eigenschappen, maar doet wat je ervan verwacht.

Pluspunten

• Kleurweergave
  • draaimogelijkheden
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Luidsprekers slecht
  • Voet erg groot
  • Beperkte goede kijkhoek

Inleiding:

IIyama, een voor mij tot deze review een niet echt bekend merk. De red eagle serie wordt uitgebreid met een 27” Monitor. Ik heb zelf al tijden geen nieuwe monitor gehad, (ik werk zelf met een Samsung Syncmaster en een HP L2445W), en ook nog niet zo een grote monitor. Toch hoop ik jullie een van een gedegen en transparante review te voorzien.

Specificaties:
Breedte 613,5mm
Diepte 230mm
Gewicht 6,4kg
Bevindingen:
Zoals in mijn inleiding al te lezen was, ik heb niet veel ervaring met de nieuwste monitoren, hierdoor was ik ook gelijk weggeblazen. Wit is gewoon wit! Wat een groot scherm! En meer van dit soort vergelijkbare kreten verlieten mijn mond. Echter, na wat langduriger gebruik, was ik eraan gewend. Mooi, tijd om hem echt te testen.

Voor echte kleurtesten, verwijs ik jullie naar deze website, aangezien ik geen testapparatuur heb.
Uitpakken en aansluiten

De monitor zit stevig verpakt in piepschuim, zodat je je geen zorgen hoeft te maken als de postbode enigszins onvoorzichtig is. Het zijn 2 helften, met aan de ene kant de monitor, en aan de andere kant de accessoires, wat ervoor zorgt dat de bodemplaat en bekabeling eruit valt als je de doos op elke andere manier openmaakt, dan de met 1 kant (gemarkeerd met front) naar beneden legt. Klein minputje daar, maar niet storend. Het in elkaar schroeven is redelijk snel gebeurd. Zorg er wel voor dat je gelijk weet of je hem als normale monitor, of gekantelde monitor wilt gebruiken, want als hij eenmaal aan de bodemplaat vastzit, kan je hem niet 90 graden draaien zonder de bodemplaat te verwijderen. (EDIT) Dit werkte wel voor andere Users, mogelijk stond hij bij mij niet op de hoogste stand oid.

Als je eenmaal de juiste positie hebt uitgekozen, bied dit scherm nog genoeg draaimogelijkheden, zodat jij er ook echt goed voor zit, want alhoewel het scherm zelf goed zichtbeer is onder grote kijkhoeken, verschuiven de kleuren al vrij snel. Hierdoor is simpelweg je stoel 30 cm verschuiven al genoeg om wit veel warmer te laten worden.

Dit scherm bied meer dan genoeg aansluitmogelijkheden. Van toepassing zijn de gebruikelijke HDMI, displayport en DVI. Tevens bied dit scherm een koptelefoon uitgang, en een USB hub.

Vormgeving
Het design van deze monitor is ingetogen te noemen. Je hebt geen flashy RGB verlichting, geen unieke voet, maar daarvoor krijg je wel een rustig, modern uiterlijk, waardoor deze ook niet zou misstaan in het gemiddelde kantoor. Groot voordeel zijn de dunne bezels, zodat je vrij weinig dode ruimte hebt aan de randen (zeker handig als je meerdere monitoren hebt). De monitor voelt goed stevig aan, en staat stabiel.
In het menu vinden we dezelfde vormgeving als bij de monitor, niets spectaculairs, maar wel functioneel.
Je kan 3 eigen profielen aanmaken voor kleurinstellingen, en deze makkelijk switchen met de exit knop. Verder bied deze monitor nog blauwfilters, en een tool om het zwartbereik groter mee te maken.
Tevens kan er makkelijk gewisseld worden tussen de verschillende video inputs, wat handig is mocht je er meerdere apparaten op aangesloten hebben,
Gebruik
Tijdens het gebruik ben ik geen pixeldefecten tegengekomen. Wel treed er ghosting op tegen een grijze achtergrond, bij ongeveer 960 pixels per seconden in de UFO test. Tijdens het gamen heb ik hier geen totaal gene last van gehad, en dit tijdens games zoals Rainbow six siege, Overwatch, en Divinty:original sins 2.

Ook tijdens deze games waren de kleuren geweldig voor mij. Erg diep, en hoog bereik. Ook het contrast en de helderheid waren goed. Ik heb hem echter wel op de FPS instelling staan. Door het hoge verversingssnelheid en de snelle reactiesnelheid haal ik ook meer fps in games.

De luidsprekers zal ik tevens gelijk nooit gebruiken, bij mij waren ze slecht, je bent veel beter af om gewoon een headset te gebruiken. Al is het geluid voor mij niet iets waar ik kijk als ik een monitor ga kopen, zou dit een afknapper kunnen zijn voor anderen.
De iiyama g master gb2760qsu-B1 heeft een strak uiterlijk, zonder poespas. Hij doet waar hij voor gemaakt is, en dat doet hij zonder te klagen. Zoek je een game monitor waar je niet omheen kan? Dan moet je verder zoeken, want alhoewel dit een degelijke monitor is, hij heeft geen echte wow-factor. Hij is niet vernieuwend. De prijs is echter zeer redelijk voor een dergelijke monitor.

Dit is mijn eerste review, ik sta open voor op of aanmerkingen :)

Heb jij ook een Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart?

Leuke review! Heb een enkele toevoeging over het volgende stuk
Dit kan wel, maar dan moet je de monitor op z'n hoogste stand zetten en dan het beeldscherm naar boven richten. Tenminste zo kreeg ik hem wel gedraaid :)
Ik heb het ook geprobeerd, bij mij werkte het niet, mischien dat ik hem toch niet helemaal goed had staan. Ik zal toevoegen dat het wel werkt, alleen bij mij niet.

Dank je voor de feedback!
Bedankt voor je review! Dit is geen populair model maar ik heb wel interesse om deze aan te schaffen.

Geluid bij een monitor snap ik sowieso niet. Een persoon die zich “gamer” noemt en dan kritiek zou hebben op een scherm met ‘slecht’ ingebouwd mag zich geen gamer noemen. Dus ik ben het volledig met je eens om gewoon een headset te gebruiken!
Graag gedaan! Ik heb hetzelfde met de gemiddelde review van mijn telefoon, een CAT S60. Oftewel een bouwtelefoon. Veel reviewers klagen over de specs, lage resolutie e.d. , maar daarvoor koop je deze telefoon niet, je koopt hem om de robuustheid.

Hetzelfde bij een monitor, die koop je om het beeld, niet het geluid :)
_/-\o_ eindelijk iemand die het snapt ja. Hoe zit het eigenlijk met de kleurweergave? Met name het wit-gebied? Een reviewer op YouTube was erg negatief over de kleuren en het contrast die hij met zijn monitor heeft, terwijl jij juist heel tevreden hierover bent. Het gaat om deze video:

Ben je het met hem eens of valt het mee?
Ik denk dat dat subjectief is in dit geval. Ik was erg tevreden, maar mijn huidige monitoren zijn minimaal 5 jaar oud, en niet zo goed. Dus voor mij wat het echt een hele verandering. Het kan zijn dat je, als je vaker monitoren reviewed, of zelf high end stuff hebt staan, ze behoorlijk tegenvallen. Helaas kan i daar dus geen definitieve uitspraak over doen. Eventueel kan je hem natuurlij aanschaffen, een weekje testen, en dan onder de 14-dagen garantieperiode weer terugbrengen, onder het mom dat de monitor je toch niet bevalt (dit heb je niet van mij :P )

Kortom, ik was er erg tevreden over, maar ik werk met samsung syncmasters uit 2010 8)7 )
Bedankt voor je antwoord, ik kom namelijk ook van een Samsung Syncmaster uit 2008 8)7

Inderdaad gewoon even proberen, wellicht staat hij bij een winkel als demo. Even op onderzoek uit dus. Thanks in ieder geval!
Geen probleem! Veel succes met je zoektocht!