Brother HL-2030 Review

swampy 3 december 2005, 1.043 views

Brother HL-2030

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop in gebruik ( voor een instap model )
  • 8Mb geheugen
  • USB 2.0 aansluiting
  • Kan veel papier in de papier la
  • Stil voor een laser printer
  • Goede scherpe afdrukken
  • Reactieve printer ( slaap modus )
  • Redelijk klein

Minpunten

• Geen

Inktverbruik Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik heb deze printer gekocht vooral om minder Inkt te moeten kopen voor mijn HP Deskjet 3820

En nu ( een week in bezit ) ben ik al heel tevreden. Het is een handzame printer, kwa ruimte gebruik niet zoveel meer als een beetje Inkjet printer. Het heeft een handmatige invoer "tray" voor papier en een bak waar wel iets van ..200 paginas 90 grams papier in kan.

De opstart tijden zijn kort te noemen, na 15 seconden is hij al klaar om aan het werk te gaan en na 5 minuten niet gebruiken gaat hij zelf in slaap. Hij is in gebruik voor een laser aardig stil, een laser maakt nou eenmaal geluid. Maar het is verre van irritant.

Papier doorvoer gaat okay, printer gaat snel, volgens de folder iets van 16 pagina's per minuut en daar komt het wel op uit. In normale modus 600dpi + Eco aan produceert het goed leesbare pagina's. In HQ ( 1200dpi ) modus maakt het scherpe afdrukken. Natuurlijk, in zwart op wit!

Gebruik is goed voor een instap model laser, ik heb 200 pagina's geprint, met ECO modus uit en dat kost me maar 1.7% van de toner. Dat is een verademing in vergelijk met mijn Inkjet!

Hij komt met 3 kwaliteit niveaus voor printer.
- HQ, 1200dpi zorgt voor prachtige diepe afdrukken
- 600 dpi, zeer scherpe tekst
- 300 dpi, voor als je het nog goedkoper wilt.

Als ik kijk naar waarom ik hem kocht is het zeker goed gevallen. Ik kan nu emails en documenten printen zoveel ik wil, tegen een mooie lage prijs.

Heb jij ook een Brother HL-2030?